הוריו של הדר גולדין בגבול הרצועה: "למצוא פתרון נגד המנהרות"
לראשונה מאז שבנם נפל במבצע "צוק איתן" ביקרו הוריו בעוטף עזה, נפגשו עם תלמידים וסיירו בגבול. אמו: "צריך להחזיר את גופות הלוחמים גם כדי להעביר מסר לחיילים שיצטרכו להיכנס לעזה בעתיד"
שמחה ולאה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין ז"ל שנהרג ב"צוק איתן", הגיעו הבוקר בפעם הראשונה מאז המבצע לסיור במועצה האזורית אשכול ונפגשו עם אנשי ביטחון. במהלך הסיור נפגשו הורי גולדין עם תלמידים בבית ספר ולאחר מכן יצאו לסיור על הגבול ושמעו סקירה על איום המנהרות.
במהלך השיחה ביניהם לבין קצין הביטחון של המועצה על איום המנהרות ושיקומן על ידי חמאס, אמרה לאה גולדין: "מדינת ישראל צריכה ללמוד מהמקרה של הדר ולא לחזור על טעויות. צריך לשנות את התפיסה המבצעית, ויש מספיק אנשים חכמים בצה"ל שאני סומכת עליהם שידעו לתת פתרון, גם אם הוא טכנולוגי. מהמקרה של הדר צריך ללמוד, אסור לפחד. זה מה שהדר היה אומר והיה רוצה. יש אתגר כרגע, למצוא פתרון נגד המנהרות. אני מאמינה שאם יעבדו נכון ימצאו את הפתרון".
לאה סיפרה על הפעם הקודמת שבה הגיעה לעוטף עזה: "היינו כאן בפעם האחרונה
יום לפני שהדר נהרג, באנו לבקר את צור אחיו בפארק אשכול, באמצע המבצע. בדרך חזרה הדר צלצל, הוא היה באזור ניר יצחק. רצינו לראות אותו, אבל הם היו בהתארגנות לכניסה ולא יכולנו לבקר אותו. 'צוק איתן' הוכיח לנו שהאיום נמצא בכל מקום, שהטרור מגיע לכל מקום".
"אני חושבת שהעובדה שהדר נהרג כאן זו שותפות גורל ביני ובין תושבי עוטף עזה", הוסיפה גולדין. "אנחנו כאן כדי לומר שיש לנו רצון למעורבות, איך מתקדמים מכאן ואיך לומדים ממה שקרה להדר. צריך למצוא פתרונות ולהחזיר את הגופות, גם כדי להעביר מסר לחיילים שיצטרכו להיכנס לעזה בעתיד. צריך לחשוב נכון, כמו שאמר הדר, לסמן את המטרות, לבנות צוותים ולמצוא פתרון. אני מרגישה כאב אבל אין זמן להיות עצובים, אנחנו ממשיכים קדימה".
האב שמחה הוסיף: "אם אנחנו מדברים כיום על פתרונות הומניטריים לעזה, צריך להביא בחשבון את הבנים שלנו לפני שמקבלים החלטות. זה המיקוד שלנו כיום".
במהלך הביקור הזמין ראש מועצת אשכול גדי ירקוני את משפחת גולדין כדי להראות בפניהם את האזור שעליו יצא הדר להגן. משפחת גולדין ציינה כי היא מעוניינת לחזק את הקשר בין מה שהדר סימל למקום שעליו הגן. האב שמחה, פרופסור להיסטוריה של עם ישראל, הרצה בפני תלמידי תיכון נופי הבשור, וסיפר להם על מורשתו החינוכית-ערכית של בנו.