שתף קטע נבחר
 

357 הרוגי תאונות בשנה - 2015 הייתה קטלנית במיוחד

השנה החולפת הציגה החמרה קיצונית ומדאיגה בבטיחות בדרכים על כבישי ישראל, עם עלייה של 12% במספר ההרוגים; זינוק של עשרות אחוזים בהרוגים על דו-גלגלי, אך שיפור ניכר בקרב הולכי הרגל

הרבה יותר הרוגים בתאונות, ולאף אחד אין תשובות. שנת 2015 מסתיימת באופן מדאיג עבור תושבי מדינת ישראל. שכן מספר ההרוגים בכבישים לא רק שהמשיך את העלייה המדאיגה של השנתיים האחרונות, אלא זינק באופן קיצוני ובניגוד למגמות הכלל עולמיות.

 

לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עומד מספר ההרוגים מתחילת השנה ונכון לצהרי ה-31.12, על 357 בני אדם - עלייה של 12% לעומת אשתקד, שהסתיימה עם 319 הרוגים. למעשה, מאז 2012 - בה נרשם המספר הנמוך ביותר ב-50 השנים האחרונות - נרשמת עלייה קבועה במספר הרוגי תאונות בישראל. 


הקטל בכבישים - 2015

הקטל בכבישים - 2015, נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
  2014 2015 שינוי
סך הכל הרוגים 319 357 12%+
תאונות קטלניות 291 321 10%+
הרוגים יהודים 180 243 35%+
הרוגים ערבים 109 98 10%-
הרוגים בכביש בין עירוני 188 221 18%+
הרוגים הולכי רגל 125 114 9%-
הרוגים רוכבי אופניים 10 15 50%+
הרוגים רוכבי אופנוע 37 56 51%+
* נתוני הקטל בכביש, 1.1 עד ה-31.12 ב-2014 מול 2015

 

תאונת הבנות המחרידה - 3 הרוגות (צילום: בראל אפרים) (צילום: בראל אפרים)
תאונת הבנות המחרידה - 3 הרוגות(צילום: בראל אפרים)

 

לא רק מספר ההרוגים הכולל, אלא גם מספר התאונות הקטלניות נמצא בעלייה - 321 לעומת 291 אשתקד, עלייה של 10%. וכך גם לגבי רוכב אופנועים (56 הרוגים לעומת 37 ב-2014) ורוכבי אופניים (15 לעומת 10 אשתקד).

 

פחות הרוגים בקרב הולכי רגל ובמגזר הערבי

בקרב הולכי רגל נרשם מספר הרוגים נמוך יותר השנה, כאשר בכל קבוצות הגיל נרשמת ירידה. כך גם ביחס לתושבי המדינה הערבים והזרים, אך לעומת זאת, בקרב האוכלוסיה היהודית נרשם זינוק חד במספר ההרוגים - לא פחות מ-35%.

 

ומה גורם לתאונות? לפי נתוני הרשות, במעט למעלה ממחצית מכלל התאונות שתועדו נעשתה עבירת תנועה כלשהי. עם זאת, יש לציין כי לא מוזכר אם עבירת תנועה זו היא שגרמה לתאונה או לא. העבירה הנפוצה ביותר בעת תאונה בתחום העירוני לפי נתוני המשטרה היא "אי מתן זכות קדימה" (25%) לפני "אי ציות לתמרור או רמזור" (15%) ו"מהירות מופרזת" (9%) בהתאם לתנאי הדרך. בתחום הבינעירוני הייתה העבירה הנפוצה ביותר בקרב כלי רכב שמעורבים בתאונה "מהירות מופרזת (1%) לפני "סטייה מנתיב (15%) ו"אי שמירת מרחק" (14%).

 

מרדכי בהירי דואני, מנכ"ל הרשות, אומר כי "השנה הייתה לא פשוטה מבחינת מספר ההרוגים בכבישים, אל לנו לשכוח שכל מספר מייצג אדם שהוא עולם ומלואו עבור משפחתו, חבריו וסביבתו. בימים אלה הרשות הלאומית מסיימת עבודת מחקר ופיתוח של מספר פרויקטי ליבה שמטרתם למנוע את ההרוג הבא בכביש.

 

"מנתוני סיכום השנה עולה כי במגזר הערבי ובקרב הולכי הרגל נרשמה ירידה במספר הנפגעים כתוצאה מפעולות שטח חינוך והסברה ששמנו עליהן דגש בשנה האחרונה. אנו נמשיך להוביל את שיתופי הפעולה עם הגורמים השונים, על מנת שבשנת 2016 נשנה את המגמה ונחזק את מצב הבטיחות בדרכים בישראל". 

 

מגמה מדאיגה

מספר ההרוגים בתאונות דרכים נמצא בעלייה בשנים האחרונות - 10% בשנים 2014-2013, ומספר התאונות הקטלניות זינק בתקופה זו בכ-16%. ב-2014 נהרגו 319 בני אדם בתאונות, לעומת 309 בשנת 2013 ו-292 הרוגים ב-2012. בנוסף, ב-2014 נרשמו 293 תאונות קטלניות, לעומת 281 ב-2013 ו-253 בשנת 2012. שנת 2015, למרבה הצער, אף החמירה את המצב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות מד״א
תאונה קטלנית נוספת
צילום: דוברות מד״א
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים