שתף קטע נבחר

 

"לא דמיינו שנגיע לארץ נהדרת"

ניר וגלי התחילו ליצור מערכונים מצוירים אחרי שנמאס להם לעבוד על פרסומות - אבל הם לא ציפו שהקטעים המצוירים שלהם יהפכו ללהיט בזכות "פינת ליטוף" ב"ארץ נהדרת". בראיון מספר ניר גרבר על המעבר מיוטיוב לפריים טיים ועל העבודה הקשה שמצריכות 180 שניות על המסך

הוא הכיר את בת זוגו בלימודי אנימציה בבית הספר לאמנות בצלאל. בזמן הלימודים החיבור ביניהם היה מינימלי. "שלום שלום", הוא מספר. הם אפילו ניהלו מערכות יחסים. אבל אחרי שסיימו את הלימודים החלו לעבוד יחד, ואז האהבה פרחה. בנוסף לבתם, האהבה הזו הולידה גם סרטונים ששברו את האינטרנט והפכו אותם למותג. וכך הגיעו ניר וגלי לפריים טיים של ערוץ 2 עם "פינת ליטוף" ו"חדר וחצי" ששודרו ב"ארץ נהדרת".

 

את דרכם התחילו ביצירת סרטונים לרשת בשביל הכיף. "עבדנו הרבה זמן בתור שכירים ועצמאים בסדרות ילדים ופרסומות" מספר בראיון ניר גרבר, "עד שבשלב מסויים נמאס לי. היו לי כמה דברים שכתבתי במגירה והתחלתי ליצור מהם יחד עם גלי. שיחררנו לרשת וזה תפס תאוצה במהירות. לא תכננו כלום".

 

מתוך ערוץ היוטיוב של ניר וגלי

מתוך ערוץ היוטיוב של ניר וגלי

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

גם את ההצעה החלומית שקיבלו השניים מתוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת" הם לא תכננו לקבל. "אחרי אחד הסרטונים קיבלנו טלפון מההפקה, הוא מספר, "ועלה הרעיון לעשות פינה קבועה בתוכנית".

 

מה צעד כמו הצטרפות "לארץ נהדרת" עושה לקריירה של שני אנימטורים כמוכם?

 

"היא הביאה איתה בעיקר חשיפה מאוד גדולה. לא תיארנו לעצמנו עד כמה היא גדולה. 'ארץ נהדרת' פשוט הביאה אותנו למצב שאנחנו ממותגים כיוצרים ויש לנו את הקהל שלנו. זה מיצב אותנו במקום אחר. אם לפני התוכנית עבדנו יותר כאנימטורים בהפקות של אחרים - היום זה אחרת". 

 

אז למה זה נגמר?

 

"זה לא בהכרח נגמר. כנראה שנשתלב בהמשך העונה. בדרך כלל צריך להתחיל את ההפקה כמה חודשים קודם ולא יכולנו להתחיל בזמן לקראת העונה. אז עכשיו אנחנו בודקים אפשרות להתחיל לעבוד ולהצטרף כי מדובר בעונה ארוכה".

 

רוב סרטוני האנימציה של ניר וגלי מוגבלים לשלוש דקות, אבל על 180 השניות האלה הם עובדים במשך חודש וחצי. "התהליך מתחיל בגיבוש קונספט ופיתוח קריאייטיב. העבודה של אנימטור נורא סיזיפית", הוא מספר. "משם התהליך הוא הרבה יותר טכני - מקליטים את השחקנים, מתחילים לביים, עושים סקיצה בשחור לבן יחד עם הסאונד של השחקנים כדי לראות שהכל רץ כמו שצריך, ואז באמצע הדרך מתחילים לעבוד על האנימציה עצמה. ועוד לא דיברנו על הכתיבה - שיכולה להתחיל ממשפט שמישהו אמר וגרם לי לחשוב, חלום, או כל דבר אחר שמדבר אליי".

 

אתם גם מדובבים נכון?

 

"אנחנו עושים חלק מהקולות, והקאסט של 'ארץ נהדרת' גם בפנים".

 

מערכון של ניר וגלי. הפכו ללהיט ()
מערכון של ניר וגלי. הפכו ללהיט
 

איך חלוקת העבודה בינך לבין גלי?

 

"גלי ממונה על הצד של האנימציה. אני כותב".  

 

אתם מצליחים להתפרנס מזה?

 

"אפשר להתפרנס רק מאנימציה כמו מכל מקצוע אחר - אם אתה מוכן להשקיע. יש הרבה עניין של חיפוש, אתה לא יודע אף פעם מה יקרה. אני יכול להגיד לך ש'ארץ נהדרת' זו הפקה מאוד אינטסיבית, אנחנו מתחילים לעבוד כמה חודשים לפני. בשאר הזמן אנחנו עושים דברים יותר מסחריים. לפני 'ארץ נהדרת' עבדנו בתור אנימטורים שכירים - כל פעם בסטודיו אחר".

 

"פינת ליטוף" ()
"פינת ליטוף"
 

אז לקחתם סוג של סיכון בכך שהפכתם להיות עצמאים?

 

"כן. לקחנו צ'אנס, היה חשש להישאר במקום שאתה תלוי במישהו אחר שייצר לך את העבודה, המטרה היתה להגיע למצב שאנחנו מייצרים לעצמנו. בהתחלה עשינו את זה בשביל הנפש, וזה התגלגל. היתה שאיפה להשתלב בטלוויזיה, אבל לא דמיינו שזה יגיע ל'ארץ נהדרת'".

 

ועכשיו, התיאבון גדל - רוצים תוכנית משלכם?

 

"אנחנו לא מציבים לעצמנו יותר מדי יעדים. אני יודע במה זה כרוך מבחינת הפקה וזה משהו שנצטרך לשקול, אבל כרגע אני לא ממש בטוח שזה הכיוון שלנו.  עכשיו אנחנו בסוג של הפסקה ובוחנים מה עושים הלאה".

 

ניר וגלי יעבירו היום (ב') כיתת אמן באירועי "שאון חורף" בבר החבית בירושלים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים