שתף קטע נבחר
 

פולקסווגן פולו GTI במבחן דרכים: החיים עצמם

בדרך לכביש הנהיגה החביב עליכם, מחכים פקקי התנועה, איסוף הילדים מהגן ועייפות כללית של סוף יום עבודה. ועדיין יש מקום למכונית בעלת תדמית ספורטיבית?

  • שנת השקה: 2010 (מתיחת פנים ב-2014)
  • קטגוריה: סופר-מיני ספורטיביות
  • מתחרות לדוגמה: סיאט איביזה קופרה, פיז'ו 208GTi, רנו קליאו R.S
  • מחיר התחלתי: 153.5 אלף שקל (144 אלף לידנית)
  • מחיר רכב המבחן: 153.5 אלף שקל
  • מערכות בטיחות מתקדמות: אין

 

 

1. תא נוסעים ותפעול

למרות גילה המתקדם (הפולו הוצגה ב-2009 וה-GTI ב-2010), פולקסווגן פולו מציעה את תא הנוסעים האיכותי והמרשים בקטגוריה, תוך בחירה בחומרים נעימים למגע ולמראה ורושם כמעט-יוקרתי. הנדסת האנוש פחות משכנעת, כמו במקרה של מתג כיוון המראות ומתגי השליטה על גלגל ההגה. מערכת המולטימדיה המקורית נוחה לרוב לתפעול. המרווח בתא הנוסעים טוב לארבעה מבוגרים, אם כי מאחור אינו נדיב במיוחד. תא המטען אינו מהגדולים בנמצא בקטגוריה, אך מספק.

 

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של הפולו GTI נוקשה מאוד, אפילו בהתחשב בייעוד הספורטיבי. למרות שהצמיגים אינם חריגים במידה (215/40-17), הכיול הנוקשה פוגע קשות בנוחות העירונית. מושב נהג (בעל תמיכה טובה) ותנוחת נהיגה טובים, מסייעים לנוחות בינעירונית סבירה על-גבי כבישים מהירים, אך גם כאן מותר היה לצפות ליותר.

 

כושר התמרון העירוני סביר, עם רדיוס סיבוב מעט גדול מהרצוי אך היגוי קל וראות טובה החוצה. בידוד הרעשים סביר - רעשי מנוע ורוח כמעט אין - אך רעש צמיגים רב חודר לתא כבר ממהירות נמוכה יחסית. במכונית המבחן נשמעה יבבה מיותרת מתיבת ההילוכים.

 

 

3א'. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הפולו טובה מאוד, עם אחיזת כביש טובה מאוד, זוויות גלגול מתונות ויכולת מרשימה לצלוח פניות במהירות גבוהה. בין היתר תודות לבקרת יציבות יעילה שמתפקדת כמעין תחליף אלקטרוני לדיפרנציאל מוגבל החלקה. פעולת המערכת יעילה מאוד, ונהגים לא מנוסים ימצאו את הפולו בטוחה וקלה לשליטה גם במהירות גבוהה יחסית.

 

אלא שה-GTI נעדרת מאפיינים ספורטיביים. בנהיגה תובענית מחריפה הנטייה לתת-היגוי, ההיגוי קל מדי וחסר דיוק, והפולו נופלת ממתחרותיה המודרניות. ראוי לציין כי בשנת 2015 אמורה מכונית סופר-מיני בגרסתה היקרה ביותר להציע אבזור בטיחות מתקדם, ולא רשימה מאוד מצומצמת כפי שמציגה הפולו, עובדה שפגעה בציון. יש שש כריות אוויר ובקרת יציבות, ולא יותר מכך. במבחן ה-Euro NCAP שנערך בשנת 2009, זכתה הפולו לציון חמישה כוכבים, אך לא נבדקה שוב בפרוטוקול המבחנים המחמיר יותר, ולאחר מתיחת הפנים.

