ג'ניפר אניסטון וג'וליה רוברטס - חברות
נשים, הן בכל מקום: ג'ניפר אניסטון וג'וליה רוברטס מסרט אנסמבל חדש ליום האם, אמיליה קלארק לוקחת הפסקה מחאליסי כדי לרגש אתכם, איזבל הופר משחקת אותה קשוחה, ואנה קנדריק משתלטת על הוליווד. ומה יש לגברים להציע? בעיקר אקשן, אימה ואגדות ג'אז. טריילרים חדשים
איך לעזאזל קרה שאנה קנדריק הפכה לכוכבת על שכזאת בהוליווד? השחקנית השברירית נטולת הכריזמה מגיעה לפיק שלה בגיל 30, ולראייה שלוש קומדיות בכיכובה שהטריילרים שלהן הושקו לאחרונה זה אחר זה. ב"Get A Job", שבו היא מככבת לצד מיילס טלר כזוג צעיר של בוגרי קולג' שמנסים להתחיל חיים חדשים באזרחות. אבל עבודה אין, וגם הכסף אוזל. נשמע לכם מוכר גם מהחיים בישראל? ככה זה בכל מקום, רק שבסרט של דילן קיד, הדברים מסתדרים על הצד הטוב ביותר, האהבה מנצחת וכל שאר הקלישאות שמוכרים לנו. בריאן קרנסטון, אליסון ברי ומרסיה גיי הארדן גם פה.
קצת פחות קלישאות יש ב"Mr Right" של בו חולקת קנדריק את המסך עם סם רוקוול - בחור שובה לב שמתגלה כמתנקש לשעבר. כלומר, הוא ממשיך בפועלו, אלא שהפעם הוא תוקף לא את אלו שהוא נשלח לחסל, אלא דווקא את הברנשים המפוקפקים ששוכרים אותו לעבודות. אפשר להגיד שהמצפן המוסרי שלו התיישר, בניגוד לזה המקצועי. סיפור האהבה הופך לשותפות גורל במנוסה מכנופיה מסוכנת, מה שרק מחזק את הקשר הזוגי - בדרך לחתונה עושים טירונות קרבית. בסרט של פאבו קאבסאס משתתפים גם טים רות', ג'יימס רנסום והראפר רזא.
הלאה לסרט הבא, וגם לבן הזוג הבא בספיד דייטינג של קנדריק - זאק אפרון. בקומדיה "מייק ודייב מחפשים דייט" של ג'ייק שימנסקי שנראית מופרעת למדי. כאילו מדובר בספין-אוף של "שכנים", אפרון מגלם צעיר פוחז, שביחד עם אחיו (אדם דיוויין) עושה בלאגן בכל אירוע בו הם נוכחים - כולל במפגשים משפחתיים. אלא שהפעם מודיע להם אבא שהם לא יגיעו הפעם לכנס הגדול בהוואיי - אלא אם כן יצטרפו אליהן בנות זוג. ואכן הם מלהקים שתיים הוללות כאלה - קנדריק ואודרי פלאזה - שרק רוצות טיול חינם. כמובן שסיפור הכיסוי ייחשף ואיתו אי נעימויות, סיטואציות סלפסטיקיות וגם התאהבות.
אמא יש רק כמה
עם כל התפקידים הרבים שהיא מקבלת, קנדריק עדיין רחוקה מהמעמד של ג'ניפר אניסטון - שבוודאי מהווה עבורה דמות לחיקוי. לא בטוח שההשתלבות של בוגרת "חברים" בסרט האנסמבל "יום האם" הוא חלק מההשראה שלה. סרטיו של גארי מרשל נוטים להיות דביקים, משעממים וממש לא מצחיקים. כך היה ב"יום האהבה" ו"סילבסטר בניו יורק" מרובי הכוכבים, שנפלו וקרסו אל תוך היקום של הבמאי. אניסטון מגלמת אם חד-הורית, שסיפורה משתלב בסיפורן של אימהות אחרות - כולל אחד ממין זכר (ג'ייסון סודיקיס). בכל המישמש הזה מופיעים גם ג'וליה רוברטס, קייט האדסון, בריט רוברטסון ועוד.
אל תתעסקו עם אל
השראה נשית מז'אנר אחר היא איזבל הופר ובסרטו החדש של פול ורהובן "אל" ("Elle"), היא מדגימה גירל-פאוור אמיתי מהו. הבמאי ההולנדי הפרובוקטיבי ("זיכרון גורלי", "אינסטינקט בסיסי") מציג לנו אותה כאשת עסקים נשכנית וקשוחה, העומדת בראש חברה של משחקי וידאו, שלוקחת עד הקצה גם את חיי האהבה. כשהיא מותקפת בביתה על ידי גבר במסיכה, היא רודפת אותו עם גרזן, אקדח ומלא מניפולציות רגשיות - כי ככה זה החיים, כמו משחק וידאו בפוינט אוף ויו.
גופות בגוף ראשון
משחק וידאו בפוינט אוף ויו - זוהי נקודת המוצא של סרט האקשן "הארדקור הנרי" שביים איליה נאישולר הרוסי בחסותו של מפיק העל הקזחי טימור בקממבטוב. לכל הפחות מדובר ביוזמה נועזת שלוקחת אל הקולנוע את העולם של משחקי המחשב ב"Doom" ו"Half Life" ורבים אחרים שכמותם. לצופה אין יכולת להחליט מה יעשה הגיבור הנרי אותו אנחנו חווים מבעד לעיניו, אולם אפשר להגיד שיש תחושה של גוף ראשון סינתטי מהזן בו מורגלים הגיימרים. שרלטו קופלי, טים רות' והיילי בנט פה כי אי אפשר לסמוך רק עליכם בתור שחקנים.
