סטארט-אפ ישראלי נמכר לאינטל בכ-170 מיליון דולר
ריפליי של אורן חיימוביץ' יוגב ושותפיו אביב ומתיאו שפירא מאפשר לצופה או לבמאי לבחור את זווית הצפייה המועדפת עליו בעזרת מצלמות הפרושות באצטדיון
בכדי לאפשר צפייה חוזרת בכל מהלך של משחק ומכל זוית, מצלמת Replay את המשחק באמצעות סדרת מצלמות זולות יחסית באיכות 5K הפרוסות בכמה נקודות באצטדיון. כאן טמון בעצם היתרון של ריפליי על פני טכנולגיות מתחרות: היא מעבדת במהירות את הררי המידע ומייצרת ממנו בתוך שניות מודל תלת מימדי של האצטדיון כולו של כל רגע נתון שהתרחש במשחק. היא עושהזאת באמצעות עיבוד של התמונה לפיקסלים תלת-מימדיים המכונים ווקסלים (Voxells) ונדמים כמעין כדוריות זעירות המייצרות יחד מודל תלת מימדי של השחקן, הכדור או השער. פורמט חדש זה מאפשר את תהליך העיבוד (רינדור) המהיר, שלוקח בדרך כלל דקות או שעות ארוכות, שמאפשר לגופי השידור לבחור את הזוית הרצויה לשידור חוזר בתוך שניות. התוצאה מציאותית לחלוטין, למרות שבפועל מדובר בטכנולוגיה המזכירה אנימציה.
מאז ההכרזה על שיתוף הפעולה בינואר, מצויה ריפליי על הראדאר של אינטל, ששמה את יהבה באחרונה בפיתוח מערכת חישת העומק Realsense, שפעילותה מנוהלת מישראל ומארה"ב. את רילסנס הקים מולי אדן, נשיא אינטל ישראל שפרש בשנה שעברה, והוחלף בחטיבה בידי אצ'ין בוהמיק. רילסנס של אינטל מעוניינת להפוך לתו התקן העולמי של מערכות משולבות חומרה ותוכנה לחישת תלת מימד בקרב מחשבים אישיים ובהמשך גם טאבלטים וטלפונים.
ריפליי נוסדה ב- 2012 בידי המנכ"ל אורן חיימוביץ' יוגב ושותפיו אביב ומתיאו שפירא. יוגב ואביב שפירא הם בעלי רקע טכנולוגי משותף והשניים עבדו בתקופות שונות על פרויקטים של מטוסים ללא טייס בחברות שונות. אליהם הצטרף מתיאו, מחלוצי ההדמייה הממוחשבת בישראל ואחד המייסדים של אנימיישן לאב, סטודיו לאנימציה שפעל בחממת JVP בירושלים. החברה גייסה עד היום 27 מיליוני דולרים מסמי סגול, סמסונג, דויטשה טלקום וכן מגוף ההשקעות של משפחת גוגנהיים ומקרן Cervin של מייסדי אקמאיי, כך שאקזיט של 170 מיליון דולר מהווה עבורם ממוצע של פי 5-6 על הכסף, כאשר כל משקיע יקבל את ההחזר בהתאם למניות הבכורה שיש לו בחברה ובהתאם לשלב בו נכנס להשקעה בה.
על פי מאגר המחקר IVC החברה כבר מיצרת הכנסות, ובשנת 2014 רשמה 3 מיליון דולר בהכנסות, עלייה משמעותית ביחס ל- 600 אלף דולר אותם רשמה ב- 2013. החברה מעסיקה 110 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח ברמת החייל בתל אביב.
ריפליי פועלת בשני מודלים עסקיים אפשריים: כספק טכנולוגיה המספק שירותים לגופי שידור שאחראים על גזירת העסקאות מול הליגות והקבוצות. במודל שכזה מתחלק גוף השידור עם ריפליי בהכנסות. או כספק תוכן, במקרה זה ריפליי עצמה מתקשרת עם ליגות הספורט והקבוצות ואחראית על העברת השידור. שיטת העבודה עם אינטל משולבת, אך ריפליי קשורה גם עם יצרניות אלקטרוניקה נוספות אותן טרם חשפה.
אם תבשיל הרכישה הזו, תהיה זו הרכישה השלישית של אינטל בתחום הראייה הממוחשבת וחישת העומק: ב- 2013 רכשה את עומק אינטרקטיב ב- 40 מיליון דולר ושנה קודם לכן רכשה את אינויז'ן מיוקנעם של יסודותיה הקימה את פעילות חישת העומק שלה, RealSense.