שתף קטע נבחר
 

טיב טעם תפצה עובדת בכ-200 אלף שקל

מנהלת זוטרה שהועסקה במשך 9 שנים הודיעה על התפטרות, אולם ביקשו ממנה להמשיך לעבוד עד סוף החגים. כשביקשה לעזוב במועד זה ולראות בכך כפיטורים - הודיעו כי לא ישלמו לה דבר. ביה"ד קבע כי הרשת התנהלה שלא בתום לב: "הנתבעת לא התכוונה להמשיך להעסיק את התובעת לאחר שתקופת הלחץ תסתיים, אך גם לא טרחה להודיע לה על כך"

רשת "טיב טעם" תפצה עובדת לשעבר בסכום של כ-200 אלף שקל בעקבות פיטורים, גמול שעות עבודה והודעה מוקדמת. כך נקבע בהחלטה שניתנה לאחרונה בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה.

 

טיב טעם תחזיר 190 אלף שקל לעובדים

'טיב טעם' תשלם 125 אלף ש' לעובדת שאוימה

אושרה מכירת עדן טבע מרקט לטיב טעם

 

העובדת הועסקה ברשת בין השנים 2003 ל-2012 בתפקידי ניהול זוטרים, בהם מנהלת מחלקת נקניקים בסניף בצפון, סגנית מנהל הסניף, ובתפקידה האחרון כמנהלת סניף. ביולי 2012 היא הודיעה על התפטרותה מחמת סיבות אישיות, ביקשה לראות בכך הודעת מוקדמת לפני פיטורים ושתודרך באשר לתהליכי סיום עבודתה באופן שלא יפגע בעבודה.

 

העובדת זומנה לפגישה אצל מנהלת משאבי אנוש, בה הסבירה כי היא רוצה לטפל בביתה הסובלת מבעיות רפואיות. לפי מנהלת משאבי האנוש, היא הגיעה להסכמה עם התובעת, כי מאחר שמדובר בעיתוי בעייתי - בסמוך לחודש ראש-השנה, שבו הפעילות מוגברת, היא תמשיך לעבוד בכל תקופת החגים ותקופת ההודעה המוקדמת שלה להתפטרות תוארך בשלושה חודשים.

 

התובעת הכחישה כי הסכימה להארכת מועד ההתפטרות וכי בכלל דובר איתה על הנושא. היא הוסיפה כי בישיבה שערכו מנהלי הרשת לקראת תקופת החגים, היא שוחחה עם מנכ"ל הרשת חגי שלום והוא ביקש ממנה להתרכז בעבודה בתקופת החגים העמוסה אך הבטיח לדבריה כי לאחר מכן "יתן לי את כל מה שמגיע לי". בהחלטה מצוין כי שלום לא הובא כעד מטעם הנתבעת ולא סתר את הדברים אם הם לא נכונים.

 

העובדת המשיכה לעבוד ברשת עד אוקטובר 2012, כשבמהלך תקופה זו המשיכה לפנות ולברר באשר למעמד העסקתה בחברה. בפגישה שערכה עם מנהלת משאבי אנוש בסוף ספטמבר טענה העובדת כי הוברה לה שהיא תקבל פיצויי פיטורים אם תחתום על כתב סילוק ותתחייב שלא לתבוע את הרשת – אולם היא סירבה וטענה כי היא נשארה בעבודה לבקשת הרשת ולא חיפשה עבודה חלופית, ולכן אם מפסיקים את עבודתה היא מבקשת לקבל מכתב פיטורים כדין.

 (צילום: אלעד גוטמן) (צילום: אלעד גוטמן)
(צילום: אלעד גוטמן)

 

"אם תחזרי, נוציא אותך עם משטרה"

באוקטובר שלחה התובעת מייל למנהלת משאבי האנוש בו ציינה כי הבינה שלא תקבל מכתב פיטורים ופיצויי פיטורים, וכי טרם נמצא לה מחליף זמני או קבוע. "אני רואה בזאת שאני ממשיכה בתפקידי עד לקבלת החלטה מקובלת עלי", כתבה העובדת.

 

עוד היא ציינה, כי היא מועסקת בחברה יותר מ-9 שנים במהלכן עשתה ככל שביכולתה להצלחה של החברה וכי היא מבקשת יחס מכובד וסיום ההתקשרות בצורה נאותה. בסיום האימייל ביקשה התובעת לצאת לחופשה שנתית עד לבירור כל הנושאים - וקיבלה תגובה מסמנכ"ל התפעול משה נקים לפיה בימים הקרובים הנושא ייפתר.

