יופי מיוחד: עם תסמונת דאון לקמפיין חדש לתכשיטים
הן מעולם לא עלו על מסלול, לא השתתפו בהשקות ולא עשו פוזות למצלמה, אבל השבוע שרי, רעות ומעיין הפכו לדוגמניות. שלושתן, יפהפיות עם תסמונת דאון, הן הפנים החדשות של קמפיין מיוחד לתכשיטים. על הסט התרגשו: "גם נשים עם תסמונת דאון מספיק מוכשרות ויפות כדי להיות דוגמניות ליום אחד"
סט הצילומים של הקמפיין החדש של חברת התכשיטים belletto היה נראה כמו כל אתר צילומים בפעולה: מאפרות, צלמים, סטייליסטים וכמובן דוגמניות נוצצות. אלא שדבר אחד לא היה דומה לשום קמפיין אחר: שלוש הפרזנטוריות החדשות הן נשים צעירות עם תסמונת דאון. המטרה, אומרים בקמפיין, היא כפולה - גם יחסי ציבור כמו בכל מוצר, וגם העלאת המודעות לתסמונת ולאפשרויות הרבות שיש למי שלוקים בה.
הקמפיין שיושק בקרוב ייקרא "הכי יפה בעולם", והוא נעשה בשיתוף בין החברה, המוכרת תכשיטים באינטרנט, לבין עמותת ית"ד המסייעת לילדים ולמבוגרים עם תסמונת דאון. העמותה איתרה שלוש נשים צעירות ויפות שהגיעו ליום הצילומים המיוחד.
"היה כיף מאוד בצילומים", סיפרה שרי מעיין, דוגמנית בת 27 עם תסמונת דאון שהשתתפה בצילומים. "עשינו אופנה, תכשיטים. אני אוהבת מאוד תכשיטים. אני אוהבת טבעות, שרשראות. היה כיף. כמו דוגמנית. אני מאוד אוהבת את זה".
מורן זקשבסקי, אחותה של רעות (31) המככבת גם כן בקמפיין, סיפרה מה הוביל את אחותה לצילומים: "הרעיון המרכזי היה להעלות מודעות לצרכים מיוחדים
ושגם נשים עם תסמונת דאון הן מספיק יפות ומוכשרות כדי להיות דוגמניות ליום אחד. רעות באופן אישי לא אוהבת להצטלם, אבל כשגילתה שגם חברה שלה מהדיור המוגן תגיע היא החליטה שהיא רוצה את זה. זה נורא שימח וריגש אותנו ובאנו לשם כולנו יחד איתה. הן היו הכי מקסימות והכי יפות ונכנסו לזה מאוד ברצינות". מורן מספרת שהחוויה עצמה הייתה מרגשת במיוחד עבור הדוגמניות החדשות. "הן היו על גג העולם", אמרה. "הן היו מבסוטות והרגישו כמו כוכבות".
שירי, אחותה של שרי מעיין, סיפרה כי גם אחותה הייתה נרגשת במיוחד. "היה לה כיף גדול. היא הרגישה נסיכה ליום אחד", אמרה. "הרגישה כאילו רואים אותה. נראה לי שזה החלום של כל נערה. היא מאוד נהנתה. זה מאוד מחמיא לה. היא בחורה שמאוד אוהבת תכשיטים, להתאפר ולהתלבש. ישר היא סיפרה לחבר שלה שהיא הולכת להיות דוגמנית".
אילאיל לדר, מ"מ מנכ"ל עמותת "ית"ד - ילדי תסמונת דאון", סיפרה אתמול על החיבור יוצא הדופן בין הדוגמניות לחברה. לדבריה, החיבור היה מרגש "לא בקטע של דוגמניות, אלא כדי שהציבור יידע שאנשים עם תסמונת דאון יכולים לעשות הכל כמו כולם. החברה עדיין מציבה מחסומים. הם לא יכולים בכל מקום לעבוד או ללמוד, אבל הם עצמם חיים חיים רגילים. זה המסר שלנו. הרעיון הוא שילוב בקהילה וזה מה שחשוב. הן יפות, מקסימות והן נראות קצת אחרת, אבל כל חשיפה לחברה רגילה ואינטראקציה עם אנשים רגילים היא חיובית וטובה".
רפאל רפאלי, מבעלי חברת התכשיטים, סיפר כי מטרת הקמפיין היא חברתית ועסקית גם יחד. "ביום הצילומים הייתה התרגשות. ליום אחד הן הפכו למלכות וזה שווה הכל", אמר. "המטרה שלנו היא קודם כל לעורר מודעות לקהילה הזאת".