סיטרואן DS מתרעננת - בישראל לקראת האביב
המכונית הראשונה שהוצגה בחטיבת היוקרה הצעירה של סיטרואן, היא גם האחרונה לעבור עדכון. זוכה לעיצוב חדש ומנועים עדכניים, בישראל בסוף הרבעון הראשון של 2016
DS, חטיבת היוקרה של פיז'ו-סיטרואן (PSA), הציגה מתיחת פנים ל-3. הקטנה במכוניות המותג, הייתה גם הראשונה שהוצגה תחתיו בשנת 2010, אז עדיין תחת מטריית סיטרואן. בשנת 2014 הופרדה DS והפכה למותג עצמאי לצד פיז'ו וסיטרואן בקונצרן PSA. ה-3 המחודשת תגיע לישראל בסוף הרבעון הראשון של 2016, כך נמסר ל-ynet מיבואנית המותג, חברת לובינסקי.
בדומה למתיחות הפנים של ה-4 וה-5, המטרה העיקרית כאן היא להוריד את סמלי וסממני העיצוב של סיטרואן מה-3. לכן היא מקבלת חרטום חדש שבמרכזו סמל DS, סבכת ה"שברון" בעלת שני פסי הכרום הוחלפה בחדשה מלבנית, ובחלקה העליון סמל DS גדול נוסף. יתר המרכב לא עבר שינויים דרמטיים, וממשיך את העיצוב של ה-3 המקורית (הדגם החדש מבוסס עדיין על הפלטפורמה הוותיקה).
גם בתא הנוסעים השינויים אינם משמעותיים, כאשר DS מבטיחה מסך מולטימדיה חדש שיאפשר לשלוט על יותר מערכות ברכב - ובכך צומצמו מספר המתגים הפיזיים המפוזרים בקונסולה באופן משמעותי. מערכת המולטימדיה החדשה גם תאפשר חיבור מתקדם יותר לטלפונים חכמים, באמצעות תמיכה במערכת ההפכלה של אפל (קאר-פליי) ובמירור-לינק, מערכת המאפשרת חיבור מתקדם של מכשירים הפועלים עם מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד.
אבזור הדגם החדש יכלול מעתה מערכת בלימת חירום אוטונומית-עירונית (עד 30 קמ"ש), חיישני חנייה היקפיים ומצלמת נסיעה לאחור. כן יוצעו 78 שילובי צבעים חד ודו-גווניים למרכב ויותר אפשרויות עיצוב לתא הנוסעים. את דגם הקבריולה (גג בד) ניתן יהיה לבחור בארבעה גווני גג.
ל-3 החדשה מידות דומות לעבר, עם אורך כולל של 395 ס"מ, רוחב של 171 ס"מ, גובה של 146 ס"מ ובסיס גלגלים של 246 ס"מ, כל אלו ממצבים אותה כסופר-מיני - מתחרה למיני של ב.מ.וו, וכאלטרנטיבה גדולה יותר לאופל אדם ופיאט 500 מקטגוריית המיני.
במסגרת מתיחת הפנים, ה-3 זוכה גם למנועים חדשים. היצע יחידות הכוח יכלול כעת מנועי שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר בשלוש גרסאות - 82 כ"ס ותיבה ידנית או רובוטית חד-מצמדית, ובשתי גרסאות טורבו: 110 כ"ס עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית רגילה ("פלנטרית"), או 130 כ"ס עם תיבת שישה הילוכים ידנית. הדגם האוטומטי, שצפוי להיות הפופולארי בישראל, מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.2 שניות ולמהירות מרבית של 188 קמ"ש. בסיוע מערכת עצור-סע לחסכון בדלק ברמזורים, הוא מציע תצרוכת דלק ממוצעת של 20.4 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.
ה-3 המחודשת תוצע בנוסף גם בגרסאות 1.6 ליטר טורבו - הבסיסית עם 165 כ"ס והחזקה, שכוללת גם שיפורים ליכולת הדינמית ולעיצוב ומכונה "Performance" (ביצועים), עם 208 כ"ס ואפשרות לדיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן. לשתיהן תיבת שישה הילוכים ידנית בלבד. באירופה יוצעו גם גרסאות דיזל ידניות (100 או 120 כ"ס), שספק אם יגיעו לישראל. נכון לעתה לא ידוע אילו גרסאות מלבד הדגם האוטומטי תציע יבואנית המותג בישראל, חברת לובינסקי.