 

אולם בשיחה טלפונית שנערכה ימים אחדים לאחר מכן, הודיעה לה מנהלת משאבי האנוש כי הוחלט לא לשלם לה דבר. בתביעה מצוין כי "התובעת מיד התקשרה, כשהיא נרגשת מאוד, למר נקים והוא אמר לה: "תשאירי את המפתחות במשרד ותצאי מהחנות. ביום ראשון תגיעי לעשות חפיפה למחליפה שלך". התובעת הבינה מכך, כי הנתבעת 'זורקת אותה לרחוב'".

 

בשיחה נוספת שערכה עם מנהלת משאבי אנוש נמסר לה שוב כי לא ישלמו לה דבר. בתביעה מצוין כי היא התקשרה לנקים, ביקשה את החופשה השנתית שהיא זכאית לה ולאחר מכן לחזור לעבודה סדירה, אולם הוא השיב כי 'אם תחזרי, נוציא אותך עם משטרה'. לטענת התובעת, בעקבות השיחה הזאת היא התמוטטה מבחינה נפשית ופיזית בעקבותיה קיבלה אישורי מחלה ואף הופנתה לייעוץ פסיכיאטרי.

 

בתביעה שהגישה דרשה העובדת פיצויי פיטורים, הלנת פיצויי פיטורים, דמי הודעה מוקדמת, פיצויי בגין פיטורים שלא כדין ופיצוי בגין העדר הודעה לעובד (תנאי עבודה). לטענתה, מאחר שהתבקשה להשאר בעבודתה לאחר הודעת ההתפטרות שלה ביולי ומאחר שלא נקבע מועד חדש לסיום ההתקשרות – הרי שמכתב הפיטורים שלה בטל. ויחסי העבודה נמשכו ביניהם כסדרם.

 

היא הוסיפה כי הרשת התנהגה כלפיה שלא בתום לב, רימתה אותה בכך שלא נתנה לה תשובה עניינית לכל פניותיה, גרמה לכך שתמשיך לעבוד בעונת השיא בחנות עד סוף חג הסוכות - ואז בסיום החגים פוטרה לאלתר, ללא שימוע, ללא הודעת פיטורים וללא תשלום פיצויי פיטורים ושאר הזכויות הכספיות שהיא זכאית להן. התובעת דרשה גם פיצויים בעבור אי תשלום על העסקה בשעות נוספות ובימי המנוחה.

 

באי כוחם של הרשת דחו את הטענות וטענו בין היתר, כי העובדת הסכימה להארכת מועד כניסת התפטרותה לתוקף בשלושה חודשים ולכן זו התפטרות ולא פיטורים והיא לא זכאית לפיצויי פיטורים. מסיבה זו נטען, כי העובדת לא זכאית גם לפיצויים בגין העדר שימוע והודעה מוקדמת.

 

"חוסר תום לב"

שופטת בית הדין איטה קציר קיבלה את התביעה וקבעו כי הרשת התנהלה באופן לא תקין ובחוסר תום לב. בהחלטה צוין בין היתר כי "הודעה על מועד סיום עבודה של עובד חייבת להיעשות בכתב על ידי המעסיק ולהביא אותה לידיעת העובד בצורה ברורה וחד משמעית ולא לכסותו ב-"מסך ערפל כבד", כפי שעשתה הנתבעת", צוין.

 

עוד נכתב כי "מעבר לכך, יש כאן גם חוסר תום לב בהתנהלות הנתבעת כלפי התובעת. הנתבעת לא התכוונה להמשיך להעסיק את התובעת אחרי החגים, לאחר שתקופת הלחץ של החגים תסתיים בעבודה, אך גם לא טרחה להודיע על כך לתובעת ולא מסרה לה כל תשובה עניינית על פניותיה לנתבעת בנדון. הנתבעת גם לא התכוונה לשלם לתובעת פיצויי פיטורים, אך גם זאת לא טרחה להודיע לתובעת, אלא רק לאחר שהסתיים חג הסוכות".

 

לבסוף נפסק כי בין היתר הרשת מחויבת לשלם לתובעת פיצויים בגין פיטורים שלא כדין בסך של 33 אלף שקל - השווה לשלושה חודשי שכר. בנוסף נפסקו לעובדת תשלום גמול שעות נוספות בסך של 105,421 שקל בצרוף הפרשי ריבית והצמדה. כן נקבע כי הרשת תשלם הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך של 7,500 שקל, ו-5,000 בגין אי הודעה לעובד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים