הנהלת נמל חיפה תגיש תביעות אישיות נגד עובדים
ההנהלה טוענת כי העיצומים שנקטו לאחרונה העובדים גרמו להפסד של מיליונים רבים ולעזיבת אוניות את הנמל ללא פריקה. מחר תגיש ההנהלה לביה"ד לעבודה תביעה בגין ביזיון בית משפט נגד ההסתדרות וועד העובדים. גורם בהנהלה: "זה יהיה קרוב עקוב מדם. הבטחות העובדים שגרמו לנו להסכים לפשרות, לא יחזרו". יו"ר הוועד: "טרם ראיתי את כתב התביעה"
הנהלת נמל חיפה טוענת כי עובדי הנמל נוקטים בשבועיים האחרונים בעיצומים שגרמו לנזקים ועזיבת אוניות את הנמל ללא פריקה ועיכוב של אוניות אחרות. בשל כך, הגישה ההנהלה בשעה האחרונה לביה"ד לעבודה בקשת תביעה בגין ביזיון בית המשפט נגד ההסתדרות, ועד עובדי הנמל ושורה ארוכה של מפעילי מנופים. זאת בטענה שתפוקותיהם הממוצעות בשבועיים האחרונים "נמוכות בעשרות אחוזים מהנורמה". לראשונה, יוגשו גם תביעות אישיות נגד עובדים.
כתבות נוספות בנושא נמל חיפה :
לדברי גורם בהנהלה, הנמל והמשק הישראלי כבר הפסידו מיליונים רבים בעקבות העיצומים הנוכחיים. "האוניה הכי גדולה שהגיעה אי פעם לישראל, MSC Luciana, הסתובבה באמצע מפרץ חיפה ונסעה לפרוק יותר מאלפיים מכולות בנמל באיטליה במקום בחיפה". כך למעשה היא הפכה להיות האוניה הכי גדולה שהגיעה רק עד מפרץ חיפה וההפסד הכספי שנגרם מכך עומד על כ-1.5 מיליון שקל.
הגורם אמר ל-ynet: "זה יהיה קרב עקוב מדם. עד הסוף. כל ההבטחות הקודמות שלהם בבית הדין, וההבטחות שהפעם יעשו מאמץ מיוחד, שגרמו לנו להסכים לפשרות עד היום, לא יחזרו. עכשיו השופט יחליט אם לתת להם להמשיך להרוס את הנמל והמשק הישראלי".
יור הוועד, מאיר תורג'מן, אמר ל-ynet כי טרם ראה את כתב התביעה ולפיך אינו יכול להגיב.
בנובמבר האחרון נכנסה לנמל הגוררת החדשה "אלעד" - החזקה והגדולה ביותר שיש היום בישראל. הגוררת הגיעה בהפלגה ישירה מהמספנה שבה נבנתה בספרד. בנמל אמרו כי נרכשה בין השאר להכניס לנמל את ספינות הענק העוגנות בו במסגרת קו ה-M2 של ענקיות הספנות MAERSK ו-MSC.
ביולי נרשם עובדי הנמל שברו שיא בקצב פריקת מכולות תוך שימוש ב-6 עגורנים. כל עגורן פרק פי 2 יותר מכולות מהממוצע. מנכ"ל הנמל אמר בתגובה: "תפוקה גבוהה היא רשת ביטחון לעתיד העובדים והחברה".