מי החליט לנתק את ניצול שואה משירות לחצן המצוקה?
קים נבטוב, ניצול שואה נכה וחירש, חש ברע וניסה להשתמש בלחצן המצוקה לו הוא זכאי, אך גילה שנותק מהשירות. הסיבה: החלפת ספקים. בתו: "שניצולי השואה יבדקו אם הם בכלל מקבלים את השירות"
ללא התרעה, מבלי שיש לו את היכולת לגלות על כך אלא בזמן אמת, נותק קים נבטוב משירות לחצן המצוקה לו הוא זכאי מטעם הקרן לרווחת ניצולי השואה. בתו, אלה טננבאום, סיפרה לאולפן ynet כי המשפחה גילתה על כך כאשר האב לא חש בטוב ונעשה ניסיון להשתמש בלחצן.
צפו בסיפורם:
לבסוף הבינו בנות המשפחה כי עליהן להזמין אמבולנס על מנת שאביהן יקבל טיפול רפואי. כשניסתה לברר מדוע נותק אביה מהשירות, השיבו לה כי הוחלף ספק וכי נשלח לאביה מכתב המתריע על כך.
"אין לי ספק שיש עוד הרבה אנשים שלא מודעים לכך שלחצן המצוקה שברשותם בכלל לא מחובר ובעת צרה אין מי שיעזור להם", אומרת בתו של נבטוב.
תגובת הקרן לרווחת ניצולי השואה: "הנהלת הקרן רואה את המקרה בחומרה רבה ביותר. מנכ"ל הקרן הורה מיידית על בדיקת המקרה באופן מעמיק ונרחב גם כדי ללמוד כיצד לא יישנה מקרה שכזה ובמיוחד כדי לבדוק אם בין אלפי הניצולים אשר הותקנו אצלם לחצני מצוקה לא יימצא אדם אשר בשל אותה החלפת זכיינים בתחילת השנה לא יוכל לעשות שימוש ברגע האמת".
הנהלת הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל מסרה בתגובה: "הנהלת הקרן רואה את המקרה בחומרה רבה ביותר, אין מקום לאירועים מסוג זה בעבודת הקרן שמטפלת ברווחתם של עשרות אלפי ניצולי שואה מכל היבט אפשרי. מנכ"ל הקרן הורה מיידית על בדיקת המקרה באופן מעמיק ונרחב גם כדי ללמוד כיצד לא יישנה מקרה שכזה ובמיוחד כדי לבדוק אם בין אלפי הניצולים אשר הותקנו אצלם לחצני מצוקה לא יימצא אדם אשר בשל אותה החלפת זכיינים בתחילת השנה לא יוכל לעשות שימוש ברגע האמת.
"מנכ"ל הקרן דרש שהבדיקה תיעשה תוך 48 שעות והמסקנות והלקחים יופקו מיידית כולל ברמה האישית ביותר. אכן כפי שפירטתם נעשו ניסיונות רבים על ידי המערכת גם באמצעות פניות שונות- טלפוניות ובדואר ובאמצעות חברות שונות כדי לאתר את פרטיו כפי שנעשה אצל אלפי בעלי הלחצנים האחרים. אך אין בעובדה זו להקל ראש בכך שבסופו של יום ההעברה לא בוצעה והניצול נתקל בבעיה כאשר נזקק לשירותי אמבולנס, דבר אשר יטופל ויבוא על תיקונו באופן מיידי.
"אכן, בהמשך ל-7000 מקבלי השירות שהועברו בתחילת השנה נוספו 5500 בחודשים האחרונים. המבצע ממשיך בהיקף מלא למען ציבור הניצולים המתחברים למערך לחצני המצוקה. יחד עם זאת ברור להנהלת הקרן שאין מקום לטעויות ותקלות מהסוג הנ"ל. כמובן שהניצול יקבל החזר מלא על הוצאותיו באופן מיידי כפי שתמיד נעשה, והנהלת הקרן מנצלת את ההזדמנות לפנות לכל מקבלי לחצני המצוקה וכל מקבלי השירותים על מנת לעדכן כל שינוי וכל פרט בקרן כדי להפחית ככל האפשר תקלות כלשהן".