שתף קטע נבחר

 

יותר ממליון מדווחים על הפרות בפייסבוק מדי יום

קיבלתם הודעה מפייסבוק כי הפוסט שפרסמתם הוא תוכן לא ראוי? אז אתם אחד ממיליון. כך על פי הרשת החברתית הגדולה בעולם שבכל יום צריכה להתמודד עם יותר ממיליון דיווחים על הפרות של תקנון השימוש

בכל יום מתקבלים במערכת פייסבוק יותר ממיליון דיווחים על הפרות של תקנון מדיניות החברה, כך אמרה מוניקה ביקרט - מי שאחראית על ניהול המדיניות של פייסבוק. בימים אלו מתקיים באוסטין טקסס פסטיבל SXSW ובו נערכה לראשונה ועידה שמטרתה לדון בהטרדות ברשת והטיפול בהן וכמתבקש - נושא השיחה המרכזי בועידה, היה הטיפול בנושא ברשת החברתית הגדולה בעולם. ביקרט הוסיפה כי מספר הדיווחים על הפרות עולה בהתמדה עם השנים, לאחר שפייסבוק אפשרה לדווח על טקסטים פוגעניים, מכל מכשירים ולא רק מהמחשב.

 

מוניקה ביקרט, מנהלת המדיניות של פייסבוק (צילום: מתוך פייסבוק) (צילום: מתוך פייסבוק)
מוניקה ביקרט, מנהלת המדיניות של פייסבוק(צילום: מתוך פייסבוק)

 

ביקרט הייתה מהדוברים בפאנל בנושא "הקו הדק שבין חופש הביטוי וביטויי שנאה" והדיון

 התרכז בעיקר סביב עד כמה, אם בכלל, על חברות טכנולוגיה להתערב ולהסיר תכנים פוגעניים מהפלטפורמות שלהן. ביקרט אמרה כי אין לה נתונים מדויקים לגבי האחוז הפרסומים הפוגעניים שלאחר דיווח מוסרים מהרשת.

 

"אתם יכולים למתוח ביקורת על מוסדות, דתות או לקחת חלק בשיחות מתלהמות על פוליטיקה, אבל אתם לא יכולים לחצות את הגבול ולעבור לאלימות", אמרה ביקרט ורמזה כי החברה עובדת על הטמעת תהליך אוטומציה של סינון ובחינת את אותם טקסטים בעייתיים.

 

 

ביקרט סיפרה שניהול מדיניות יכול להיות מאוד "בעייתי" בהתחשב בכך ש-80 אחוזים מתוך 1.6 מיליארד ממשתמשי פייסבוק, נמצאים מחוץ לארצות-הברית ודעתם לגבי תוכן פוגעני שונה מהתפיסות המקומיות. לפי ביקרט, בחברה מתעדפים את הדיווחים שנרשמו כפוגענים או מסיתים לפגיעה פיזית וכי כל פוסט שדווח כאלים, נסקר על ידי צוות מיומן שמוכשר במיוחד לשם ביצוע משימה זו.

   

פאנליסטים נוספים באותו דיון היו נציגים של גוגל, המרכז הלאומי לחוקה של ארצות-הברית ומהליגה נגד השמצה. עוד עלה בדיון כי על חברות הטכנולוגיה מופעל לחץ רב "לאמץ" את הגישה האירופית לחופש הביטוי, שבה

                                    פגיעה בכבודו של אדם, היא בסיס מספיק יציב על מנת להסיר את אותו תוכן פוגעני. לעומת זאת, היו שטענו כי זהו פתח לכך שלא רק אנשים פרטיים יבקשו להסיר תוכן שלא לטעמם - אלא גם ממשלות וזהו מדרון חלקלק להסרת תוכן שלא נראה טוב, בעצם לכל אחד.

 

ג'פרי רוזן, הנשיא והמנכ"ל של המרכז הלאומי לחוקה אמר: "זהו עניין מאוד מורכב. כחברה, עלינו להחליט איזה ערך אנחנו מקדשים יותר - הפרטיות והכבוד האישי או חופש הביטוי?".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דיווח מוצדק, או סתם לא מסכימים?
מומלצים