שתף קטע נבחר
 

הקספרים: "כל פרינג' מתוקצב, והמוזיקה - אפס"

שיריהם הפכו לצלצולי בית ספר ולהיטי חתונות, ועדיין - חברי מופע הארנבות של ד"ר קספר באים בטענות, למירי רגב: "אי אפשר לתקצב רק בלט וקונצרטים מרדימים כשהמוזיקה לא מקבלת שקל". באולפן ynet, רגע לפני אלבום חדש, סיפרו שי להב ואורן ברזילי על ההצלחה ומדוע הם מסרבים לבצע בהופעות את "בשמלה אדומה". צפו

האלבום החדש של מופע הארנבות של ד"ר קספר, שייקרא "מנגינות" וינחת ממש מחר (ה'), יהיה השישי שלהם בסך הכל והשלישי מאז קמו לתחייה ב-2007. אין ספק שהגלגול הנוכחי של הלהקה כבר הוכיח את עצמו כמוצלח במיוחד עבור החברים שי להב ואורן ברזילי - עם אולמות מלאים, שירים שמתנגנים ברדיו ופרויקטים אישיים של כל אחד מהם.

 

לאולפן ynet הם הגיעו כדי לדבר על מוזיקה חדשה, קהל חדש, אלבום חדש וחששות ישנים שעדיין נמצאים שם בחוץ. כן ביצעו את השיר החדש "בוקר חדש", ואת הקלאסיקה "אחלום לנצח". צפו.

 

צפו: שי להב ואורן ברזילי באולפן

צפו: שי להב ואורן ברזילי באולפן

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

"זו תקופה טובה. מאוד ייחודית לנו", מנסה ברזילי לתאר את המקום בו האלבום החדש מוצא את מופע הארנבות. "מצאנו את עצמנו יושבים כמה חודשים וכותבים את השירים הכי טובים שלנו. בלי ז'אנר, ובלי להמשיך את המורשת של קספר". "אפשר להגיד שהנושא של האלבום הזה הוא כתיבה", מוסיף להב, "ולכן הוא נקרא 'מנגינות', על היכולת שלנו להתנתק מז'אנר של פופ או רוק".

 

ל"מנגינות" מגיע אורן ברזילי אחרי הכנות לאלבום הסולו השני שלו, שהיה אמור לצאת בקיץ שעבר ולבסוף נדחה. מלחמות, אתם יודעים, הן לא זמן טוב לשחרר מוזיקה חדשה. פרויקט נוסף שעל הפרק הוא העונה הבאה של הדוקו-ריאליטי "מחוברים". בתשובה לשאלה "למה הוא צריך את זה", עונה ברזילי כי עשה זאת כדי לצאת מהקופסה. "זו חוויה", הוא מוסיף. "זה משהו שלא בא לי טבעי".

 

"בוקר חדש"

"בוקר חדש"

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

עוד באולפן המוזיקה של ynet:

הראל סקעת: "אני מגן על ישראל בחירוף נפש"

נדב גדג': "קריירה זו מילה גדולה, לא כל אחד יכול לסחוב את זה"

ישראל גוריון ואסף אמדורסקי: "הקהל יודע לזהות את הקשר המיוחד בינינו"

 

מאז התאחדו ב-2007 חווים ברזילי ולהב את שלא חוו בזמן אמת - עדנה רדיופונית. הרדיו מפרגן, הם מודים. אם היה מפרגן כל כך בגלגולה הראשון של הלהקה, ייתכן ולא היו מתפרקים כלל. "לנו הסבירו בשנות התשעים שאנחנו להקה שבאה לשנה ואחר כך תעלם", הם אומרים, ומתייחסים לשירים שלהם שמושמעים היום ברגעי שבירת כוס בחתונות, בהכרזות מנצחי ריאליטי ואפילו בהפסקות בבתי ספר יסודיים.  

 

 

"אמרו שנעלם תוך שנה". אז אמרו (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
"אמרו שנעלם תוך שנה". אז אמרו(צילום: ירון ברנר)

"התחושה לגבי שירים כמו 'בשמלה אדומה' ו'בואי דינה' היתה שהם ייעלמו אחרי דקה", נזכר להב. לגבי אותו 'שמלה אדומה', קאבר הדאחקה שהעלה אותם לגדולה, הם מודים כי היום - הבדיחה כבר פחות משעשעת מאשר לפני 20 שנה. "אתה צריך להוקיר תודה לשירים ששמו אותך על המפה בשביל שתוכל לבטא את עצמך בשאר ימי חייך", אומר ברזילי, ומסביר מדוע אינו שש לבצע את השיר בהופעות חיות.

 

"אישית, אני לא עושה את זה מכל הלב. אני לא חשוב שהוא מתחבר לרפרטואר הרחב. יש שירים מפעם שהיום אני מתחבר אליהם כאילו כתבנו אותם עכשיו. זה שיר ספציפי שאני כבר לא מתחבר אליו".

  

"אחלום לנצח"

"אחלום לנצח"

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

בנושא הטעון של הפלייליסט הגלגלצי ומלחמתה של שרת התרבות מירי רגב בתחנה הצבאית, אומר להב: "אתה לא צריך לבוא בטענה לתחנת רדיו על כל הבעיות שלך בחיים. אני הייתי בא קודם כל בטענות לאותה שרת תרבות ואומר לה 'תתחילו לתקצב את המוזיקה הישראלית. אי אפשר לתקצב רק בלט, קונצרטים ודברים שאנשים נרדמים בהם. לעומת זאת אנחנו להקה פעילה, קיימת ותורמת לתרבות הישראלית - ואין שום תקצוב מהממשלה לתחום הזה. כלום, אפס. לכל תיאטרון פרינג' בלא יודע איפה יש תקציבים ואנחנו לא מקבלים שקל מהממשלה. לדעתי זו מחאה הרבה יותר חשובה. הרבה שירים שלי לא נכנסו לפלייליסט של גלגלצ. על זה אתה בונה את הקריירה שלך? זה פשוט מגוחך בעיני"

 

על אף דעותיהם בנושא, הפוליטקה דווקא לא מוצאת דרכה אל היצירה של הקספרים - גם אחרי 20 שנות קיום. באולפן הם הסבירו למה, וגם דיברו על הקהל המבוגר והצעיר שבא לראות אותם בהופעות ועל החשש שתמיד קיים, לאבד אותו שוב. 

 

מופע הארנבות של ד"ר קספר ישיקו את אלבומם החדש "מנגינות" ב-28 בינואר במועדון התיאטרון בתל אביב.

 

 

 

צילום: ניצן דרור, אבי חי וניר כהן  בימוי: סיגל מגריסו עריכת וידאו: אסף קוזין  הפקה: ערן רחמני  ניתוב: רובי שביט-לוי  סאונד: דניס קרסנופיורוב  פיקוח טכני: עידן ארבל  איפור: עדיה שיפמן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
הקספרים. "השירים הכי טובים באלבום החדש"
צילום: ירון ברנר
לאתר ההטבות
מומלצים