לקראת הופעה: רגעי השיא של אמה שפלן
אלבום הבכורה שהגיש את האופרה להמונים, הפלירט עם עולם הקולנוע ולהיט המונדיאל ששינה את חוקי המשחק. לקראת הגעתה של אמה שפלן לשלוש הופעות בישראל, חזרנו לאבני הדרך בקריירה של זמרת הסופרנו הייחודית
הזמרת אמה שפלן נמצאת בתודעה העולמית כבר כמעט 20 שנה. מי שהתפרסמה כשהגדירה מחדש את היחס בין אופרה, מוזיקה קלאסית, פופ ורוק - צברה לעצמה קהל נאמן, ששב והופתע עם כל אלבום שהוציאה.
במהלך השנים הוכיחה עצמה שפלן כאמנית וורסטילית, שמשחקת עם שלל סגננונות ומחפשת לאתגר עצמה בשלל דרכים. רגע לפני שתנחת כאן לשלוש הופעות, שיתקיימו ב-22 בדצמבר בהיכל רענן כץ בחיפה, וב-23 וב-24 בהיכל התרבות בתל אביב, חזרנו אל חמש נקודות בקריירה, שהיוו עבורה אבני דרך - בדרך להפיכתה לאחד הקולות המוכרים, הצבעוניים והמיוחדים ביותר בתעשיית המוזיקה.
אלבום הבכורה - "Carmine Meo"
אלבום הבכורה האיקוני מ-1997 הוא שהציג לעולם את מאש-אפ הפופ האופראי והפך את שפלן לאחת הזמרות המצליחות בשנות התשעים. רק בישראל מכר האלבום 160 אלף עותקים, וגרר ביקור בישראל והופעה לצד דוד ד'אור באמפיתיאטרון הרומי בקיסריה.
השיר "Spente Le Stelle"
המונדיאל הוא אירוע שמדביק אחת לארבע שנים את כל הישראלים למסך הטלוויזיה. כאשר שיר הופך מזוהה עמו, הוא נחשב להיט והופך איקוני במחי בעיטת כדור מהירה. זה בדיוק המקרה של "Spente Le Stelle", שירה של שפלן שב-2002 ליווה את האירועים הספורטיביים והפך מוכר גם למי שלא שמע ולו צליל אחד של אופרה בחייו.
האלבום "Etterna"
משיתופי הפעולה המעניינים בקריירה של שפלן, שהפגיש בינה לבין התזמורת הפילהרמונית של לונדון. זה קרה במסגרת האלבום "Etterna" מ-2002, כשאת עמדת המפיק אייש המלחין הקולנועי גרמה רוובל, שאת עבודותיו המוכרות ביותר ניתן לשמוע בסרטים כמו "העורב", "דרדוויל", "פרדי נגד ג'ייסון", "ספון" ו"כלתו של צ'אקי".
פסקול הסרט "Red Planet"
וזוהי לא הפעם האחרונה בה פלירטטה שפלן עם עולם הקולנוע. בסוף שנות ה-90 היתה הזמרת שם דבר בעולם הפופ ברחבי העולם, ובפרט באירופה. בשנת 2000 נחשפה הזמרת גם לקהל האמריקני הקשה יותר לפיצוח, כשלקחה חלק בפסקול סרט המדע הבדיוני "Red Planet", של הבמאי הניו זילנדי אנתוני הופמן.
האלבום "Macadam Flower"
ב-2009 לקחה שפלן את יצירתה אל מחוזותיה הכמעט בלעדיים של האנגלית, באלבום בעל אוריינטציה פופית מובהקת. זו, כמובן, באה על חשבון האופרה והמוזיקה הקלאסית, מה שהביא עליה ביקורת מצד קהל שציפה לקבל מהזמרת עוד מהמוכר, ולא באמת לוקח בחשבון משתנים כמו התפתחות מוזיקלית. "חיפשתי כוונים אחרים", סיפרה אז, על החיבור לפופ ולרוק. את סיבוב ההופעות של האלבום בחרה לפתוח בארץ.