שר התחבורה אישר: רכבת קלה גם בבאר-שבע
שר התחבורה, ישראל כץ, נענה לבקשת ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ', והודיע על תחילת עבודות לתכנון רכבת קלה בעיר. השאיפה: מסלול תת-קרקעי שישרת גם תושבי ישובים באזור. השר כץ: "תהיה על שם מי שיזם אותה: רכבת דנילוביץ'"
שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ', הודיעו על כוונה להשיק קווי רכבת קלה בבירת הנגב. השר כץ הנחה את אנשי משרדו להתחיל מיידית במלאכת התכנון - זאת לבקשת ראש העיר וכשלב ראשון טרם מציאת תקציבים לפרויקט. במידה והתוכנית תצא לדרך, באר-שבע תצטרף לירושלים ותל-אביב, בהן יצאו לדרך תוכניות דומות. בירושלים פועל כיום קו רכבת קלה אחד ונוספים נמצאים בתכנון, בעוד שבתל-אביב העבודות לקו ראשון החלו אשתקד וצפויות להסתיים בשנת 2021. בגוש-דן אושרו גם תוכניות להקמת קווי רכבת קלה נוספים.
- ירושלמים היכונו: עוד שני קווי רכבת קלה בדרך
- צפו: כך ייראה מסלול הקווים העתידיים של הרכבת הקלה
- נוסעים ברכבת הקלה בירושלים? יש חדשות טובות
ממשרד התחבורה נמסר כי עבודות ההכנה לתוכנית הקמת הרכבת צפויות להתחיל בשבועות הקרובים. עם זאת, במשרד לא ידעו לנקוב בזמן לתחילת עבודות בשטח והבהירו כי ייתכן ויעברו מספר שנים עד להתחלתן. תכנון, תקצוב והקמת קו רכבת קלה, עשוי לארוך למעלה מעשור בהתאם לקושי בהקמת תשתיות באזור הרצוי, עלות ואופי הקו המתוכנן.
במשרד הבהירו עם זאת כי התכנון הרצוי לקו הרכבת הקלה בבאר-שבע הוא תת-קרקעי, זאת בכדי להציע נסיעה מהירה ופגיעה מינימלית בנוסעים באמצעי תחבורה אחרים. הקו העתידי צפוי לשרת לא רק את למעלה מ-200 אלף תושבי באר-שבע, אלא גם ערים וישובים קטנים הסובבים אותה.
"אנחנו פועלים כדי לפתח ולקרב את באר-שבע למרכז הארץ", כך לדברי שר התחבורה שהשתתף בטקס לחניכת גשר הולכי רגל בעיר הדרומית. "המושג פריפריה הולך ומאבד את משמעותו כי כל המגרעות מתבטלות והפערים נסגרים. באר-שבע הופכת לעיר מטרופולינית ונושא התשתיות הוא בולט מאוד כיוון שאנחנו משקיעים פה רבות ובקרוב נתחיל לעבוד על רכבת קלה בתוך באר-שבע ואני כבר מכריז שהיא תהיה על שם מי שיזם אותה: רכבת דנילוביץ'".