אופנועים וקטנועים בנת"צים - החל ב-15 בפברואר
כלי רכב דו-גלגליים יורשו לעשות שימוש בשני נתיבי תחבורה ציבוריים ראשיים בתל אביב למשך תקופת ניסוי של חצי שנה. לאחר שנה יאשר המשרד שימוש בכל הנתיבים ברחבי גוש דן
רוכבי אופנועים וקטנועים יורשו להשתמש בשני נתיבי תחבורה ציבוריים ראשיים בת"א. משרד התחבורה מודיע כי ניסוי שילוב כלי רכב דו גלגליים בנתיבי תחבורה ציבוריים יצא לדרכו ב-15 בפברואר. במסגרת הניסוי תתאפשר נסיעה של קטנועים ואופנועים בשני נתיבי תחבורה ציבוריים מהסואנים והחשובים בגוש דן - דרך נמיר ורחוב אבן גבירול. בהתאם לתכנית המקורית, הנסיעה בנת"צים תתאפשר לכל אורכם ובשני הכיוונים. בדרך נמיר ממפגש הרחובות עם ארלוזורוב ועד צומת גלילות בצפון, ובאבן גבירול ממרמורק בדרום ועד שמעון התרסי.
המשטרה גורמת לכאוס: מחלקת דו"חות לרוכבים
חשיפת ynet: ניסוי בנת"צים - אופנועים וקטנועים בין אוטובוסים
דו-גלגלי בנת"צ - מותר, אבל רק בקושי
לפי משרד התחבורה, בימים הקרובים ולפני תחילת הניסוי יוצב שילוט מיוחד בכל קטעי הדרך הרלוונטיים. לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, בכוונת המשרד להרחיב תוך שנה את אישור השימוש בנת"צים לכלי תחבורה דו-גלגליים בכל גוש דן, לרבות רחובות המסגר ואלנבי הראשיים. יש לציין כי בתכנית המקורית אמור היה הניסוי לכלול את כל הנתיבים בתל אביב, אך במשטרת התנועה הסתייגו מכך.
לדברי כץ, "ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב היא נכונה, בטיחותית ותחבורתית. אחרי תקופת מבחן קצרה, ואני מקווה שמוצלחת, בכוונתי לעגן את ההחלטה באופן קבוע בתקנות".
שמשרד התחבורה מזכירים כי בראש ניסוי הרכיבה בנת"צים יעמוד המדען הראשי של משרד התחבורה שי סופר, אשר ילווה על-ידי צוות חוקרים מהטכניון. תכנית הניסוי כוללת בין השאר מעקב אחר התנהגות אופנועים וקטנועים בנת"צים, מדידות נפחי תנועה ומהירות נסיעה ובנתיבי נסיעה סמוכים. בין היתר תבדק מהירות הנסיעה של אוטובוסים, כדי לוודא כי זו לא תושפע לרעה.
עיקר המדידות והתצפיות יערכו באמצעות מצלמות קבועות ייעודיות לאורך הנתיבים, מצלמות הבקרה של עיריית תל אביב בצמתים, מוני תנועה ומצלמות וידאו על אוטובוסים וקסדות רוכבים.