אושר בכנסת: תעריפי התחבורה הציבורית יוזלו ב-14.5%
מליאת הכנסת אישרה הערב את הצעת החוק הממשלתית להוזלת תעריפי התחבורה הציבורית. ההוזלה תחול רק על תעריפי הנסיעה באוטובוסים וברכבות
- כתבות נוספות בערוץ הכלכלה
לפי החוק שאושר, ההוזלה לא תחול על חשבון המע"מ אלא על חשבון הסובסידיה הממשלתית לתעריפי השירותים שתגדל בשיעור הוזלת התעריפים. ההוזלה לא תבוא במקום הרפורמה שתוכננה במקור להוזלת תעריפי הנסיעה של תושבי הפריפריה למרכז הארץ. מוקדם יותר אמר שר הפנים אריה דרעי, הממונה גם על הפריפריה של הנגב והגליל, במסגרת דיון בנושא בוועדת הכספים של הכנסת כי הוא ייאבק עם האוצר ליישם גם את התכנית המקורית במסגרת הוזלת תעריפי המים והחשמל.
השר ציין כי הכוונה להחיל את ההוזלה רק על הנוסעים מהשכבות המוחלשות, ירדה מעל הפרק עם התכנית לבטל לטובתם את המע"מ על המוצרים והשירותים הבסיסיים."הגענו למסקנה שהתקציב הגדול שעמד לרשותנו בגובה הפסד המע"מ (כ-600 מיליון שקל) עלול להתבזבז בדרך הזאת (שעלותה כ-120 מיליון שקל). על כן ומתוך כוונה להיטיב עם כולם בלי הבדל, הוסכם על הוזלת תעריפי התחבורה בשיעור שהלם את מלוא התקציב", אמר.
הוועדה מחקה מנוסח החוק שאישרה את הסעיף בהצעת הממשלה שהיה מאפשר לשרי האוצר והתחבורה הממונים על ביצועו לשנות את התעריפים בצווים. היו"ר ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי החלטה זו נועדה למנוע מהשרים לעקוף את הוועדה "בהחלטה שרירותית כעבור זמן לשנות את התעריפים הקבועים בחוק באמצעות צווים לפי חוק הפיקוח על המחירים, שגם ביצועו לגבי התעריפים בתחבורה הציבורית נתון לסמכותם".
חברי הכנסת מהמחנה הציוני, אראל מרגלית ומיקי רוזנטל, מחו על נסיגת הממשלה מתכנית הסיוע לתושבי הפריפריה שמחקה ממנה את הנגב והגליל ופגעה בתושבים. זאת כשאחרי ההוזלה הם יקופחו בתעריפי נסיעה בין היישובים באיזוריהם שיהיו יקרים לעומת התעריפים שישלמו תושבי המרכז בין הערים הגדולות שלהם.