שתף קטע נבחר

ספק באי ביי מפסיק לשלוח לארץ: "בגלל הדואר"

בני, תושב מרכז הארץ, הזמין באי ביי מגן מסך מספק בריטי גדול. לאחר שביצע את ההזמנה ושילם, קיבל מייל מהספק: "רוב ההזמנות שנשלחות לישראל לא מגיעות ליעדן, אני נאלץ לבטל לך את ההזמנה ואחזיר לך את הכסף". דואר ישראל: "מדובר במקרה חריג"

הרפורמה בדואר ישראל שהחלה לפני למעלה משמונה חודשים הבטיחה הרבה. גם נכנסו אלמנטים חדשים לשיפור השירות כמו אפליקציה לזימון תורים ועוד. אך האם דבר מה השתנה? הפעם הגיעה למערכת ynet תלונה מבני, תושב מרכז הארץ, שהזמין פריט מאי ביי אך הספק סירב לשלוח את הפריט לארץ. הסיבה: "רוב ההזמנות לישראל לא מגיעות ליעדן הסופי". מה היה לדואר ישראל לומר בעניין?

 

הזמנה שנשלחה בדואר מהיר - הגיעה אחרי החתונה

מצפים למכתב? חכו 6 שנים

 

כך סיפר בני: "אני קונה כבר מעל 6 שנים באי ביי ותמיד הכל עבר בצורה חלקה, אבל השבוע כשקיבלתי מייל חריג מהספק החלטתי שזה חייב לעלות על סדר היום. הזמנתי מגן מסך מספק בבריטניה ולאחר שביצעתי את ההזמנה ושילמתי, נשלח אליי מייל מאותו הספק שבו הוא מודיע לי כי הוא מבטל את הזמנתי ויחזיר לי את כספי. הוא כתב שרוב המשלוחים לישראל לא מגיעים ליעדם ושהוא מתנצל על חוסר הנוחות שנגרם לי עקב כך. מצער מאוד שלאור התפקוד של דואר ישראל, ספקים מחו"ל לא מעוניינים לקחת את הסיכון שהחבילה לא תגיע ליעדה ולהפסיד את הכסף. אנחנו כלקוחות מפסידים מכך".

 

הספק הבריטי ממנו הזמין בני, Outlet_uk, קיים כבר 13 שנה באי ביי ומוכר כ-12 אלף פריטים, רובם מוצרים אלקטרוניים. הוא זכה ל-99.6% משובים חיוביים בשנה החולפת. להלן המייל של הספק שהשיב מיד אחרי הרכישה:


 

מחברת דואר ישראל נמסר: "מדובר, אם בכלל, במקרה מאוד נקודתי מתוך עשרות אלפי מוכרים שעושים עסקים עם ישראלים באמצעות דואר ישראל. כלל החברות מבצעים עסקים עם ישראלים באמצעות דואר ישראל ורק בשנה האחרונה חלה עלייה של 40% בכמות הדואר שנכנס לישראל. ב-2015 בלבד נמסרו ללקוחות למעלה מ-40 מיליון חבילות ונמשיך לעשות זאת תוך מתן שירות מיטבי ללקוחותינו".

 

בדקנו גם עם eBay ישראל האם הם מכירים את הנושא וזו הייתה תגובתם: "חברת eBay ישראל פועלת בשיתוף פעולה מלא עם חברת דואר ישראל ועם חברות שילוח נוספות בארץ ובעולם, על מנת להציע לקונים ולמוכרים הישראלים פתרונות שילוח יעילים ואמינים. ב-eBay פועלים כיום כ-20 מיליון מוכרים ברחבי העולם, המציעים אפשרויות משלוח שונות ובעלויות שונות, בכפוף לנהלי המכירה באתר. במקרים בהם בוחרים הקונים באפשרות המשלוח הזולה ביותר, בין אם בחינם ובין אם בשקלים בודדים, מסתייעים המוכרים בשירותי הדואר המקומי, בישראל, דואר ישראל.

 

עם זאת אנו רואים שבדומה למדינות רבות בעולם, גם בישראל ישנם אתגרים בהתמודדות מול שוק הקניות המקוונות הצומח במהירות בהיעדר תשתיות מתאימות. בהתאם לנתונים שברשותנו, ישנם מקרים בודדים של מוכרים, שנמנעים משילוח מוצרים לישראל, בשל היעדר תשתית שילוח מקומית מספקת, אך מדובר במקרים חריגים, שאינם מייצגים. כראייה, בשלוש השנים האחרונות הישראלים הכפילו את נפח קניותיהם ב-eBay ואילו באירועי המכירה האחרונים (הבלאק פריידי והסייבר מנדי) אף חלה עלייה של כ-38% ברכישות של ישראלים באתר (לעומת התקופה המקבילה אשתקד)".


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים