מכונית העתיד: בלי ידיים ועם מזל"ט צמוד
סדנת העיצוב השוויצרית חשפה את רכב התצוגה אתוס, עם גלגל הגה שנעלם כדי שתוכלו לקרוא ספר בנחת ומזל"ט לצילום אווירי
סדנת העיצוב רינספיד, שמכוניות התצוגה שלה ידועות בחדשנות ומקוריות, חשפה את ה"אתוס" (Etos). המכונית, שמקבלת את שמה מהמילה היוונית אתוס שפירושה מערכת של רעיונות, מצוידת בהנעת כלאיים נטענת משקע, יכולת נסיעה אוטונומית ומזל"ט לצילום אווירי.
האתוס תוצג בתערוכת הטכנולוגיה CES, ואמורה להמחיש כיצד ייראו בעתיד מכוניות שמסוגלות לנסוע מבלי מעורבות נהג. גלגל ההגה שלה, לדוגמה, מסוגל להתקפל לתוך הקונסולה כדי לפנות מקום לנהג לעסוק בדברים אחרים - למשל לקרוא ספר. פעולה שמוגדרת אגב כלא חוקית בינתיים, גם במדינות הבודדות בהן מותרת תנועת רכב אוטונומי בכבישים ציבוריים, נוואדה שבארה"ב למשל.
מכונית תצוגה גדולה למדי, עם אורך כולל של 476 ס"מ, רוחב של 197 ס"מ, גובה של 130 ס"מ ובסיס גלגלים של 280 ס"מ - מידות שממצבות אותה בפלח המשפחתיות הגדולות. למרות זאת, היא מצוידת במרכב קופה עם שתי דלתות הנפתחות כלפי מעלה (כנפי שחף), ובשני מושבים בלבד.
היא מבוססת על פלטפורמה ומערכת הנעה של ב.מ.וו - אותה אחת המשמשת את מכונית הכלאיים הנטענת i8 - ומציעה הספק מרבי של 362 כ"ס ומומנט מרבי של 58 קג"מ והנעה כפולה. בסיוע מצברי ליתיום-פולימר בעלי קיבולת של שבעה קילו-וואט שעה, למכונית טווח חשמלי צנוע יחסית של 37 ק"מ בין טעינות. הביצועים מרשימים יותר - 4.4 שניות בלבד מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.
הבסיס - ב.מ.וו i8
מלבד ההגה הנשלף, רינספיד מדגימה כאן כיצד עשוי להיראות תא הנוסעים בעתיד - עם מסכי תצוגה ענקיים ("21.5 כל אחד) והרבה סממנים עתידניים. המכונית מצוידת גם במשטח נחיתה אלקטרוני למזל"ט, בעל תצוגה צבעונית מתחלפת. בדומה לדגמי התצוגה הקודמים של רינספיד, האתוס אינה צפויה להגיע לייצור סדרתי.