המכונית הנמכרת ביותר בשנת 2015 היא...
היא הייתה הכי נמכרת גם בישראל ב-2014 אבל נעקפה לאחרונה על-ידי מכונית מיני. ומי הסגניות?
המכונית הנמכרת ביותר בעולם בשנת 2015 היא טויוטה קורולה. המשפחתית הקומפקטית, שנהנתה מהובלה בישראל ב-2014 ובחלק משנת 2015, אך נעקפה לקראת סוף השנה על-ידי קיה פיקנטו, היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם. כך עולה מנתונים המתייחסים לחודשים ינואר-ספטמבר בכל השווקים. בחודש ספטמבר אגב, הייתה עדיין הנמכרת ביותר גם בישראל.
הכי נמכרת בעולם - טויוטה קורולה:
לא פחות מ-980,071 בני אדם ברחבי העולם רכשו טויוטה קורולה, המכונית שגם מחזיקה בתואר הנמכרת ביותר בכל הזמנים - למעלה מ-40 מיליון יחידות נכון לסוף שנת 2013. נתונים אלו מתייחסים לכל גרסאות הקורולה, שבדור הנוכחי הובדלה בעיצוב החיצוני בשווקים שונים - למשל בארה"ב נמכר דגם שונה במראה מזה שמוצע בישראל ואירופה, וביפן קיימת גרסה שלישית ומעט קטנה משלנו. מכירות הקורולה עלו ב-2015 בכ-6%. ישראל, אגב, אחראית ל-9,951 יחידות מתוך סך הקורולה שנמכרו בעולם.
מקום בעולם | מסירות | מובילות בישראל | מסירות |
1. טויוטה קורולה (בישראל - 1) | 980,071 | 1. טויוטה קורולה | 9,951 |
2. פולקסווגן גולף (בישראל - 40) | 794,175 | 2. קיה פיקנטו | 9,936 |
3. פורד סדרה F (-)* | 672,937 | 3. קיה ספורטאז' | 8,731 |
4. פורד פוקוס (-)** | 626,665 | 4. מאזדה 3 | 6,710 |
5. טויוטה קאמרי (בישראל - 134) | 599,022 | 5. יונדאי אלנטרה | 6,051 |
6. יונדאי אלנטרה (בישראל - 5) | 560,975 | 6. יונדאי i10 | 6,005 |
7. פולקסווגן פולו (בישראל - 59) | 527,137 | 7. סקודה אוקטביה | 5,824 |
8. הונדה CR-V (בישראל - 74) | 511,277 | 8. סוזוקי SX4 | 4,890 |
9. שברולט סילברדו (בישראל - 241) | 492,073 | 9. מיצובישי אטראז' | 4,722 |
10. טויוטה ראב4 (בישראל - 38) | 483,054 | 10. יונדאי i25 | 4,447 |
* אין נתון לישראל
** לא נמכרה בישראל בתקופה זו
במקום השני, רגע לפני שסקנדל הדיזל נחשף, עמדה פולקסווגן גולף. המשפחתית הקומפקטית נמכרה ב-794,175 יחידות ברחבי העולם, לא כולל גרסאות מרכב בעלות שם נפרד (ג'טה לדוגמה). מדובר בשיפור של כ-14% לעומת נתוני 2014. במקרה של הגולף, ישראל אחראית ל-1,412 יחידות בלבד, מקום 40.
במקום השלישי, הטנדר הנמכר ביותר בעולם - פורד F - שנמכר ב-672,937 יחידות. נתון מרשים עוד יותר אם לוקחים בחשבון שבניגוד לקורולה ולגולף, הרוב המוחלט של מכירות ה-F הן באמריקה. בישראל הדגם כמעט ואינו נמכר כלל, למעט אחת מתת הגרסאות הכבדות יותר (F-350).
היצרנית | מסירות נובמבר | ינואר-נובמבר |
1. קיה | 3,098 | 32,466 |
2. טויוטה | 2,296 | 28,081 |
3. יונדאי | 1,840 | 29,822 |
4. סקודה | 1,719 | 15,811 |
5. מאזדה | 1,359 | 16,745 |
6. סיאט | 1,058 | 7,586 |
7. מיצובישי | 1,050 | 15,531 |
-. ניסאן | 1,050 | 11,507 |
9. שברולט | 932 | 6,611 |
10. סוזוקי | 905 | 11,685 |
כלל השוק | 21,005 | 244,955 |
אל המקום הרביעי ב-2015 הגיעה פורד נוספת - הפוקוס. המשפחתית הקומפקטית נכרה 626,665 יחידות, ירידה של 19% שנובעת בעיקר מהחלפת הדגם בשווקים רבים, כולל בישראל. אצלנו למשל הפוקוס לא נמכרה כלל השנה, עד להגעת הדגם המחודש בסוף חודש נובמבר.
במקום החמישי נמצאת המשפחתית הגדולה של טויוטה, הקאמרי. המכונית, שנהנית מהצלחה מרשימה בארה"ב, נמסרה ב-599,022 יחידות - צמיחה של כאחוז לעומת נתוני ינואר-ספטמבר 2014. בישראל נמסרו בתקופה זו 235 יחידות, כאשר גם כאן במספר פגע מעבר בין דגם ישן למחודש.