שתף קטע נבחר

 

רוכב אופניים בן 10 נדרס למוות בחולון

הילד נפגע מאוטובוס בפינת הרחובות בגין ואיילון. הנהג נלקח לחקירה וכן מכשיר הטכוגרף שממנו ניתן ללמוד על המהירות. עדת ראייה: "צעקנו למד"א 'תצילו אותו, תצילו אותו'". "אור ירוק": בעשור האחרון נהרגו 20 ילדים על אופניים

 

זירת התאונה, היום בחולון    (צילום: מוטי קמחי)

זירת התאונה, היום בחולון    (צילום: מוטי קמחי)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ילד בן 10 שרכב על אופניו נדרס למוות בצהריים (יום א') בידי אוטובוס בצומת הרחובות מנחם בגין ופנחס איילון בחולון. צוות מד"א הגיע למקום, וביצע בו פעולות החייאה אך בסופן נקבע מותו. צוותי משטרה הגיעו למקום והנהג נלקח לחקירה. במקביל נשלח לבדיק הטכוגרף שמותקן באוטובוס, ובאמצעותו יצליחו החוקרים לקבל נתונים על מהירות הנסיעה ועל מספר שעות העבודה של הנהג.

 

מבדיקה ראשונית עלה כי נהג האוטובוס פגע בו בחזית בפגוש השמאלי שלו. בשלב הזה החוקרים עדיין לא יודעים אם הילד חצה את הכביש עם אופניים במעבר החצייה ברמזור או ירד לכביש כמה מטרים אחריו.

 

מאיר, עד ראייה שנסע בנתיב הנגדי, סיפר: "שמעתי מכה חזקה מכיוון האוטובוס וכשהסתכלתי לכיוון הגלגלים הבחנתי שהוא גורר אופניים עם ילד. הוא נסע כ-30 מטרים עד שנעצר". עדת ראייה אחרת הוסיפה: "צעקנו לאנשים ממד"א 'תצילו אותו, תצילו אותו'. איזה אסון". 

 

חוקרי משטרה במקום התאונה הקשה בחולון (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
חוקרי משטרה במקום התאונה הקשה בחולון(צילום: מוטי קמחי)

האוטובוס הפוגע (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
האוטובוס הפוגע(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

ילדים במקום התאונה  (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
ילדים במקום התאונה (צילום: מוטי קמחי)
 

בשעה 14:48 נמסר הדיוווח על התאונה למוקד מד"א ובעקבותיו הוזעקו למקום הצוותים. חובש רפואת חירום הדר סער: "על הכביש שכב רוכב האופניים מחוסר הכרה עם פגיעה רב-מערכתית קשה, ניסינו להעניק לו טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בשטח. נהג האוטובוס טופל במקום לאחר שנפגע באורח קל".

 

מנתוני ארגון "בטרם" עולה כי בשנת 2015 נהרגו יותר ילדים מרכיבה על אופניים מארבע השנים שקדמו. בשנת 2015 התרחשו ארבעה מקרים שבהם נהרגו ילדים בתאונת דרכים במעורבות אופניים, וזאת בהשוואה למקרה אחד בשנה בארבע השנים שקדמו לה. מדי שנה יותר מ-700 ילדים מתאשפזים בגין תאונות אופניים. פגיעות ראש מהוות את הפגיעה השכיחה ביותר לתמותה ולהיפגעות קשה. קסדה היא האמצעי היעיל ביותר לצמצום פגיעות ראש: היא מפחיתה עד 88 אחוז מפגיעות ראש ומוח. בכל רכיבה על אופניים, גם הקצרה ביותר, יש לחבוש קסדה. עוד עולה מהנתונים כי 35 אחוז מכל הילדים המאושפזים מתאונות דרכים נפגעים כרוכבי אופניים (כ-793 ילדים בשנה). יותר מחמישים אחויםז הם בני 10 עד 14.

