נסיון שני: גשושית יפנית נכנסה למסלול שמסביב לנוגה
לאחר שלפני חמש שנים בדיוק נכשלה הגשושית "אגאצוקי" להיכנס למסלול בשל תקלה, היא הצליחה בניסיון השני לחדור למסלול של כוכב הלכת
לעתים רחוקות נותן חקר החלל הזדמנות שנייה, אבל הסוכנות היפנית לחקר החלל (JAXA) דווקא הצליחה לנצל הזדמנות נדירה כזו. הסוכנות אישרה בימים האחרונים כי הגשושית "אגאצוקי" הצליחה לחדור למסלול שמסביב לכוכב הלכת נוגה בניסיונה השני. הניסיון הראשון אירע אי שם ב-7 בדצמבר, 2010, לפני חמש שנים בדיוק, אך תקלה במנוע הראשי שלחה את הגשושית חזרה למסלול שמסביב השמש.
החללית הבלתי מאוישת שיגרה מדחפים בהצלחה כדי לייצר בערה של כ-20 דקות. בתום הבערה, הגשושית הסתובבה לפוזיציה חדשה כדי ליישם תמרון שני, עם פיקוד מכדור הארץ, למקרה שהניסיון הראשון לא יצלח. אבל בסופו של דבר הסתבר כי זה כלל לא היה נחוץ והניסיון הראשון הוכתר כהצלחה.
הגשושית, שנקראת גם "פרויקט כוכב לכת C", שוגרה מתחנת החלל היפנית טנגשימה ב-21 במאי, 2010, על גבי טיל H-IIA 202 שבחללית היפנית IKAROS. לגשושית, האמונה על מחקר האטמוספרה בנוגה, יש בין היתר שלוש מצלמות אינפרא אדום, ראות אולטרה סגולה, מצלמת ברקים וזוהר ומַתְנֵד אולטרה-יציב עבור תצפיות רדיו.
התמרון שנעשה בסוף השבוע האחרון הצליח כאמור לאחר תקלה שאירעה בניסיון הראשון של הגשושית אגאצוקי. בזמן הבערה שבכניסה למסלולו של כוכב הלכת אבדה, כצפוי, התקשורת עם הגשושית כשזו הגיעה אל מאחורי כוכב הלכת. עם זאת, החללית לא הצליחה לחדש את הקשר כפי שתוכנתה לעשות, ולאחר מכן התברר שהיא סטתה ממסלולה ופעלה ב"מצב בטוח".
טלמטריה מהגשושית הצביעה על כך שמנוע החנקן העיקרי הושבת שלוש דקות מוקדם מדי, וכך נשלחה
האגאצוקי בחזרה למסלול הליוצנטרי. מהנדסים קבעו אחר כך שהבעיה טמונה בשסתום הליום פגום שהביא ליותר מדי חמצן בתא הבערה. זה גרם להתחממות יתר ופגע במנוע.
כדי להציל את הפרויקט, סוכנות החלל היפנית הציבה את הגשושית במעין "מצב שינה" ועבדה על תוכנית לשינוי המסלול של אגאצוקי שישלח אותה בחזרה לנוגה. והתוכנית עבדה. מסוכנות החלל נמסר כי הגשושית תבלה כמה ימים בהקמת פרמטרים של המסלול החדש לפני שתתחיל בתצפיות פלנטריות.