בעט במחבלת ברמלה: "הן עמדו ונאבקו, זה היה חלק מהנטרול"
בעל חנות בקניון ברמלה סייע לטענתו בלכידת שתי המחבלות בנות ה-13 שביצעו את פיגוע הדקירה במקום ופצעו מאבטח: "שמעתי צעקות 'פיגוע, פיגוע' ורצתי מהחנות כדי לעזור. רציתי לדאוג שהמחבלות לא יעשו עוד דברים". צפו בתיעוד המעצר
"ראיתי את המאבטח נכנס לקניון במהירות כשיש לו דם על הידיים. הוא צעק 'פיגוע, פיגוע'. בעטתי במחבלות בכל הכוח כדי לנטרל אותן". כך מתאר בעל חנות בתחנה המרכזית ברמלה את השניות שלאחר פיגוע הדקירה שביצעו שתי נערות בנות 13 מג'ואריש, שפצעו מאבטח כבן 27 באורח קל. לטענתו, הוא ומאבטחים נוספים ששהו במקום השתלטו על המחבלות, והן נלקחו לחקירת משטרה.
"ראיתי שישר קפצו עליה כולם, מההתרגשות ומהעניינים של כל מה שקרה ישר רצתי ובעטתי, בלי לחשוב פעמיים", הוא מספר. "ראיתי שמשתלטים על שתי המחבלות ורציתי לעזור. בעטתי בהן כמה פעמים כדי לנסות ולתפוס אותן, ואז הגיעו שוטרים ואזקו אותן". לטענתו, השתיים ניסו להיאבק לאחר שדקרו את המאבטח, ולו היה חלק פעיל במאמץ הלכידה. "הבעיטה הקטנה הזאת שרואים בסרטון היא רק חלק קטן ממה שקרה. לפני כן הן עוד עמדו וניסו להיאבק. זה היה חלק מהנטרול".
"כל אדם במצב דומה היה רוצה לעזור ולדאוג שהמחבלות לא יעשו עוד דברים", הוא מבהיר, ומיד מדגיש: "ברגעים כאלה לדעתי חייבים לחסל אותן".
על פי עדי ראייה, השתיים הגיעו לעמדת המגנומטר בתחנה המרכזית ברמלה, שלפו סכינים, דקרו את המאבטח ופצעו אותו ברגלו וידו. המאבטח החל לצעוק לעזרה ומאבטחים נוספים שהיו באזור עזרו להשתלט עליהן. השתיים הובלו לחקירה בתחנת המשטרה ברמלה. דובר משטרת מחוז מרכז, סגן ניצב עמי בן דוד, אמר כי מממצאים ראשוניים מתחזק חשד למניע לאומני. הוא ציין כי הדוקרות הן ישראליות.
נהג אוטובוס ממוצא ערבי שעבר במקום אמר:
"רמלה זה מקום לדו-קיום, יהודים וערבים מסתדרים כאן. לדעתי זה נובע מהרעש התקשורתי שהצעירים האלה שומעים ומהווטסאפ שלהם וזה מעודד אותם".
שלמה אלקסלסי, פרמדיק מד"א שהיה בקניון, סיפר: "שמעתי צעקות 'מחבלים, מחבלים'. רצתי לכיוון הכניסה ושם הבחנתי בצעיר שהיה נסער וסבל מפצעי דקירה בגפיים. הזעקתי את הצוותים שלנו, ובסיוע כוחות נוספים הענקנו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים אסף הרופא".
ראש העיר רמלה יואל לביא אמר כי המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע, ש"אינו מאפיין את המגזר הערבי ברמלה. רמלה היא עיר רב-תרבותית שבה חיים בדו-קיום ובשכנות טובה יהודים לצד ערבים. נמשיך להישאר רמלאים החיים בשכנות טובה ללא הבדל בין מגזר למגזר. ניתנה הוראה למערכת החינוך לקיים שיח בנושא בבתי הספר".