אתם בחרתם: זו התלונה המרגיזה לשנת 2015
מתוך עשר תלונות שנבררו בקפידה אתם בחרתם את שלוש התלונות הכי מרגיזות. במקום השלישי - דרישת תשלום עבור שירות דמיוני ובמקום השני - רווקה שנפלה לתרמית של רב שהבטיח לה זיווג שלא קרה מעולם. מי נבחרה במקום הראשון? צפו
בסוף השבוע העלינו את מצעד עשרת התלונות המרגיזות שנבררו בקפידה מתוך 40 אלף תלונות שהתקבלו במהלך שנת 2015 במועצה הישראלית לצרכנות ואתם, הגולשים דירגתם את התלונה שהכי הרגיזה אתכם. אז מי הן שלושת התלונות שזכו בהכי הרבה הצבעות? צפו
במקום השלישי - דרישת תשלום על שירות דימיוני
11% מכם, (*נכון לפרסום הכתבה), הצביעו כי זו התלונה במקום השלישי שהרגיזה אותם.
התלונה: בוקר בהיר אחד קיבל אביה של רויטל דרישת תשלום מעו"ד על סך 2,232 שקלים והתראה טרם נקיטת הליכים משפטיים. בדרישה נכתב כי רויטל נרשמה בשנת 2007, לשירותים דיגיטליים מסוימים. רויטל אומנם לא קיבלה שום שירות בפועל, אך זה לא מנע מעורך הדין לאיים בתביעה אם התשלום לא יתבצע בצורה מיידית.
מהו הסטטוס העדכני? התופעה מוכרת, ובמועצה התקבלו מאות תלונות בנושא. הוגשה תביעה ייצוגית בשם המתלוננים בתקווה להשיב את כספם ופיצוי על עוגמת נפש. המועצה הדריכה את הצרכנים כיצד לפעול וכן ניסחה הצעת חוק שתימנע מכתבים מעורכי דין המאיימים בדרישת תשלום לפני שביררו את עובדות החוב עם הצרכן.
במקום השני - לא התפללה מספיק חזק לזיווג
16% מכם, (*נכון לפרסום הכתבה), התרגשו מסיפורה של הרווקה שנפלה לתרמית הרב שהבטיח הבטחות שווא ודירגתם אותה במקום השני.
התלונה: "רוצים להתחתן בשנה הקרובה? שלמו 2,315 שקלים, (מחיר מבצע!), ומובטחת לכם חופה וקידושין בתוך 12 חודשים". מעיין, רווקה שנואשה מעולם הדייטים, הלכה שולל אחרי הבטחות של רב, שפיתח "שיטה ייחודית" למציאת הזיווג המיוחל. לאחר שהעבירה לו את התשלום ולא מצאה את החתן המיועד בפרק הזמן המובטח, ביקשה לקבל את כספה בחזרה. הרב טען כי היא לא התפללה מספיק חזק, ולכן האַשְמה באי מציאת הזיווג טמונה בה.
מה הסטטוס העדכני? בית העסק לא החזיר את הכסף לשני. התיק הופנה לבדיקה טרם ניסוח כתב תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות - שירות חינמי של המועצה לצרכנות, למקרים בהם בית העסק מסרב להחזיר לצרכן את זכויותיו.
ובמקום הראשון - תרמית הסלולר לזוג הקשישים
זו התלונה שהכי הרגיזה אותכם במצעד התלונות לשנת 2015 ובפער ניכר של 51% הצבעות שדירגו אותה במקום הראשון.
התלונה: זוג קשישים ניגשו לתחנת שירות של אחת מחברות הסלולר במטרה לתקן מכשיר סלולרי שבו הם משתמשים. נציגת השירות הציעה להם לעדכן את תנאי החבילה ועל הדרך לקבל שני טאבלטים במתנה. הקשישים הסבירו לנציגה כי אינם מסתדרים עם מכשירי מגע ולכן אין להם צורך בטאבלט. "זו תהיה מתנה נהדרת לנכדים", אמרה הנציגה וציידה אותם במחשבי הלוח.כשקיבלו הקשישים את החשבונית החודשית הם הופתעו לגלות שחויבו בסכום נכבד על הטאבלטים שקיבלו מנציגת השירות.
מהו הסטטוס העדכני? העסקה בוטלה, הכסף הושב לקשישים.