שתף קטע נבחר

 

קרן לייזר לעין הטייס: מטוס נאלץ לחזור ללונדון

תקרית חמורה בבריטניה: מטוס של "וירג'ין אטלנטיק" שהמריא לניו יורק עם 252 נוסעים נאלץ לשוב כי קרן לייזר כוונה לטייס המשנה והוא חש ברע. זו תופעה מסוכנת שהולכת ומתרחבת

מטוס של חברת "וירג'ין אטלנטיק" נאלץ אמש (יום א') לשוב ללונדון זמן קצר אחרי שהמריא מנמל התעופה הית'רו בדרכו לניו יורק, משום שקרן לייזר כוונה מבחוץ אל תא הטייס – אירוע חמור ביותר שטבעו עדיין אינו ברור.

 

בהודעה שפרסמה חברת התעופה היא מסרה כי טיסה VS05 של החברה חזרה לנמל התעופה אחרי שטייס המשנה דיווח כי הוא חש ברע לאחר כיוון קרן הלייזר. הטייסים החליטו לחזור לנמל התעופה במקום להמשיך לניו יורק.

נמל התעופה הית'רו, ארכיון (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
נמל התעופה הית'רו, ארכיון(צילום: gettyimages)

על המטוס היו 252 נוסעים ו-15 אנשי צוות. חברת התעופה דאגה למקום לינה לנוסעים, וסידרה להם טיסה חלופית להיום. כעת מנסה החברה יחד עם הרשויות בלונדון להבין מה היה מקור קרן הלייזר.

 

ברשת CNN ציינו כי לאחרונה חלה עלייה במספר המקרים שבהם קרן לייזר מכוונת לתא הטייס, במיוחד בארה"ב, וכי קרן לייזר

יכולה לגרום כוויות לקרנית של טייס ולפגוע בו באופן קשה. באופן טבעי הדבר עלול לסכן מאוד גם את הנוסעים.

 

בבריטניה דווחו בחצי הראשון של 2015 לבדו 414 "תקריות לייזר", וב-2014 כולה נרשמו בממלכה 1,140 תקריות כאלה, 168 מתוכן בנמל התעופה הית'רו.

 

לפי התאחדות הטייסים הבריטית, קרני לייזר יכולות לגרום עיוורון זמני, שנמשך גם אחרי שהקרן כבר מוסטת, ואפילו עיוורון קבוע. "זה לא מקרה יחיד", אמר ג'ים מקאולסן, מזכ"ל הארגון. "מטוסים מותקפים בקרני לייזר בתדירות מדאיגה מאוד ובעוצמה הולכת וגוברת". ההתאחדות דורשת מהרשויות בבריטניה לקבוע כי קרני לייזר הן נשק תקיפה לכל דבר.

 

מומחה התעופה הווארד ווילדון אמר כי כיוון קרני לייזר לתוך תא טייס הוא מעשה חמור ביותר: "אלה המסכנים את חיי הנוסעים חייבים לעמוד לדין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
לייזר בתא הטייס. אילוסטרציה
צילום: EPA
מומלצים