מאבטחים שוב באוטובוסים: 'מרגיע, לא פותר'
נחנכה מחדש יחידת האבטחה לתחבורה ציבורית בירושלים. התושבים לא מתרגשים: "פיגוע יכול להיות גם בשוק ובכל מקום אחר. זה נותן ביטחון, אבל לא פותר את המצב"
שר התחבורה ישראל כץ אמר בטקס שנערך בחניון אגד בבירה כי "המטרה האמיתית של האבטחה היא מניעה וזה יכול להיות ההישג הגדול ביותר. עצם ההיערכות והפעולה הנכונה יכולה לצמצם למינימום את האיום וגם למנוע אותו".
"הכוונה היא להעניק לתושבי ירושלים יותר ביטחון ואנחנו מוכנים לכל תרחיש כדי למנוע פח"ע", אמר דוד קאופמן המועסק ביחידה ועבד בה גם בתקופת האינתיפאדה השנייה.
מור פרץ, סטודנטית בת 24 הלומדת בבירה, אמרה כי תוספת האבטחה אכן תסייע לתחושה, אך לא תשפיע על השימוש בתחבורה הציבורית: "כשהתחיל גל הטרור היה פחד גדול ועכשיו התחושה היא שהתרגלנו למצב. עדיין יש חשש וברור שאני מסתכלת על כל אדם שנראה קצת חשוד יותר בעצבנות, אבל הדברים יותר רגועים. אולי כי אין לנו ברירה ואנחנו חייבים להמשיך בחיים שלנו ובשגרה. לא ראיתי כאן יחידה חדשה, אבל אם יש תוספת של מאבטחים. ברור שזה מרגיע ויכול לתת יותר ביטחון".
שושנה זעור בת ה-73, שעמדה בתחנת האוטובוס הסמוכה, הוסיפה: "יותר מאבטחים זה טוב, אבל אי אפשר לדעת איפה זה יתפוס אותך. אני נוסעת באוטובוסים כבר עשרות שנים ושום דבר לא יפחיד אותי. פיגוע יכול להיות גם בשוק ובכל מקום. זה יותר מרגיע, אבל זה לא פותר את המצב".
דני שנער, ראש אגף ביטחון החירום והסייבר במשרד התחבורה, אמר ל-ynet כי הכוונה היא להגדיל את היחידה כך שתכלול כ-300 מאבטחים ועשרות ניידות. "היחידה הוקמה בזמן שיא בעקבות גל הטרור. אנחנו מכשירים מאבטחים נוספים שיתפרשו באוטובוסים ובצירים בתפקידים גלויים וסמויים. המאבטחים מוכשרים לטפל בתרחישים שונים הכוללים פיגועי דריסה ודקירה ותרחישים נוספים", אמר שנער.
ההחלטה על גיוס המאבטחים לתחבורה הציבורית התקבלה בקבינט המדיני-ביטחוני לפני כחודשיים. עלות הקמתה מחדש - 80 מיליון שקלים.