שתף קטע נבחר

 

צעירים ומגהצים: זינוק בשימוש בכרטיסי אשראי מגיל 15

בדיקה: ב-2015 חל זינוק בהיקף השימוש בכרטיסי אשראי בקרב צעירים בני 15-24 לעומת 2014. לפי הממצאים, הישראלי משלם כ-2,600 שקל בשנה על בילוי במסעדות; ובאיזה תחום 70% מסך הרכישות מבוצע ע"י נשים?

כמה אתם מוציאים מדי חודש בכרטיס האשראי שלכם? בעוד הגידול בהוצאה בכרטיסי אשראי בשנת 2015 עמד בממוצע על כ-3% בהשוואה לשנה הקודמת, בקרב צעירים בני 15-19, נרשם זינוק של 18% בהוצאה החודשית הממוצעת בהשוואה לאשתקד וזו עמדה על 554 שקל.

 

האמריקני שמחזיק ב-1,500 כרטיסי אשראי

חודש הקניות? גם חברות כרטיסי האשראי חוגגות

 

מנתונים שערכה חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד עבור ynet ומבוססים על התנהלות לקוחות החברה, המהווים כ-30% ממחזיקי כרטיסי האשראי בישראל, עולה כי חל זינוק של 28% גם בכמות העסקאות של צעירים בני 15-19, בשנה שחלפה. בקרב בני 20-24 ההוצאה החודשית הממוצעת גדלה אף ב-23% ועמדה על 1,418 שקל.

 

על פי הנתונים, בשנה שחלפה קנינו יותר, בפחות כסף - כמות העסקאות ללקוח גדלה ב-5.4% אך העסקה הממוצעת ירדה ב-2.7% (214 שקל בשנת 2015 לעומת 220 שקל שנה קודם). סך ההוצאה שלנו על רכישות בכרטיסי אשראי גדלה ב-2.7%.

 

באופן לא מפתיע , כמעט רבע מההוצאה בכרטיסים נעשית בתחום המזון. "אנשים קונים יותר דברים במחיר זול יותר", אומרת ל ynet ורדית גונדטר, סמנכ"ל השיווק בלאומי קארד. "הצרכן הישראלי הפך להיות נבון יותר. הוא הולך יותר לסופר ועושה קניות קטנות, הוא כבר לא מתפתה כל כך מהר למבצעים ומעמיס על העגלה. אנשים גם מבינים שהמבצעים בסופו של דבר חוזרים על עצמם".

 

בהקשר זה מעניין לציין, ברקע התפתחות רכישת המזון באמצעות אתרי האינטרנט של הרשתות הקמעונאיות וחנויות המזון, כי עסקה ממוצעת של לקוחות שקונים מזון אונליין, גדולה פי 3 מעסקה רגילה בחנות.

 

ירידה משמעותית בהוצאה, שנעה סביב כ-8% בהשוואה לאשתקד, נרשמה בתחומי התחבורה הדלק, החשמל והתקשורת וזאת ברקע ירידת המחירים בענפים הללו.

 (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

מהנתונים עולה עוד כי נמשכת מגמת העלייה בקניות אונליין באתרי חו"ל. בשנת 2015 נרשם גידול של 24% בסכום הרכישות הכולל וזינוק של 44% בכמות העסקאות, עם זאת חל קיטון של 14% בסכום העסקה הממוצעת, כלומר גם ברכישות ברשת אנשים קונים יותר, אך בסכומים נמוכים.

 

כך, לקוח קונה בממוצע אחת לחודש באתרים בחו"ל בסכום ממוצע של 225 שקל לעסקה. לדברי גונדטר, ניתן להניח כי מה שמשפיע על גובה העסקה הם המסים והמע"מ שמוטלים על הרכישה.

 
מי קונה אונליין? (התפלגות באחוזים)

מי קונה אונליין? (התפלגות באחוזים)
גיל 15-19 20-24 25-29 30-34 35-44 45-54 55-64 65-74
אחוזים 1.2% 12.9% 14.7% 15.4% 26.2% 15.5% 8.9% 3.8%

70% מהקונים באמצעות האינטרנט הם מתחת לגיל 44, לעומת 48% ברכישות רגילות, כאשר האתרים הפופולאריים ביותר בשנת 2015 היו: ALIBABA, ALIEXPRESS, AIRBNB, AMAZON, BOOKING ו NEXT.

 

למרות הגידול המשמעותי ברכישות המקוונות, הן מהוות עדיין רק 2.8% מסך ההיקף הכספי של הרכישות בכרטיסים.

 

נשים או גברים: מי מוציא יותר על מסעדות?

בלאומי קארד בחנו גם את השוני בהרגלי השימוש בכרטיס בין נשים לגברים במהלך השנה שחלפה. בעוד נשים מוציאות יותר על הלבשה והנעלה ועל רפואה וקוסמטיקה, גברים משלמים יותר על ארנונה, ביטוח, תחבורה, תיירות, פנאי ובידור.

 

כך, כמעט 70% מהעסקאות בכרטיסים בתחומי ההלבשה וההנעלה, מבצעות נשים. גם בתחום שירותי הרפואה והקוסמטיקה - כמעט 60%. לעומת זאת, כשני שליש מהוצאות הביטוח, והדלק ושירותי עירייה וממשלה מבוצעות על ידי גברים. בהקשר זה יש לציין כי לרוב, הכרטיס של הגבר משמש במשפחה להוצאות השוטפות של משק הבית ואלו כוללות בין הייתר את הביטוח והתשלומים לרשויות. עסקה ממוצעת בקרב גברים עומדת על 234 שקל לעומת 195 שקל בקרב הנשים.

 

ומה בנוגע לבילוי במסעדות? הישראלי יושב בממוצע 2.5 פעמים בחודש במסעדה או בבית קפה, כאשר עסקה ממוצעת בתחום עומדת על 217 שקל וההוצאה השנתית הממוצעת בכרטיסי אשראי בתחום עומדת על כ-2,600 שקל.

 

בכל הקשור בהוצאה על מסעדות בחלוקה בין גברים לנשים – רוב ההוצאה היא מצד הגברים (כ-60%) - יש שיסבירו זאת בכך שהגברים יותר מפרגנים לעצמם, לעומת אלו שיסבירו שהם ג'נטלמנים שמנדבים ראשונים את כרטיס האשראי שלהם בסיום הארוחה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
ורדית גונדטר. צילום: בני גם זו לטובה
מומלצים