שתף קטע נבחר

 

זינוק בתלונות על שיימינג: "אל תשתפו"

באיגוד האינטרנט הישראלי רואים עלייה מדאיגה בכמות הפניות, במיוחד אחרי פרשת האונס באלנבי 40. מנהלת הקו החם: "צריך לחשוב פעמיים לפני שאנחנו מעלים משהו לרשת"

מאז התפוצצות פרשת האונס במועדון אלנבי 40 בחודש אוקטובר גברו הפניות מילדות ונערות שהפיצו סרטונים שלהם באתרים פורנוגרפיים. רוב הפונים היו מההורים. כך נמסר מאיגוד האינטרנט הישראלי.

 

מאיגוד האינטרנט הישראלי נמסר כי 21% מכמות הפניות לקו היו בעניין שיימינג, בעיקר כלפי ילדים. 20% מהפניות היו בגין עבירות מין ברשתות החברתיות. 10% מהפניות היו בשל הסתה פוליטית. יתר הפניות עסקו בהתחזות, זיוף , פריצה לחשבונות, אתרי frod, פריצות לחשבונות דואר אלקטרוני ועוד.

 

קמפיין בשנה שעברה נגד אלימות ברשת    (צילום: איגוד האינטרנט הישראלי)

קמפיין בשנה שעברה נגד אלימות ברשת    (צילום: איגוד האינטרנט הישראלי)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

אורנה היילינגר, מנהלת הקו החם של איגוד האינטרנט הישראלי - הפועל להסרת תכנים פוגעניים מהרשת, אמרה כי כל תגובה קיצונית הפכה לשיימניג." יש הרבה תופעות של ביריונית רשת: הפצת תמונות, התחזות ברשת, תגובות לא הולמות ופריצה לחשבונות אישיים", היא אמרה. "יש הרבה מאוד פגיעות, כמו שיימניג - שהורסת אנשים. תופעה נוספת שנהייתה נפוצה השנה - שיימניג עיסקי לחברות".

 

היילינגר הכריזה על 2016 כשנת המאבק בשיימינג באיגוד האינטרנט הישראלי. "לא לחכות שתהיה חקיקה, לא לחכות שמישהו ימציא את הטכנולוגיה שתטפל בתופעה כי לא תוולד טכונלוגיה כזו כמו גם חקיקה - זה בידיים שלנו", היא אמרה. "לדעתי, מלבד לשינוי ההתנהגות האישית שלנו אין איך לטפל בכך".

 

אז מה צריך לעשות על מנת להילחם בתופעת השיימינג? "צריך לחשוב פעמיים לפני שאנחנו מעלים משהו לרשת. בעיקר בני נוער שעושים זאת בצחוק, אבל זה יכול להסתובב אליהם חזרה", אמרה היילינגר. "אם נתקלנו בדבר כמו שיימינג, לא לשתף! עוצמות השיימינג הן לא בהעלה הראשונה של הפוסט, אלא בשיתוף. יש כאן גם הסתה. ברגע שלא נותנים לזה יד - זה יגווע מעמצו. מספיק להתבכיין, הגיע הזמן להסתער על העניין. יש לנו הזדמנות בעזרת הרשת לעשות שינוי - גם במה שקורה במדינה".  

 

איגוד האינטרנט הישראלי מפעיל כשירות לציבור, קו תמיכה לפגיעות ברשת. צוות הקו נותן מענה אנושי 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע בנושאים כמו: שיימינג, פריצה לחשבון דוא"ל/ פייסבוק, בריונות ברשת, קבוצות שנאה, ניסיון הונאה, דואר זבל (spam), לשון הרע, תוכן פוגעני, התחזות וזיוף. צוות הקו מטפל במאות פניות בחודש. כמחציתן קריאות לעזרה מצד כאלו שתוכן פוגעני שנכתב כלפיהם שיבש את חייהם והפך אותם לבלתי אפשריים.

 

המרכז מוכר כגורם למאבק באלימות ברשת על ידי פייסבוק, Google, טוויטר, ואתרים ופורטלים ישראלים ומסייע לציבור הגולשים בטיפול בתכנים פוגעניים. הוא פועל בשיתוף עם משרדי ממשלה, המשטרה, גופים ציבוריים וארגוני תמיכה. לצד הפעלת הקו נעשית גם פעילות של הרצאות והדרכה בנושא גלישה בטוחה בארגונים ומקומות עבודה ובקרב הורים, מחנכים ובני נוער. לכל פנייה או שאלה: הקו זמין בטלפון 03-9700911 בדוא"ל: safe@isoc.org.il או דרך האתר safe.org.il.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים