מזרחי-טפחות יחזיר ללקוחות 400 אלף שקל
במסגרת הסדר הפשרה השיב בנק מזרחי-טפחות כ-400 אלף שקל בגין עמלות שהמשיכו להיגבות מכ-2,000 חשבונות שנסגרו. כמו כן הבנק ניטרל את "התוכנה האוטומטית שגרמה לתקלה"
בית המשפט המחוזי בת"א אישר אמש (ב') הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד בנק מזרחי טפחות, שהוגשה בטענה כי הבנק ממשיך לחייב לקוחות בעמלות, גם לאחר שהחשבון שלהם נסגר.
בתביעה, שהוגשה בחודש ספטמבר האחרון, טענו התובעים כי הבנק גבה, לאחר סגירת החשבון, דמי ניהול מחשבון עו"ש שנוהל על שמם, למרות שהחשבון נסגר בהוראת מפורשת שנשלחה בכתב.
על פי כתב התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד ארנון גרפי, לבני הזוג היה חשבון עו"ש, אשר נפתח בחודש יולי 2011 בבנק מזרחי טפחות. בחודש פברואר 2014 חתמו השניים על מסמך סגירת חשבון.
לטענת התובעים, במהלך שלושת החודשים שלאחר מכן (יוני-אוגוסט 2014), כלומר, בחלוף חמישה חודשים ממועד סגירת החשבון, חייב הבנק את חשבונם בדמי ניהול בסך כ-20 שקל מדי חודש.
הפשרה הושגה, לאחר שהבנק הזדרז לבצע בדיקה מעמיקה בנושא ומיהר לתקן את הטעות כפי שנטענה בתביעה.
הבדיקה העלתה כי מדובר ב-11,590 חשבונות שנסגרו בתקופה הנידונה בהוראת הלקוחות, מתוכם המשיך הבנק לגבות עמלות ב-1991 חשבונות בסכום כולל של 346,866 שקל. מתוך הסכום הזה הבנק השיב ללקוחות בתקופת הבדיקה כמעט את כל הסכום ונותר סך של כ-60,000 שקל שטרם הושבו.
בהסדר הפשרה, התחייב הבנק להשיב כספים שנגבו שלא כדין מחשבונות שנסגרו ביוזמת הלקוח, וזאת בתוספת הפרשי הצמדה וריבית. כמו כן התחייב הבנק כי ככל שיוותר כסף בחשבונות סגורים שלא ניתן לאתר את בעליהם, יועברו הסכומים כתרומה לציבור דרך עמותה שהתובעים יבקשו להעביר אליה
השופט יצחק ענבר, ציין בפסק הדין שנתן תוקף לפשרה, כי הבנק בדק את סיבת חיובם של המבקשים, איתר את הגורמים לכך ופעל למניעת הישנותם של מקרים דומים. לאחר מכן ניטרל הבנק את התוכנה האוטומטית שגרמה לתקלה והורה לפקידי הבנק לטפל בבעיה ישירות מול הלקוחות. בכך, ציין השופט, הוסדרה התנהלותו העתידית של הבנק.
כמו כן אישר השופט כי עו"ד ארנון גרפי יקבל שכ"ט בסך 65,000 שקל והתובעת הייצוגית 10,000 שקל.
צילום: אבי מועלם
מומלצים