"מטוסי קרב גרמניים לא יכולים לטוס בלילה"
רובה שמתקשה לירות בצורה מדויקת בטמפרטורות גבוהות ומכל דלק שניתק ממטוס לפני המראה: בעיות הציוד ממשיכות לרדוף את הצבא הגרמני. והפעם: ששת מטוסי הקרב "טורנדו" שנשלחו למלחמה בסוריה לא יכולים לטוס בלילה. העיתון "בילד" חשף: התאורה בתא הטייס בהירה מדי ומסנוורת את הטייסים
מטוסי קרב גרמניים מדגם "טורנדו" שנשלחו למשימות סיור ואיסוף מודיעין בסוריה לא יכולים לטוס בלילה. כך דיווח אתמול (יום ג') העיתון הגרמני "בילד". חשיפת הסיפור מהווה מבוכה נוספת למשרד ההגנה הגרמני שמתמודד באחרונה עם בעיות בציוד ובאמצעי הלחימה שבידי הצבא.
עוד חדשות מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
ששת מטוסי הקרב שנשלחו למדינה הערבית מצוידים בטכנולוגיית מעקב ומסוגלים לצלם תמונות ברזולוציה גבוהה ותמונות אינפרא-אדום, גם בלילה וגם במזג אוויר קשה. אלא שה"בילד" דיווח שטייסי הקואליציה בראשות ארצות הברית שקיבלו את המטוסים הגרמניים לא יכלו לצאת לטיסות לילה עם מטוסי ה"טורנדו". הסיבה: הם סונוורו על ידי האור בתא הטייס, שלפי העיתון הגרמני בהיר מדי.
דובר משרד ההגנה בברלין הודה שיש "בעיה טכנית קטנה עם תאורת תא הטייס שצריך לטפל בה". הוא אמר ש"ייתכן שמשקפי הלילה שאותם מרכיבים הטייסים גורמים להשתקפויות" והוסיף שמשרדו מחפש איך לפתור את הבעיה בשבועיים הקרובים. הדובר גם אמר ש"כרגע אין צורך לטוס בסוריה בלילה" ושהמשימה הגרמנית מתבצעת ב"מאה אחוזים".
בחודשים האחרונים ספג צבא גרמניה ביקורת גדולה על מצב הציוד ואמצעי הלחימה שלו. רובה הסער G36 שנמצא בשימוש הצבא, למשל, הפך יעד ללעג ולבדיחות בעקבות הדיווחים שהוא מתקשה לירות בצורה מדויקת בטמפרטורות גבוהות.
המגזין הגרמני "דר שפיגל" דיווח בשנה שעברה שרק ארבעה מבין 39 מסוקי NH90 שנמצאים בשירות צבא גרמניה שמישים. ואם בזה לא די, לא מזמן מסר הצבא הגרמני שמכל דלק חיצוני של אחד ממטוסי הקרב שלו מדגם "יורו פייטר טייפון" התנתק רגע לפני המראת המטוס.
מטוס "טורנדו" גרמני
צילום: EPA
מומלצים