עיצוב חשוב יותר מאמינות בקניית רכב
סקר ענק שביצע מכון המחקר J.D. Power, מצא כי אמריקאים קונים את המכוניות קודם כל לפי העיצוב, ורק אחר-כך לפי האמינות הצפויה
לקוני המכוניות באמריקה חשוב יותר העיצוב החיצוני והפנימי של הרכב, מאשר אמינותו - כך עולה ממחקר של J.D. Power שבוצע לאחרונה. המחקר, שכלל 26,500 בני אדם שרכשו מכונית בחודשים אפריל ומאי 2015 בארה"ב, מוצא שעיצוב הוא הגורם החשוב ביותר בקניית רכב, ועיצוב רע הוא הגורם העיקרי לפסילת מכונית על הסף.
59% מהנשאלים השיבו כי עיצוב המכונית החדשה שרכשו היה המרכיב המשמעותי ביותר בהחלטה לרכוש אותה. זאת, לעומת 55% בלבד שמנו אמינות כגורם חשוב. מדובר עם זאת בעלייה במספר הלוקחים בחשבון את האמינות בתהליך הרכישה - לעומת 51% בשנה שעברה ו-48% בלבד בסקר שפורסם ב-2014.
לעלייה בחשיבות האמינות אחראיות, בין היתר, שנתיים של שיאים במספר המכוניות שנקראו לתיקון בטיחותי. קמפיינים אלו, בהן היו מעורבות כ-50 מיליון מכוניות בארה"ב בכל אחת מהשנתיים האחרונות, הובילו לכך שהצרכנים מודעים יותר לנושא האמינות, הגם שהחוקרים מדגישים כי מדובר בתפיסה שגויה: קריאה לתיקון אמורה לתקן בכשל נקודתי, ולאו דווקא מצביעה על אמינות כללית טובה יותר או פחות של דגם כלשהו.
עיצוב רע, כך מסתבר, הוא הגורם העיקרי לכך שמכונית נפסלת על הסף. 39% מנו זו כסיבה למה לא לרכוש רכב מסוים, ו-17% יפסלו מכונית אם עיצוב הפנים לא לרוחם.
ועוד נתון מעניין: 24% נמנעים מרכישת רכב אמריקאי בגלל חשש מאמינות ירודה, זאת לעומת 13% שנמנעים מרכישת רכב אירופאי ו-12% שלא ירכשו מסיבה זו רכב מתוצרת אסיה.
המחקר מצא גם כי יותר אמריקאים מבצעים את הקניות שלהם ברשת - ומגיעים לאולמות התצוגה כשהם כבר יודעים איזה דגם ברצונם. בממוצע, האמריקאי מתלבט פיזית באולם התצוגה בין שלושה דגמים ורוכש כמעט תמיד אחד מהם.
הנאמנות למותג מסוים עדיין לא מבוטלת, כאשר 54% מהאמריקאים הצהירו שירכשו מכונית נוספת של המותג שברשותם, או של אחד המותגים האחרים של אותה יצרנית.