שתף קטע נבחר

 

שתי נחיתות חירום ב-4 ימים: דו"ח חמור נגד ישראייר

החוקר הראשי במשרד התחבורה פרסם דו"ח נוקב על התנהלות חברת התעופה: "המטוס שוחרר לטיסות מבלי שהובהר מה התקלה. היה לחץ לסיים את הטיפול ולחזור הביתה". ישראייר: "לא נשקפה סכנה"

"המטוס שוחרר לטיסות קו מבלי שהתבררה התקלה לאשורה". החוקר הראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק רז, פרסם דו"ח חמור שממנו עולים כשלים בהתנהלות חברת התעופה ישראייר. הדו"ח מתייחס לשתי נחיתות חירום שביצע מטוס ATR72 של החברה בקו אילת-שדה דב בתוך ארבעה ימים. בישראייר ציינו בתגובה כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לביטחון הנוסעים.

 

מטוס ישראייר ביצע נחיתת חירום בנתב"ג    (צילום: דוברות רש"ת)

מטוס ישראייר ביצע נחיתת חירום בנתב"ג    (צילום: דוברות רש"ת)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

האירוע הראשון שאליו התייחס רז התרחש בצהרי 21 במאי. המטוס המריא אז מאילת לשדה דב ועליו 76 נוסעים ואנשי צוות. לאחר ההמראה התקבלה התרעה על ירידת לחץ שמן במנוע הימני, ובשל כך החליט הצוות לבצע נחיתת חירום בשדה התעופה הצבאי בעובדה. לאחר כשלוש שעות הוסעו הנוסעים באוטובוסים לתל אביב. לאחר כמה פעולות תחזוקה הוחזר המטוס לפעילות שגרתית בקו אילת-תל אביב. המטוס ביצע טיסת בדיקה במשך יותר משעתיים ללא נוסעים, והוחלט להחזירו לקו לאחר שישראייר התייעצה עם היצרן.

 

ארבעה ימים לאחר מכן המריא המטוס בשעת צהריים משדה דב לאילת ועליו 81 נוסעים ואנשי צוות. במהלך הנסיקה באוויר התקבלה שוב בגובה של 800 רגל התרעה על נפילת לחץ שמן במנוע הימני. לאחר שהנוסעים תודרכו, החליט הצוות לבצע נחיתת חירום בנתב"ג.

המטוס שבו אירעה התקלה החוזרת (צילום: דוברות רש"ת) (צילום: דוברות רש
המטוס שבו אירעה התקלה החוזרת(צילום: דוברות רש"ת)

בדו"ח שפרסם החוקר הראשי הוא מותח ביקורת על כך שהמטוס שב לפעילות לאחר האירוע הראשון מבלי שהתבררה הסיבה המלאה לתקלה. "העובדה שעיקר הטיפול באירוע התרחש בערב חג, במקום מרוחק ומבודד, כשהלחץ לסיימו ולחזור הביתה ברקע, והצורך להשמיש את המטוס ולהחזירו לכשירות טיסה לטובת פעילות צפויה במוצאי החג - גרמה ללחץ".

 

רז שיבח את תפקודם של הטייסים שהחליטו לבצע נחיתות חירום, אך טען כי היה מוטב שהמטוס היה מושבת עד לבירור הסיבה לתקלה או החלפת מנוע.

 

במקביל, רז מתח ביקורת בדו"ח על גורמים במשרד התחבורה שלא אישרו לחוקרים מטעמו לטוס למכון לופטהנזה בגרמניה, שבחן את המנוע התקול. "לא ניתנה לחוקר הראשי העצמאות המקצועית לשקול ולממש

מלא וכראוי את אחריות, כפי שהוגדרה בחוק, כדי למצות את החקירה הנדונה", כתב רז, ציין כי התקלה נגרמה ככל הנראה מליקויים ברכיבים במערכת השמן במנוע.

 

מישראייר נמסר בתגובה כי "לפני שהחברה החזירה את המטוס לטיסות מסחריות היא ביצעה את כל הבדיקות האפשריות, חלקן כבר בעובדה וחלקן אחרי שהמטוס נחת בשדה דב, הכול בהתאם להוראות היצרן".

 

עוד נמסר כי "לפני שהמטוס המריא מחדש לאילת מתל אביב הוא ביצע 11 טיסות והמדדים היו תקינים. לא היה ניתן לצפות שהתקלה תחזור מאחר שמדובר בתקלה נדירה שלא מופיעה בהוראות היצרן. יש להדגיש כי באף רגע לא נשקפה סכנה לביטחון הנוסעים ולשלומם. ישראייר מקפידה לשמור על נוהלי בטיחות מחמירים ביותר בטיסה וצוות הטייסים פעלו כנדרש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות רש"ת
המטוס עם התקלה החוזרת
צילום: דוברות רש"ת
מומלצים