סכינאות פוליטית
יש ברעיון מאחורי פרנצ'ייז האימה "הטיהור" של ג'יימס דימונקו משהו מעניין ומרענן, יותר מעוד זוועתון שמזין אלימות. הביקורת שהוטחה כלפי היוצר היא המנעותו מלהעמיק במימד הפוליטי של ארצות הברית העתידית שמתמכרת ללילה אחד בשנה בו כל הפשעים מותרים. אבל הנה, הסרט השלישי "הטיהור: שנת בחירות" לוקח אותנו למשרדים בהם מתנהלת המדינה, כשהמנהיגים נאחזים באותה אורגיה מדממת כדי לשמור על יציבות שלטונם. ומשילותם. כשסנטורית (אליזבת מיטשל) יוצאת נגד השיטה, הם משלחים בה את מתנקשיהם. מזל שפרנק גרילו לצדה. טראמפ והילארי, לתשומת לבכם.
פינוי בינוי
אחרי שראינו בשנה שעברה איך ג'ייק ג'ילנהול מכה מתאגרפים יריבים ב"בלי כפפות", נוכל לצפות בו חובט במבנים וברהיטים בעזרת פטיש כבד. זה קורה בדרמה של ז'אן מארק ואלה "Demolition", בה הוא מגלם אלמן טרי, שלא מצליח להתמסר לאבל על מות אשתו. הוא מרגיש שכדי לחלץ רגשות מעצמו, הוא צריך להרוס את כל הבסיס הפיזי והמנטלי של חייו. מזכיר קצת את סרטו האחרון של ואלה "הולכת רחוק", שבה ריס ווית'רספון משאירה הכל מאחור ומגלה את עצמה מחדש. נעמי ווטס, כריס קופר הוותיק וגם הישראלית חני אביטל מופיעים לצד ג'ילנהול האדיר כהרגלו.
אוטופיה אסתטית
ניקולס הולט מחליף את הנופים המאובקים במדבר הפוסט-אפוקליפטי של ג'ורג' מילר ב"מקס הזועם" עם המרחבים הסטרילים של אוטופיה עתידית כפי שרואה אותה הבמאי דרייק דורמוס. דרמת המדע הבדיוני המסוגננת "Equals" מזכירה דרמות אורווליאניות מהזן של העיבוד ל"1984" של מייקל רדפורד או "THX 1138" של ג'ורג' לוקאס. הולט וקריסטן סטיוארט מתאהבים בעולם בו רגשות הם רק זיכרון רחוק שאסור להעלות - ולו רק בגלל שהן פוגעות בפרודוקטיביות. כמו ב"מראה שחורה" גם כאן מוצגת תמונה עגומה של העתיד שלנו. מזל שגאי פירס משתלב בה במקרה זה.
כל הג'אז הזה
את בכורת הבימוי שלו, בחר השחקן דון צ'ידל לעשות בדרמה המוזיקלית "Miles Ahead" המבוססת על סיפור חייו של להטוטן הג'אז מיילס דיוויס. צ'ידל עצמו מגלם את דיוויס, וגם מביים, במה שנראה כמו ביופיק משעשע ולא אופייני - קצת כמו דמותו החצוצרן האקסצנטרי, רודף השמלות והצלילים. לצד צ'ידל מככבים יואן מקגרגור, מייקל סטולברג, וקית' סטנפילד.
בצירוף מקרים מוזר, עומד על הפרק ביופיק על חייו של אגדת ג'אז אחרת - צ'ט בייקר. גם הוא חצוצרן. בדרמה המוזיקלית "Born to Blue" אית'ן הוק מגלם את בייקר שהגיע לניו יורק כל הדרך מקליפורניה כדי להופיע לצד דיזי גילספי (קווין הנצ'ארד) ומיילס דיוויס - כן, שוב הוא (הפעם בגילומו של קדאר בראון). הוא שב הביתה וצולל לדכאון ולהתמכרות לסמים, והוא מנסה לצאת מזה באמצעות המוזיקה. רוברט בודרו מביים את הוק שמנסה להמחיש את העליות והמורדות בקריירה של בייקר, כשלצדו כרמן אג'וגו.
דמעות של דרקון
היא באה מ"משחקי הכס", הוא בא מ"משחקי הרעב", וביחד אמיליה קלארק וסם קלפלין מככבים בדרמה נוגעת ללב "ללכת בדרכך" - כל מה שהם לא התנסו בו בתפקידיהם המוכרים כמלכת הדרקונים דאינריס וכפיניק אודייר הלוחם לצד קטניס אברדין. בעיבוד לספרה של ג'וג'ו מויס, הבמאית ת'יאה שרוק מפגישים בין השניים כצעירה יפהפיה מעיר קטנה שמוצאת עבודה כמטפלת בגבר עשיר שהפך נכה. הם כמובן אמורים להתאהב. אוי, כמה דמעות תזילו פה. ולא, לא בגלל דרקונים.