תחיית המתים? סאאב חוזרת (שוב) עם 4 דגמים
חברת NEVS שרכשה את מותג סאאב בשנת 2012, חושפת תוכניות שאפתניות להשקת ארבעה דגמים חדשים בתוך כשנתיים. האם הפעם זה באמת יקרה?
קרוב לארבע שנים אחרי שרכשה את סאאב, ורגע אחרי שיצאה מהליכי פשיטת רגל, חברת NEVS מפרסמת את תוכניותיה למותג השוודי. במסגרתן צפויות ארבע מכוניות חדשות לחלוטין להגיח לאוויר העולם עד לשנת 2018, לצד חזרה לחיים של ה-9-3 הארכאית בגרסה חשמלית.
חברת NEVS (ר"ת של National Electric Vehicle Sweden), נתמכת על-ידי משקיעים וגופים ממשלתיים סיניים. היא תציע תחילה את ה-9-3 עם "שיפורים טכנולוגיים משמעותיים" והנעה חשמלית. בהקשר זה יש לציין כי ה-9-3 הוצגה עוד בשנת 2002, בימים בהם המותג היה בבעלות ג'נרל מוטורס האמריקאית. פלטפורמת הדגם שימשה, בין היתר, מכוניות דוגמת פיאט כרומה, אופל וקטרה, קאדילק BLS ואת הדור השישי (מבין שמונה) של שברולט מאליבו.
נשיא NEVS, מתיאס ברגמן, לא ציין אילו שיפורים תעבור הפלטפורמה הוותיקה בדרך חזרה לייצור - וגם לא ברור האם הדגם החדש-ישן יוצע באירופה, או ייועד רק לסין כפי שמקורות בחברה חשפו בעבר. גם בנוגע לארבעת הדגמים החדשים - שיעשו שימוש בפלטפורמה עדכנית יותר של סאאב. זו פותחה באמצע שנות ה-2000 על-ידי ג'נרל מוטורס, אך לא נעשה בה שימוש בגלל פשיטת הרגל של היצרנית האמריקאית, אותה אחת שהובילה בסופו של דבר למכירת סאאב.
סאאב חוזרת?
ברגמן חשף עם זאת איורים מוקדמים מאוד של המכוניות החדשות - צמד רכבי פנאי, משפחתית בעלת מרכב פאסטבק (חמש דלתות עם דלת אחורית "שוכבת"), וקרוסאובר על בסיס אותה משפחתית עם עיצוב דמוי-שטח.
בשלב זה לא ברור האם NEVS תורשה להשתמש בשם סאאב, שאת הזכויות לו איבדה במהלך פשיטת הרגל שעברה. בכל מקרה, היצרנית תייצר את המכוניות בטרוטלהיים, שוודיה, פס הייצור הוותיק של סאאב, ובסין. שיווק הדגמים מיועד תחילה לסין ושוודיה, ובהמשך יתרחב לארה"ב ואירופה. תוכניות לשיווק בישראל אין לפי שעה.