המשטרה: נהג האוטובוס "טיפל" בקופסה השחורה
נציג המשטרה אמר בדיון הארכת המעצר כי הנהג שהיה מעורב בתאונה שבה נהרגו 6 בני אדם טיפל בדיסקת הטכוגרף, שמשמשת כמעין קופסה שחורה. גורמים באגד זומנו לחקירה והחוקרים יבדקו עם מי דיבר הנהג לאחר התאונה. מעצרו של הנהג הוארך בשלושה ימים
נהג האוטובוס, חיים ביטון, שהיה מעורב בתאונה הקטלנית אמש שבה נהרגו שישה בני אדם חשוד בגרימת מוות ברשלנות ובשיבוש הליכי חקירה. נציג המשטרה אמר בדיון בבית הדין לתעבורה בירושלים כי הנהג, "הוציא את דיסקת הטכוגרף (מעין קופסה שחורה - ר"י). פעולה זו כשלעצמה מהווה שיבוש הליכי חקירה". מעצרו של הנהג הוארך בשלושה ימים.
עוד אמר נציג המשטרה, רפ"ק משה כהן: "לטענת הנהג, הוא החזיר את הדיסקה וסגר את המכשיר. בזירת התאונה לא הצלחנו לפתוח את המכשיר גם בעזרת הנהג. פירקנו את כל המכשיר. הוא נמצא במעבדה כדי ששם יפתחו אותו ויוודאו שאכן הדיסקה שם כמו שטוען החשוד".
כהן הוסיף שגורמים באגד זומנו לחקירה. "הוצאנו צו מחקר תקשורת לטלפון החשוד", אמר. "בכוונתו לקבל את כל מספרי הטלפון שחייג הנהג מרגע התאונה ועד שהגענו אליו". הנהג חשוד גם באי שמירת רווח.
התאונה אירעה אמש בכביש 1, עת אוטובוס בקו 402 שנסע מירושלים לבני ברק התנגש במשאית במחלף לטרון לכיוון מחלף ענבה. נהג המשאית וגם נהג האוטובוס מסרו עדות במקום התאונה. הפצועים פונו לבתי החולים השונים באזור.
נציג המשטרה הוסיף: "זו תאונה נוראית, מחרידה, שבה שישה בני אדם קיפחו את חייהם. אנחנו נמצאים בחקירה מאומצת החל משעת התאונה, עם צוותים מתגוברים".
עורכת הדין לאה גולדמן שמייצגת את הנהג, הביעה בשמו צער על מותם של ששת הנוסעים, אך טענה כי ניתן להשלים את החקירה גם כשהנהג לא במעצר. "עילת המעצר מפרטת שני סעיפים - שיבוש וסיכון ביטחון הציבור. מאחר שמדברים על נהג רכב שרשיונו נפסל, יש להניח שאין מסוכנות, הוא לא ינהג. לגבי שיבוש, אין פעולות חקירה שלגביהן יכול להיות שיבוש".
המשטרה טענה כי בעברו כנהג היה מעורב בתאונה מאוד דומה לתאונה זו בדצמבר 2013, סמוך לאותו מקום. "גם כאן פגע במשאית מאחור".
שר התחבורה ישראל התייחס לתאונה בדיון בוועדת העבודה והרווחה."אני מביע את תנחומיי למשפחות ההרוגים. הנסיבות נחקרות. אבל ברור שהייתה כאן הסחת דעת. התשתית טובה ואי אפשר להאשים מישהו אחר. מנובמבר יחייבו משאיות ואוטובוסים במערכת התרעה מצילת חיים".