 

 

 

3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו
דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

4. מנוע ותיבת הילוכים

עם מתיחת הפנים, הפולו זכתה למנוע 1.8 ליטר טורבו-בנזין חדש, עם 192 כ"ס ו-25.4 קג"מ ב-1,250 סל"ד. כפי שהנתונים רומזים - כוח ממש לא חסר, והפולו מזנקת מהמקום באופן מרשים, ובאופן לא פחות מרשים מציעה האצות ביניים נמרצות. המנוע גמיש, מספק את הכוח כמעט מיידית ועושה זאת בשקט מופתי. מנגד הוא נעדר כוח זמין בסל"ד גבוה ואינו מציע צליל ספורטיבי מתבקש.

 

תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמד תפקדה באופן סביר בלבד. בזחילה ותמרוני חנייה היא רועדת ורועשת מהרצוי, ובשיוט וגלישה סיפקה יבבה מכנית חזקה. עם זאת, בזמן נהיגה ספורטיבית היא חלקה ומהירה מאוד, תוך שהיא מסייעת לסחוט כל כ"ס זמין מהמנוע. התיבה ומערכת עצור-סע יעילה תרמו לתצרוכת דלק מרשימה מאוד לרכב ספורטיבי - 11.5 ק"מ לליטר במסלול מבחן שכלל גם פרק דינמי קצר. עם זאת, מדובר עדיין בפער לא קטן מהנתון הרשמי (17.8 ק"מ לליטר, 35%). 


נתוני פליטת מזהמים פולקסווגן פולו GTI

נתוני פליטת מזהמים פולקסווגן פולו GTI
ציון ירוק 177
דרגת זיהום 6

 

 

5. אבזור ומחיר

הפולו GTI היא מהזולות שבמכוניות הסופר-מיני הספורטיביות. בתמורה ל-153.5 אלף שקל, תקבלו תיבת מצמד כפול (נדירה בקטגוריה), חישוקי "17 קלים, בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה עם מסך "6.5, חיבורי USB ,AUX ובלוטות', חיישני גשם, בקרת שיוט ומראה מרכזית נגד סינוור. ביחס לתת הקטגוריה הספורטיבית, מדובר בחבילה אטרקטיבית.

 

 

ציון כולל וסיכום

+ ביצועים, איכות, מחיר, תצרוכת דלק

- אבזור בטיחות מתקדם, נוחות, אופי

 

ולבסוף: פולקסווגן פולו GTI היא מכונית מצוינת עבור מי שמעוניין בסופר-מיני איכותית מאוד, נעימה לרוב ועם ביצועים מרשימים. עבור החיים עצמם, הימים בהם אתם חולמים על העיקול האהוב עליכם אבל נמצאים עמוק בפקק בדרך מהבית לעבודה, היא מציעה תמורה מצוינת למחיר, חמש דלתות וגם תיבה רובוטית נוחה. אבל עבור אותו יום בו העיקול האהוב סוף-סוף מגיע, כנראה שתעדיפו למצוא את עצמכם במכונית עם אופי ספורטיבי יותר.

 

פולקסווגן פולו GTI | רמת אבזור: -
פולקסווגן פולו GTI | רמת אבזור: -
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.8 ליטר / בנזין
הספק מרבי 192 כ"ס ב-4,200 סל"ד
מומנט מרבי 25.4 קג"מ ב-1,250 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד כפול, 7 הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 398 ס"מ
רוחב 168 ס"מ
גובה 145 ס"מ
בסיס גלגלים 247 ס"מ
משקל 1,280 ק"ג
נפח תא מטען 204 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישוקים 215/40-17 עם חישוקים קלים
100-0 קמ"ש 6.7 שניות
מהירות מרבית 236 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 17.8 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 11.5 ק"מ לליטר / 35%-
פליטת פחמן דו-חמצני 129 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 6 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
מחיר לגרסה שנבחנה 153.5 אלף שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים
דירוג בטיחות משרד התחבורה 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן פולו GTI
פולקסווגן פולו GTI
פולקסווגן פולו GTI
פולקסווגן פולו GTI
פולקסווגן פולו GTI
פולקסווגן פולו GTI
פולקסווגן פולו GTI
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים