שתף קטע נבחר

נחנך קו הטיסות מראש פינה לאילת

חברת "עיט" פתחה את הקו מראש פינה לאילת בטקס חגיגי. בשלב זה יבצעו הטיסות עצירת ביניים בתל אביב. באפריל תפתח החברה קו לפאפוס מחיפה ומנתב"ג, וליד זה גם תמכור חבילות נופש

בשורה לתושבי הצפון: חברת עיט פתחה קו תעופה חדש שיאפשר לתושבי אצבע הגליל והגולן להגיע לאילת בטיסה משדה התעופה בראש פינה ובחזרה. הקו יופעל בתחילה פעמיים בשבוע - עם עצירת ביניים בתל אביב - ומספר הטיסות השבועיות צפוי לעלות על פי הביקוש. החברה תפתח גם קו תיירות מחיפה ומנתב"ג לפאפוס שבקפריסין.

 

צילום: אביהו שפירא, תומר רוזנטל ואיתמר שפרן

צילום: אביהו שפירא, תומר רוזנטל ואיתמר שפרן

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מחיר הטיסה בתקופת ההרצה יהיה 430 שקלים לכיוון ו-750 שקלים לטיסת הלוך ושוב. בנוסף, ניתן יהיה לרכוש חבילות נופש הכורכות טיסה ומלון באמצעות חברת עיט וחברת התיירות "תלמה" הפועלת עמה בשיתוף פעולה.

 

בטקס חגיגי שנערך אתמול (ה') בשדה התעופה בראש פינה, הטיס הבעלים ומנכ"ל עיט, אלי פרץ, את המטוס שישמש בטיסות לאילת, "שורט 360" (ובו מקום לכ-30 נוסעים), מתל אביב לראש פינה. עם הנחיתה גזרו פרץ וראשי הרשויות מכל האזור, יחד עם סגן השר איוב קרא, את הסרט והכריזו על פתילת הקו.

 (צילום: אחיה ראב"ד) (צילום: אחיה ראב
(צילום: אחיה ראב"ד)
 

פרץ אמר כי על פי החישובים של החברה, הקו צפוי להיות רווחי. לדבריו הוא ישרת לא רק את תושבי האזור או את תושבי הדרום אלא יאפשר בהמשך גם הטסה של צליינים ותיירים מהעיר הדרומית לצפון. החברה רוכשת במקביל מטוס סילון מסוג אמברייר ETJ 145, שבו מקום ל-50 נוסעים. בכפוף להארכת מסלול הטיסה בראש פינה, הוא ישמש בעתיד גם בקו לאילת.

 

"הממשלה מפקירה את הפריפריה"

בטקס התייחסו ראשי הרשויות לא רק לחגיגיות שבחנוכת הקו אלא בצורך להעמיק ולהיטיב את השירות ואף לסבסד את הטיסות לצפון (יותר מאשר כיום). ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, אמר כי הממשלה מפקירה את הפריפריה המרוחקת מבחינת ההתייחסות לתחבורה הציבורית. "הרכבת מגיעה רק עד בית שאן או כרמיאל, ברפורמה במחירי התחבורה הציבורית לא כללו אותנו, ובאופן כללי הממשלה בכלל לא סופרת את האזורים המרוחקים של הפריפריה. במצב שבו אין תחבורה ציבורית אמינה וזולה לאזור הממשלה מחויבת לסבסד את הטיסות לכאן לפחות ב-50 אחוז", דרש.

המטוס של עיט, היום (צילום: אחיה ראב"ד) (צילום: אחיה ראב
המטוס של עיט, היום(צילום: אחיה ראב"ד)
 

ראש העיר צפת, אילן שוחט, קרא לפעול במהירות להארכת מסלול הטיסה בראש פינה ל-1,800 מטר (כיום אורך המסלול 1,080 מטר בלבד). התוכניות להרחבה כבר קיימות ונדרש תקציב של כ-32 מיליון שקל. סגן השר קרא התחייב כי יפעל להשגת התקציב בשנה הבאה.

 

כיום מפעילה עיט שתי טיסות יומיות מראש פינה לתל אביב ובחזרה, במחיר של 200 שקל לכיוון לתושבי הצפון. תושב המרכז ישלם 285 שקלים לאותה טיסה. עו"ד דוד סבן מצפת, טס לתל אביב פעם או פעמיים בשבוע ולדבריו מדובר בשירות חיוני, שיש מקום להרחיבו. "בוודאי שאשמח לנצל גם את הקו החדש לאילת, כאשר הטיסות מותאמות לחופשת סוף שבוע", ציין.

 

בחברה כאמור מוכרים גם חבילות נופש וטיסות בקו לפאפוס, שיחל לפעול באפריל. טיסה תעלה 330$ לטסים מחיפה ו-280$ לטסים מנתב"ג. חבילת נופש בחודש אוגוסט בפאפוס, כולל טיסות, העברות ומלון 5 כוכבים על בסיס הכל כלול - תעלה 499 אירו.

 

לואיזה ורקלס, מלשכת התיירות של קפריסין בישראל, בירכה על הקו החדש. "עבור תושבי הצפון יש ייתרון עצום בטיסה לקפריסין מחיפה, בלי נסיעה של שלוש שעות לנתב"ג, ועוד שעתיים-שלוש בשדה התעופה, לטיסה שאורכת 45 דקות. המשמעות הוא נסיעה של כמעט יום שלם שנחסכת כאן. אני בטוחה שהדבר יפתח פתח גם למטיילים שיבואו ליהנות מהתיירות באי, וגם לאנשי עסקים שיוכלו לנהל את עסקיהם בצורה נוחה יותר בקפריסין, שהיא חברה מלאה בשוק האירופאי".


פורסם לראשונה 28/01/2016 22:50

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אחיה ראב"ד
חנוכת הקו החדש
צילום: אחיה ראב"ד
מומלצים