מרצדס SLK הופכת ל-SLC, בישראל באמצע 2016
הרודסטר בעלת הגג הקשיח-מתקפל עוברת מתיחת פנים, ומקבלת שם חדש, מנועים עדכניים ויותר אבזור. השיווק בישראל יחל באמצע שנה הבאה
מרצדס חשפה את ה-SLC, מתיחת פנים של ה-SLK. הרודסטר הקטנה שמציעה גג קשיח מתקפל, עוברת רענון אמצע-חיים ובדומה לדגמי מרצדס אחרים, מאמצת שם שמרצדס מקווה שיהיה ברור יותר ללקוחות מבחינת מיצוב הדגם. באותה הרוח הוחלפו לדוגמה שמות ה-ML וה-G ל-GLE ו-GLS בהתאמה, כדי ליצור קשר בין דגמים אלה למשפחות ה-E-קלאס ו-S-קלאס.
מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, נמסר בתגובה לפניית ynet כי הדגם החדש יוצע בישראל מאמצע שנה הבאה. נכון לעתה לא ידוע אילו גרסאות ישווקו אצלנו ומה יהיה מחירן. כלמוביל מציעה כיום את ה-SLK רק בגרסת ה-250 (1.8 ליטר, 204 כ"ס), ובמחיר של החל מ-460 אלף שקל. מנוע זה לא יוצע עוד.
ה-SLC מבוססת כאמור על ה-SLK דור שלישי (R172), שהושק בשנת 2011. מרצדס לא מפרסמת נתונים רשמיים, אך מידות הרכב כפי הנראה לא השתנו משמעותית, ויעמוד על אורך של כ-413 ס"מ, רוחב של כ-181 ס"מ, גובה של כ-130 ס"מ ובסיס גלגלים של 243 ס"מ. ה-SLC ממשיכה להציע שני מושבים בלבד וגג קשיח, אותו ניתן לפתוח ולסגור מעתה גם בנסיעה במהירות של עד 40 קמ"ש.
הרודסטר הקטנה ביותר של מרצדס תוצע בארבע גרסאות בנזין, כולן עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית חדשה. הבסיסית ביותר תהיה ה-180, עם מנוע 1.6 ליטר טורבו ו-156 כ"ס, האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.1 שניות, מהירות מרבית של 223 קמ"ש ותצרוכת דלק ממוצעת של 17.8 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.
הבאה בתור היא ה-200, עם מנוע 2.0 ליטר טורבו, 184 כ"ס, האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.9 שניות, מהירות מרבית של 237 קמ"ש ותצרוכת ממוצעת של 17.5 ק"מ לליטר. בפסגת היצע הדגמים הרגיל תעמוד ה-300, עם גרסת 245 כ"ס של אותו מנוע 2.0 ליטר, תצרוכת דלק ממוצעת של 17.2 ק"מ לליטר, האצה ל-100 ב-5.8 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
דגם בנזין רביעי יגיע מסדנת AMG, ויכונה 43. לזה מנוע V6 טורבו בנפח 3.0 ליטר עם 367 כ"ס, והוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק - 12.8 ק"מ לליטר, וכיאה לגרסת AMG יהיו כאן מתלים ספורטיביים, בלמים משודרגים, עיצוב אגרסיבי יותר ואפשרות לצייד את הסרן האחורי בדיפרנציאל מוגבל החלקה.
כל הדגמים יוצעו עם יותר אבזור תקני ובתוספת תשלום - בין היתר מערכת בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב, תאורת לד אדפטיבית למניעת סינוור בעת שימוש באורות דרך ("גבוהים"), זיהוי שלטים, מתלי ספורט מתכווננים ומערכת מולטימדיה עם מסך "7 ואפשרות לגלישה באינטרנט.
שיווק ה-SLC יחל באירופה בראשית 2016, ולישראל הדגם המחודש יגיע בסביבות יוני-יולי 2016. מידע בנוגע לגרסאות המיועדות לשיווק אצלנו ומחירן, צפוי להתפרסם רק בעוד מספר חודשים.