 

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי בעשור האחרון נהרגו 20 ילדים רוכבי אופניים (עד גיל 14) ו-226 ילדים נפצעו קשה. על פי הנתונים, בשנת 2015 נפצעו קשה 20 ילדים. מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב: "מדובר באסון כבד וטרגדיה נוראית. למדינה אסור להתעלם מרוכבי האופניים ולהפקיר אותם לרכיבה בין כלי הרכב. חייבים לסלול ולהקצות מסלולי רכיבה ייעודיים עבור רוכבי האופניים כדי לשמור על ביטחונם, אסור להמתין לעוד רוכבים שייהרגו".

התאונה הקטלנית בחולון, היום (צילום: מד"א) (צילום: מד
התאונה הקטלנית בחולון, היום(צילום: מד"א)
 

צוותי הצלה באזור התאונה (צילום: מד"א) (צילום: מד
צוותי הצלה באזור התאונה(צילום: מד"א)

 

בתאונה אחרת, בסביבות 28:00 נמסר למד"א מרחב דן על רוכב אופניים כבן 40 שנפגע מכלי רכב בשדרות שאול המלך בתל אביב. חובשים ופרמדיקים העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו במצב בינוני לבית החולים איכילוב עם חבלת ראש.

 

הוארך מעצר הנהג שדרס למוות את הילה מיכלי

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך בצהריים בארבעה ימים נוספים את מעצרו של יוסי כהן (64) מחדרה, שנעצר בחשד שפגע בשבוע שעבר עם רכבו בהילה מיכלי בכביש 6, נמלט מהמקום ולאחר מכן הסגיר את עצמו. בחקירתו קשר את עצמו כהן למיוחס לו. בפתח הדיון, כאשר הוכנס לאולם, קראו לעברו בני משפחתו: "תהיה חזק, הכול יהיה בסדר". בתגובה ענו בני משפחתה של מיכלי: "רק נראה לכם שיהיה בסדר".  

משפחתה של מיכלי בבית המשפט (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
משפחתה של מיכלי בבית המשפט(צילום: עידו ארז)

 

"אל תפקירו". משפחת ההרוגה נגד הדורס בבית המשפט    (צילום: ירון שרון ואסף מגל)

"אל תפקירו". משפחת ההרוגה נגד הדורס בבית המשפט    (צילום: ירון שרון ואסף מגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

לכהן מיוחסות עבירות של הריגה, הפקרה, שיבוש הליכי חקירה והשמדת ראיות (הוא הסיר ממכוניתו את סימני הפגיעה). בדיון טען נציג המשטרה, ארז קפלן, כי מאז מעצרו אושש החשד שכהן ידע שפגע בהילה. סנגוריו, עורכי הדין אילון אורון ותהילה בינו, טענו מנגד שכהן לא עזב את מקום התאונה אלא נשאר בו 50-40 דקות, ולכן אין מדובר במקרה של הפקרה. כשהבין מאדם שהיה במקום שלמיכלי אין דופק, עזב את המקום. עוד הם טענו כי ייתכן שכלי רכב אחר מסוג מרסדס הוא שפגע בקורבן.

 

בעקבות הטענות האלה הציג קפלן לשופטת מסמכים לגבי התיעוד של מצלמות כביש 6, ולפיהם כהן עזב את המקום דקות ספורות לאחר הפגיעה.

 

ביום רביעי התהפך אוטובוס ובו כ-30 נוסעים - כולם נהגי חברת "דן" - סמוך לזרזיר שבגליל התחתון. נדאל עיאדאת, תושב זרזיר בן 42, נהרג ו-18 נוספים נפצעו. מחקירה ראשונית עולה כי האוטובוס, שנסע על כביש 77 מכיוון צומת ישי לצומת המוביל, פנה ימינה בצומת זרזיר במהירות רבה מדי, ובשל כך האוטובוס התהפך.

 

ביום ראשון שעבר נפצע באורח קשה שוטר מפגיעת רכב באזור צומת המוסכים בנצרת. הוא פונה לטיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה, וכוחות גדולים מנסים לאתר את הדורס. מחקירת המקרה עולה כי השוטר ביקש מהנהג לעצור. הנהג לא שעה להוראות השוטר, המשיך בנסיעתו ופגע בו בראשו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
התאונה בחולון
צילום: מוטי קמחי
מומלצים