חברת התעופה הסינית החדשה בישראל: "לא מפחדים מאל על"
חברת האינאן הגישה לא מכבר בקשה לאשרות כניסה ל-300 טייסים שלה ועוד מאות אנשי צוות, מה שמלמד על מימדי כוונותיה כלפי הקו לתל אביב. נציג החברה בארץ בשיחה עם ynet: "השוק הישראלי חשוב לנו, לא מפחדים מהתחרות מול אל על - נציע חוויית טיסה שאתם עוד לא מכירים"
חברת התעופה הסינית האינאן, החברה הפרטית הגדולה בסין, מציעה כגימיק את ארבע הטיסות הראשונות שלה מתל אביב לבייג'ינג במחיר של 91$ לכרטיס טיסה הלוך ושוב. אבל אל תמהרו להרים את הטלפון ולהזמין. המחיר המלא, כולל היטלי דלק ומסים יעמוד על 741$, זול יותר ממחיר שמציעה לאותם תאריכים חברת אל על, נכון להיום היחידה שמציעה טיסות ישירות בין שתי המדינות.
מלבד היותה של האינאן חברת התעופה הסינית הפרטית הגדולה ביותר היא גם חברת התעופה הסינית היחידה שזכתה בדירוג של חמישה כוכבים על ידי חברת Skytrax, דירוג לו זכו רק שבע חברות תעופה ברחבי העולם.
"ישראל יעד חשוב עבורנו"
לרגל פתיחת הקו לישראל מספר לי ליאנג, מנהל הסניף של החברה בישראל, כי החברה ערכה מספר מחקרי שוק לפני שהחליטה להפעיל קו בין שתי המדינות, על מנת לבדוק את הכדאיות של הפעלת הקו וגם לבחון מהן הדרישות של הקהל הישראלי ומה הוא מצפה לחוות בטיסה. עוד חושף הנציג הסיני כי החברה הגישה בקשה לאשרות כניסה לישראל ל-300 טייסים ועוד מאות דיילים. "אנחנו רוצים להיות מוכנים עם צוותי האוויר הטובים ביותר לקראת תחילת הטיסות לישראל", אמר והוסיף: "ישראל היא כיום יעד חשוב מאד עבורנו".
ליאנג מציין כי ימי הטיסה של החברה לישראל - ראשון, שלישי וחמישי, כמו גם שעות הטיסה, נועדו לתת מענה לצרכים של אנשי עסקים שטסים לבייג'ינג ורוצים להגיע גם ליעדי המשך בתוך סין, אבל גם לתיירים. הטיסה מישראל תמריא ב-14:00 ותינחת בסין ב-05:00 למחרת. הטיסה חזרה תמריא ב-02:00 ותנחת בישראל לקראת 08:00.
ליאנג, שיערוך היום (ג') מצגת ביריד התיירות הבינלאומי IMTM שייפתח בתל אביב מספר כי החברה תפעיל בקו מטוס אירבוס A330-200 עם 36 מושבים במחלקת עסקים שנפתחים למיטות ועם מרווח רגליים של 74" ו-186 מושבים במחלקת תיירים עם הטייה של 105 מעלות לנוחות מרבית ומירווח רגליים של 32". לכל הנוסעים במטוס יהיו מסכים אישיים והם יוכלו לצפות ב-100 סרטים בהם 55 שוברי קופות הוליוודיים, סדרות טלוויזיה חדשות מארה"ב ואנגליה, ערוצים כמו דיסקברי ומשחקי מחשב שונים.
"לא מפחדים מתחרות"
בהתייחס לתחרות מול אל על, הטסה לבייג'ינג במטוסי בואינג 767, אמר: "אנחנו לא משווים את המטוסים שלנו למטוסים של חברות אחרות בקו ולטיסות של חברות תעופה אחרות דרך אירופה. מי שישפוט אותנו יהיה הקהל הישראלי ואנחנו מציעים לו מטוסים ברמה אולטרה-מודרנית עם חווית שירות באיכות גבוהה ביותר. בדקנו היטב את הדרישות של הקהל ואנחנו לא חוששים מתחרות.
"אנחנו גם משוכנעים בהצלחה של הקו משום שיש גידול מרשים בתנועת התיירות ותנועת אנשי העסקים מישראל לסין ומסין לישראל. יש בין שתי המדינות יחסים שהולכים ומתהדקים כל הזמן".
כמה זה עולה?
לקראת כניסתה של חברת האינאן לקו בין תל אביב לבייג'ינג ערכנו השוואת מחירים בתאריכים אקראיים בין החברה הסינית לאל על. להלן התוצאות:
התאריכים הספציפיים שנבדקו: 28.4-3.5 בהאינאן מול 25.4-3.5 באל אל; 3.5-17.5 בהאינאן מול 4.5-17.5 באל על; 17.5-25.5 בהאינאן מול 16.5-26.5 ו-16.5-24.5 באל על; 16.5-30.5 בהאינאן מול 15.5-30.5 באל על. המחירים כוללים מסים.