מסחריות חדשות של פיז'ו וטויוטה מצטיינות בבטיחות
המסחריות החדשות שהציגו פיז'ו, סיטרואן וטויוטה זכו לחמישה כוכבים במבחן ה-Euro NCAP - ציון נדיר לכלי רכב בקטגוריה
הצלחה למסחריות התאומות של פיז'ו-סיטרואן וטויוטה, הטראוולר, ספייסטורר ופרואייס בהתאמה. שלוש המסחריות שתוכננו במשותף על-ידי יצרנית הרכב השנייה בגודלה באירופה והיצרנית הגדולה בעולם, דורגו בציון חמישה כוכבים חריג לטובה בקטגוריית המסחריות. שלושת הדגמים החדשים צפויים להגיע לישראל - פיז'ו וסיטרואן על-ידי לובינסקי וטויוטה על-ידי יוניון מוטורס - במחצית השנייה של 2016.
ה-Euro NCAP, גוף מבחני הבטיחות החשוב ומשפיע ביותר בעולם כיום, בחן את המסחריות בגרסת פיז'ו עם שש כריות אוויר, בקרת יציבות ומגביל מהירות, ומכיוון שמדובר בתאומות שתוכננו וייוצרו יחד במפרט כמעט זהה, מייחס את התוצאות לשלוש הגרסאות.
ציון כולל | הגנה על מבוגרים | הגנה על ילדים |
הגנה על הולכי רגל |
דירוג מערכות בטיחות |
5 כוכבים | 87% | 91% | 64% | 78% |
* התוצאות רלוונטיות לפיז'ו טראוולר, סיטרואן ספייסטורר וטויוטה פרואייס
לרכבי המבחן ניתן דירוג גבוה בכל הסעיפים - 87% בהגנה על מבוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל ו-78% בדירוג מערכות הבטיחות. יש לציין כי מדובר במבחן השלישי בלבד למסחרית מאז שנת 2012, בו ניתן ציון חמישה כוכבים, זאת למרות שפרוטוקול המבחנים למסחריות שונה מזה של מכוניות פרטיות. במכון המחקר ציינו כי החל משנה הבאה, תקני הבחינה של מסחריות יוקשחו בכך שיושוו לאלו של מכוניות נוסעים, בין היתר על-ידי הוספת מבחן ריסוק חזיתי קשה יותר (חפיפה מלאה) ומתן דגש מוגבר למערכות בטיחות אקטיבית מתקדמות.
טויוטה פרואייס:
קודם לכן זכו בציון המרבי הנכסף פורד טרנזיט קאסטום ומרצדס V-קלאס בלבד. פולקסווגן טרנספורטר החדש הסתפק בארבעה כוכבים, ואילו יתר המסחריות שנבחנו דורגו בציון שלושה כוכבים מאכזב - דוגמת רנו טראפיק/אופל ויוארו החדשות (שיפור משני כוכבים בלבד בדור הקודם שעדיין נמכר בישראל), יונדאי H-1 וגם המסחריות שקדמו לתאומות טויוטה-פיז'ו בעבר, סיטרואן ג'אמפי ופיז'ו אקספרט.