דו"ח: תקלה חשמלית שיתקה המטוס המלזי
דו"ח אוסטרלי חשף שתקלה חשמלית מסתורית גרמה לכיבוי מערכות התקשורת במטוס "מלזיה איירליינס" שטס מקואלה לומפור לבייג'יינג, אך אפשרה לו לטוס יותר מ-7 שעות עד שנגמר לו הדלק והוא התרסק באוקיינוס
משרד התחבורה של אוסטרליה פרסם בשבוע שעבר דו"ח ארוך ומפורט בנוגע למטוס הנוסעים המלזי בטיסה MH370, שהקשר עמו אבד בשנה שעברה ומאז לא נודעו עקבותיו. אתר החדשות האמריקני "דיילי ביסט" עבר על הדו"ח שבחן מדוע הפסיקו לעבוד שתי מערכות תקשורת חיוניות במטוס "מלזיה איירליינס" ומדוע לא הצליחו פקחי התעופה ליצור קשה עם טייסי המטוס.
עוד חדשות מעניינות בעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ
ה"דיילי ביסט" מצא כי מטוס הבואינג 777 סבל מהפסקת חשמל פתאומית שהותירה אותו לטוס באמצעות מערכת טייס אוטומטי עד שנגמר לו הדלק והוא התרסק באוקיינוס ההודי. המטוס נעלם כשהמריא ב-8 במרס 2014 מקואלה לומפור לבייג'יניג והוא נושא 239 נוסעים ואנשי צוות.
הטייסים איבדו שליטה על המטוס
האותות (פינגים) שנשלחו מהמטוס ללוויין אפשרו למומחים לאתר את מיקומו הסופי של המטוס במרחק של כמה מאות קילומטרים דרומית לאוקיינוס ההודי. עם זאת, לפי האתר "דיילי ביסט", הדו"ח האוסטרלי מצא שרוב מערכות החשמל של המטוס נכבו, דבר שהותיר את הטייסים ללא יכולת לשלוט על הנעשה במטוס. אתר החדשות האמריקני טוען כי עובדה זו תומכת בתיאוריה לפיה שריפה גדולה במטוס גרמה להפסקת החשמל ולא פעולות מכוונות מצד הטייסים שרצו לחבל בטיסה. נהפוך הוא. על פי ה"דיילי ביסט", טייסי המטוס נאבקו להציל את המטוס והתמודדו עם מצב שבו טייסים אחרים היו מאבדים שליטה.
המטרה העיקרית של דו"ח משרד התחבורה האוסטרלי הייתה להראות שהחיפושים התת-ימיים אחר המטוס המלזי נערכים בחלק הנכון של האוקיינוס ההודי.
הטיסה מקואלה לומפור לבייג'יינג נמשכת לרוב חמש שעות וחצי, אך טיסה MH370 הסתיימה כעבור שבע שעות ו-38 דקות באזור דרום האוקיינוס ההודי ויצרה את אחת מהתעלומות הגדולות ביותר בהיסטוריה של התעופה.
הקשר הקולי האחרון עם הטייס נרשם 37 דקות לאחר ההמראה שקברניט המטוס אמר לפקחי התעופה בקואלה לומפור "לילה טוב. מלזיה שלוש שבע אפס". אז היה המטוס אמור לעשות את דרכו מעל ים סין הדרומי. שתי דקות לאחר מכן הוא נעלם מהמכ"מים.