זה מלון, זאת יאכטה? לא, זה מטוס
"למה שיאכטה לא תעוף באוויר?" שאלה לגיטימית סך הכל, אותה שואל מעצב מטוס הסילון המפואר של יצרנית המטוסים "אמבראר" הברזילאית. אומרים שלחלום בגדול זה טוב ואפילו כדאי אז הנה כמה תמונות להשראה עבור מי שחולם לטוס בצורה הכי מפנקת ויפה שיש וכן, זה לא יאכטה אלא מטוס אמיתי
מכירים את הרגע הזה שאתם נכנסים למטוס ועוברים דרך קשה עד למושב שלכם? דרך שעוברת בין המחלקה הראשונה ו/או מחלקת העסקים, הכוללת לטישת עיניים במרווח הגדול בין המושבים, את רגשי הקנאה המתפרצים לנוכח הכורסאות הגדולות ואם זה לא מספיק אז בדיוק באותו רגע, הדיילת מבקשת שנזדרז כדי שתספיק להגיש את השמפנייה הצוננת לנוסע היקר שיושב במחלקה.
יצרנית המטוסים הברזילאית אמבראר (Embraer) לוקחת את העניין הזה צעד אחד קדימה ומציגה את הגרסה שלה למטוס מנהלים. למעשה, מדובר בהכלאה בין יאכטה מפוארת מאוד למטוס סילון. החברה ידועה בצי מטוסי הפאר שלה מדגם Lineage 1000E הכולל חמישה אזורים מרווחים ומפוארים עם מאות אפשרויות פריסה: יחידת הורים גדולה עם מיטת קווין סייז, מקלחת ואזור אכילה, שולחן משרדי ואזורי טרקלין.
גולת הכותרת של צי המטוסים מדגם Lineage 1000E הוא מטוס ה- Skyacht One שפונה כמובן, לנוסעים המחפשים רמת יוקרה ועידון שהיו שמורות עד כה רק לספינות פאר ויאכטות מרשימות.
Skyacht One הוא תוצר של שיתוף פעולה בין החברה הברזילאית לבין המעצב, אדי סוטו הידוע כ"מאסטר" ביצירת סביבה חוויתית וכמי שאוהב לבחון את הגבולות בין פנטזיה וטכנולוגיה. "למה שעבודת יד יוקרתית תהיה קיימת רק במכוניות יוקרה אקזוטיות או ביאכטות? למה שיאכטה לא תוכל להתעופף?" שואל סוטו.
המטוס המפואר כולל שימוש רב בעץ מהגוני (אפילו על כנף המטוס ובחלקו החיצוני), שטיחים מקיר לקיר, מתכות מלוטשות ודקדוק בפרטים מהגדולים עד הקטנים כמו למשל: ידית לברז המים בצורת הגה של מטוס.