ישראל כץ: "עמדתי מול הגופים הכי חזקים"
על רקע העימותים האחרונים עם בנימין נתניהו אומר שר התחבורה בראיון לאולפן ynet כי "האתגר שלי הוא שהציבור יחשוב שאני מסוגל להיות ראש ממשלה". על סערת המוניות מול "אובר" הוא מדגיש: "לא היה עליי לחץ פוליטי. השיקול שלי ענייני"
לאחרונה מתרבים והולכים החיכוכים בין בנימין נתניהו לבין ישראל כץ . האם ראש הממשלה חש מאוים על ידי שר התחבורה? כץ עצמו אמר הבוקר (א') בראיון במשדר ההשקה של אולפן ynet החדש: "אני לא מאיים. האתגר שלי הוא שהציבור יחשוב בבוא העת שאני מסוגל למלא את התפקיד, ואז - בהתאם לנסיבות ולרצון - אני אוכל להחליט בנושא הזה".
- בוא נדבר על עוד כמה דברים שנוגעים כמובן לתיק התחבורה שאתה מחזיק בו. בוא נדבר על תל אביב: כמה זמן עוד יחפרו במרכז העיר?
"העבודות (על הרכבת הקלה) מתבצעות במלוא התנופה והן יסתיימו לא רק ב-2022 אלא לפני הזמן. אני משוכנע. יש חברות ענק, סיניות וישראליות, שעובדות ביחד בשלושה מתחמים שונים. הפרויקט הזה הוא נחוץ, גם אם הוא קשה. ההחלטה שקיבלתי היא חיונית. אי-אפשר להשאיר את תל אביב בפיגור של מאה שנה אחרי העולם".
- אחת הסוגיות המשמעותיות שהועלו לאחרונה היא הכניסה של אובר לארץ, שירות שיתופי שבמסגרתו אנשים יוכלו לנסוע במכוניות הפרטיות ולאסוף נוסעים בדרך. ראש הממשלה הביא את זה לישיבת הממשלה ואתה אמרת לו שאתה בניגוד אליו לא מייצג בעלי הון זרים.
"אמרתי שאני לא מייצג בעלי הון אלא את האינטרס של אזרחי מדינת ישראל. לא היה באמת דיון על נושא המוניות. הייתה סקירה בכלל על דבר אחר, הושמעה הערה שהטילה ספק בנכונות שלי להתמודד עם אתגרים ורפורמות, ואני כמובן לא קיבלתי את ההערה הזאת. כולם מבינים,
כולל ראש הממשלה, שהיא לא הייתה במקומה".
- אולי אתה בעצם שבוי של נהגי המוניות, חברי מרכז הליכוד שמשפיעים עליך ולוחצים עליך לא לאפשר את התחרות הזאת שתוזיל את מחירי התחבורה הציבורית?
"מול כל הגופים החזקים – רכבת, הנמלים, חברות התעופה – עמדתי תוך סיכון פוליטי ומול איומים. אני לא חושב שנהגי המוניות הם איזה גורם חזק. מדובר באנשים שיושבים על ההגה, עובדים לפרנסתם. הם לא מעשירי הארץ הזאת, אין להם שום כוח מיוחד, והשיקול שלי הוא שיקול ענייני. הוכחתי שאני לא נרתע מלחצים פוליטיים, מה גם שבמקרה הזה לא מדובר בכלל בלחצים. תחרות צריכה להיות הוגנת".