שתף קטע נבחר

 

כשסיון רהב מאיר התחרתה באייל גולן

ירד גשם שוטף, והרוחות המטורפות שנשבו, העיפו את המודעות. ואנשים רק ביקשו להיכנס למקום מבטחים, אלא שאיש לא הבין לאן הוא נכנס: זה הגיע להופעה – והשני לשיעור התורה שהעברתי. וזו הייתה מעבדה סוציולוגית מדהימה לבני אדם ולמידות שלהם

 

 

פרשת השבוע "כי תישא" היא עצובה מאוד ושמחה מאוד. עצובה, כי בעיצומה מופיע חטא העגל. ושמחה, כי אחרי חטא העגל מגיעים התיקון והכפרה והמחילה. הפרשה מספרת לנו על החטא החמור הזה, שבו הופכים את אלוקים לעגל זהב - אבל גם מספרת לנו לנצח שיש מנגנון של תשובה. שאפשר לתקן, גם אם הגענו למקומות קשים.

 

 

<<הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >> 

 

בשבוע החולף עברתי חוויה יוצאת דופן, בדרך לשיעור שאני מעבירה ב"האנגר 11" בתל אביב: בצדו האחד של המתחם הופיעו אייל גולן ושרית חדד, ובצד השני – שיעור התורה שלי.

 

ירד גשם שוטף, והרוחות המטורפות שנשבו, העיפו את המודעות. ואנשים רק ביקשו להיכנס למקום מבטחים, אלא שאיש לא הבין לאן הוא נכנס: זה הגיע להופעה – והשני לשיעור תורה. וזו הייתה מעבדה סוציולוגית מדהימה לבני אדם ולמידות שלהם, עם מניפה של בחירות כיצד להגיב.

 

כי הכל זה מידות, בשיטת תלמידי המוסר, וזה השורש של חטא העגל. הרב שמחה זיסל זיו קובע שזה החטא המרכזי שחטא עם ישראל בפרשה. לא הקמת עגל הזהב, אלא כפיות הטובה והמידות הרעות שהעם הפגין, רגע אחרי מעמד הר סיני.

 

סיון רהב-מאיר מוסרת מדי שבוע ביום רביעי שיעור בירושלים, ולאחרונה החלה שיעור שבועי חדש, בימי ראשון ב"האנגר 11" בנמל תל אביב, בשיתוף "התחנה". השיעור באדיבות אתר התרבות "ליבא"

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ענת מוסברג
סיון רהב מאיר
צילום: ענת מוסברג
מומלצים