רנו מגאן סטיישן נחשפה בתמונות ראשונות
רגע לפני תערוכת ז'נבה, רנו משחררת תמונות רשמיות ראשונות של גרסת הסטיישן למגאן. תגיע לישראל רק בשנה הבאה
חצי שנה לאחר שחשפה את המגאן החדשה במרכב האצ'בק, רנו מציגה תמונות ראשונות של גרסת הסטיישן. זו הושקה בישראל בשלב מאוחר יחסית של חייה, ולאור הצלחת מכוניות הסטיישן הקומפקטיות לאחרונה, עשויה להיות חשובה יותר לקרסו, יבואנית רנו, לעומת ההאצ'בק שמכירותיה מדשדשות כבר שנים.
מהיבואנית נמסר כי הדגם החדש - יחד עם גרסת ההאצ'בק - צפוי לנחות בישראל במהלך 2017. מדובר בעיכוב ביחס ליעד הקודם של היבואנית, שבשנה שעברה הצהירה כי תחל בשיווק כבר במהלך 2016.
רנו מגאן סטיישן החדשה מאמצת את שפת העיצוב של ההאצ'בק, אך עם מרכב ארוך יותר - זאת לטובת תא מטען גדול. היא צפויה להציע את אותו המרווח לחמישה נוסעים ואת אותו בסיס הגלגלים (270 ס"מ). גם עיצוב תא הנוסעים, ובפרט הקונסולה הקדמית, יהיה זהה.
רנו לא מפרסמת מפרט טכני כלשהו של הסטיישן בשלב זה, אך יש לשער כי זו תציע את אותם מנועים כמו ההאצ'בק. גרסה אחת שתוצע בוודאות היא ה-GT, דגם מקשר בין המגאן הרגילה לגרסת הספורט. לזה מנוע טורבו עם 205 כ"ס, תיבה רובוטית כפולת מצמד והיגוי לכל ארבעת הגלגלים. ספק אם גרסה זו תשווק בישראל.
מלבדה, הסטיישן צפויה להציע כמנוע עיקרי את ה-1.2 ליטר טורבו המוכר (130 כ"ס) בשידוך לתיבה הרובוטית (מצמד כפול ושבעה הילוכים), כמו גם גרסאות דיזל עם 90, 110, 130 או 165 כ"ס.
רנו מגאן האצ'בק:
אבזור הדגם צפוי להיות עשיר מבעבר, עם מספר מערכות בטיחות מתקדמות - בהן בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב והתראת אי-שמירת מרחק. לא ברור אם מי מהן תצלח את הדרך מצרפת לישראל, שכן כיום קרסו אינה משווקת מכוניות עם מערכות אלו כלל תחת מותג רנו.
תא הנוסעים, מגאן האצ'בק:
האבזור יכלול בנוסף תאורת לד קדמית מלאה, מערכת מולטימדיה עם מסך "8.7 ניצב או "7 אופקי, מסך TFT בגודל "7 בלוח המחוונים, תצוגת מידע עילית ותאורת פנים עם פסי קישוט בצבעים מתחלפים.
פרטים נוספים על המגאן סטיישן צפויים להתפרסם בתערוכת ז'נבה בחודש הבא.