פותחים עסק? כך לא תקרסו בגלל הפסדים
כל מי שפותח עסק צריך להתכונן לתקופות ללא רווח, למצוא דרכים יצירתיות להתנהל בתקציב הקיים ולהתמודד עם חסמים מנטליים. כך תעשו זאת
פותחים עסק? יש כמה דברים שצריך לדעת לפני כדי להגדיל את הסיכויים שתשרדו לטווח הרחוק. מה למשל?
1. אין דרך אחת להצליח - כולם יגידו לך איך ומה צריך לעשות, אבל האמת היא אחת- שלכל אחד עובד משהו אחר. לכן כדאי לכם לשאול את עצמכם מה הדרך שהכי מתאים להגיע אל האנשים שצריכים את המוצר שלכם ואיך הם מכירים את מה שהם צורכים. מתוך כך - בחרו לעצמכם את הדרך.
2. לוקח זמן עד שמרוויחים כסף - הצלחה יכולה להיות מהירה, אבל חשוב להכין את עצמכם כלכלית גם לתקופה שלא יהיה בה רווח. סחרור כלכלי עלול למנוע ממך את אורך הרוח הדרוש בבנית העסק.
3. התנהלו תחת התקציב הקיים - אפשר לבנות עסק עם השקעה כספית, אבל מומלץ למצוא דרכים יצירתיות ולהתנהל בתקציב הקיים. סביר להניח שראיתם הרבה פרסומים על כלים לפיתוח העסק שעולים לא מעט. אם יש לגם את התקציב לזה - מצוין. זה נוח ויש גם לא מעט מקצוענים שיעשו עבורכם עבודה מעולה. אבל אם יש לכם תקציב מוגבל - יש המון כלים חינמים עבור עסקים קטנים ואפשר ליצור שיתופי פעולה אפקטיבים. גם בארטרים זו דרך טובה להשיג את מה שצריך לעסק, חברים שעוזרים ועוד. שמירה על התקציב שקיים לך תאפשר לכם לפעול בעסק בנחת עם אוויר לנשימה עד להצלחה המיוחלת.
4. בחרו יועצים בחכמה - אף אחד לא יודע יותר טוב ממכם איך להצליח. קיימים בשוק המון יועצים טובים אך זה עדיין לא אומר שהם טובים עבורכם. לפני הפניה ליועץ חשוב להגדיר לעצמך את האתגר שלכם ואת מטרות הייעוץ, ובשיחה ראשונית עם היועץ הפוטנציאלי כדאי ליצור תיאום צפיות לגבי מימוש המטרות שהגדרתם ולא להסתפק באמירות כמו -'יהיה בסדר' או תוך 'כמה פגישות תרוויח כמו שמעולם לא דמיינת'.
כך לדוגמה, אם האתגר שלכם הוא יצירת תוכנית עסקית - פנו ליועץ שמתמחה בכך, אם אתם מעוניינים ללמוד איך למכור את שירותכם לחברות וארגונים - חשוב שתפנו ליועץ שמתמחה ספציפית בשיווק לקהל יעד זה, ואם אתם מחפשים יועץ שיבנה איתכם את החומרים השיווקים - צריך לעשות על זה תיאום צפיות מראש כי לא כל היועצים עוסקים בכך.קיימים גם עמותות, גופים ויועצים פרטיים שמספקים ייעוץ עסקי. המשמעות היא שטווח המחירים לייעוץ עסקי הוא רחב מאוד ושונה, כך שחשוב לבחור יועץ שמתאים לתקציב שלכם.
6. קידום בקשת זה רק אמצעי - כולם יגידו שצריך פייסבוק כדי להצליח, אבל מה שצריך זה שהלקוחות שלכם יקנו ממכם. נטוורקינג, פייסבוק, אתר, דיוור וכדומה - הן רק שיטות שיכולות לקדם את העסק, אך הן לא המטרה. עכשיו השאלה מה הדרך שלך להגיע אליהם בדיוק בזמן שהם צריכים אתכם. את שיטת הפעולה בוחרים לפי הדרך שמתאימה לאופי שלגם ושל העסק ולא להפך. לא חייבים להמציא את הגלגל, אבל גם לא צריך לרוץ אחרי כל מה שאומרים לכם לעשות.
7. רווח או תחושת מיצוי? יש שני מניעים שיכולים לחזק אתכם בדרך - הרצון להרוויח יותר והרצון למצות את עצמכם. חשוב לבדוק מה מדבר אליכם יותר וזה גם מה שיסייע לכם לפתור את האתגרים שבדרך. הסיבות שגרמו לכם לצאת לדרך הן הכוח שלך להגיע להצלחה, הן גם הגבולות שלכם באופן העשיה. הן גם יכולות להיות השפה שמחברת בינכם לבין הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.
8. הגדירו תוצאות - גם בתוצאות חשוב לבדוק שיש לכם את מה שרציתם - הן במימוש העצמי והן ברווח. אין תוצאה טובה, יש תוצאה שרצויה לך. חשוב להגדיר לעצמכם בכנות מהו הרוויח שרציתם מהעסק גם בכסף וגם בערך, ואחת לכמה זמן לעקוב שאכן הן מתממשות.
9. אל תפחדו מטעויות - טעויות הן חלק מהדרך והן קיימות אצל כולן. רצון להמנע מהן יאפשר לכם רק להיות במצב של חוסר עשייה.
10. זהו הזדמנויות - קיימות המון הזדמנויות עבור עסקים ברחבי הרשת ובאזור המגורים שלכם. כשלא ממוקדים, המידע הרב שקיים מבלבל ומסתיר לכם את ההזדמנויות מיקוד בדרך שלכם להצליח ובתקציב שלכם יאפשר לכם למצוא את אלו שבאמת יועילו לכם. אם לכם ברור מה יעזור לכם לקדם את העסק - יהיה לכם גם קל למצוא את זה.