יותר מרבע מיליון ישראלים רכשו רכב חדש ב-2015
שיא מסירות הרכב נשבר בשנה החולפת, עם 254,748 מכוניות חדשות שהצטרפו לפקקי ישראל - צמיחה של 6%. קיה הובילה לראשונה והפיקנטו הקטנה שוב הנמכרת ביותר בישראל
254,748 מכוניות. זה המספר הבלתי נתפס כמעט של מכוניות פרטיות, טנדרים, מסחריות קלות ורכבי פנאי שנמכרו בשנת 2015 בישראל. זהו שיא כל הזמנים, שמבטא צמיחה של 6% מנתוני 2014, אז נמסרו 239,771 מכוניות. השוק הכה בכך את מרבית התחזיות שהושמעו מאמצע 2015 ואילך, לפיהן הצמיחה הייתה אמורה להיות מתונה יותר.
אחד מכל ארבעה ישראלים רכש בשנת 2015 קיה או יונדאי - כמעט 65 אלף מכוניות של הקונצרן הקוריאני עלו השנה לכבישים, כאשר קיה עושה היסטוריה והופכת למותג הנמכר ביותר. לכך אחראי זינוק מרשים של 28% במכירות היצרנית בישראל לרמה של 33,703 מכוניות. בכך קיה עוקפת את חברת האם שלה, יונדאי, שהסתפקה ב-31,250 יחידות, ירידה זעומה לעומת 2014.
אל המקום השלישי הגיעה בשנה החולפת טויוטה. יצרנית הרכב הגדולה בעולם הציגה צמיחה של 7% בישראל, ומסרה 29,280 מכוניות, לפני מאזדה עם 17,057 (ללא שינוי) ומיצובישי עם 16,121 יחידות (23%+).
המותג | מסירות | שינוי מ-2014 |
1. קיה | 33,703 | 28%+ |
2. יונדאי | 31,250 | 0.4%- |
3. טויוטה | 29,280 | 7%+ |
4. מאזדה | 17,057 | 0.2%- |
5. מיצובישי | 16,121 | 23%+ |
6. סקודה | 16,083 | 13%+ |
7. סוזוקי | 12,277 | 11%- |
8. ניסאן | 11,960 | 21%+ |
9. רנו | 9,337 | 1%- |
10. פולקסווגן | 7,939 | 4%+ |
כלל השוק | 254,748 | 6%+ |
סקודה, יצרנית הרכב הנמכרת ביותר שלא מגיעה מהמזרח, צמחה ב-13% ומסרה בישראל 16,083 מכוניות. אחריה ממוקמת סוזוקי עם ירידה חריגה של 11% ל-12,277 מכוניות, ניסאן שמציגה צמיחה נאה של 21% ל-11,960 יחידות, ורנו שירדה באחוז ל-9,337 יחידות. פולקסווגן סוגרת את העשירייה המובילה עם עלייה מפתיעה של 4% (7,939 מכוניות), זאת למרות פרשת דיזלגייט שהעיבה את מכירות המותג ברבעון האחרון של השנה.
המכונית הנמכרת בישראל - קיה פיקנטו
הישראלים הפגינו ב-2015 כפי הנראה את הטעם המגוון ביותר מזה שנים בבחירת הרכב החדש שלהם. מבין חמש המכוניות הנמכרות ביותר, רק שתיים הן משפחתיות קומפקטיות מסורתיות, בעוד המובילה - קיה פיקנטו עם 12,699 יחידות - מגיעה מפלח המיני כך גם המקום החמישי (תאומתה יונדאי i10 עם 7,720 יחידות). במקום השלישי ניצב רכב פנאי קומפקטי, קיה ספורטאז', שהוביל בחלק מחודשי השנה את השוק אך הסתפק לבסוף ב-10,933 יחידות.
כלל השוק | מסירות | מכוניות יוקרה | מסירות |
1. קיה פיקנטו | 12,699 | 1. אודי A3 | 866 |
2. טויוטה קורולה | 12,129 | 2. אודי Q3 | 602 |
3. קיה ספורטאז' | 10,933 | 3. ב.מ.וו סדרה 3 | 580 |
4. מאזדה 3 | 8,173 | 4. אודי Q5 | 523 |
5. יונדאי i10 | 7,720 | 5. מרצדס C-קלאס | 465 |
ומיהן המשפחתיות המובילות? טויוטה קורולה, מובילת 2014, סגרה את השנה החולפת במקום השני עם 12,129 יחידות. אחריה במקום הרביעי מאזדה 3 עם 8,173 יחידות.
בשוק המוניות, המנצחת הגדולה של 2015 היא סקודה - 1,463 נהגים בחרו בה ככלי העבודה שלהם, לפני רנו עם 912,קיה עם 903 יחידות ומרצדס עם 790. במקום החמישי ניצבת סיטרואן, עם 414 מוניות.
יוקרה - עדיין אודי
יצרנית מכוניות היוקרה המועדפת על הישראלים, ובאופן די ברור, היא אודי. חטיבת היוקרה של פולקסווגן מסרה בישראל 3,344 מכוניות, צמיחה של 30% לעומת נתוני 2015. אודי מחזיקה גם במקום הראשון והשני בקטגוריה, עם אודי A3 שנמסרה ב-866 יחידות וה-Q3 עם 602 יחידות.
ב.מ.וו ממוקמת שנייה עם 2,433 וצמיחה של 40% (לא כולל 611 מיני), ושלישית בדירוג הדגמים עם הסדרה 3, ממנה נמסרו 580 יחידות (לא כולל 199 סדרה 4, גרסאות הקופה שהופרדו ממשפחת ה-3 לאחרונה). מרצדס במקום השלישי בדירוג היוקרה, עם צמיחה של 35% ל-2,345 יחידות (לא כולל מסחריות וסמארט). מותג היוקרה הלא-גרמני הנמכר ביותר, לקסוס, ממוקם ב-2015 במקום הרביעי עם 1,449 יחידות, צמיחה של 45%.