שתף קטע נבחר

האם בקרוב המלצר יחמם חלב לתינוק?

ברקע לנסיונות להגדיל את כוח הקנייה והרגלי הצריכה של קהלי היעד שלהן, חברות מתחום הקמעונאות מכל רחבי העולם כיוונו את תנאי השירות והתאימו אותם לקהל יעד צעיר, העונה לשם "דור ה-Y"

החברות הקמעונאיות בעולם משנות אסטרטגיה, ומתמקדות בכוח קנייה צעיר. בני הדור ה-Y, הידוע גם בשם דור המילניום, הוא כינוי לדור שנולד בעולם המערבי. על אף שאין הסכמה מלאה לגבי שנת ההתחלה הדור, לרוב הכוונה לגל דמוגרפי של אלו שנולדו במהלך שנות ה-80 ושנות ה-90.

 

כתבות נוספות בערוץ צרכנות

לקראת פורים: כך תזהו בקבוקי אלכוהול מזויפים

ריקול באיקאה: סכנת התחשמלות ממנורות

בזק תשדרג לכם את הגלישה - אבל רק לשנה

 

בני דור המילניום, המוגדרים באופן כללי בתור בני 34-18, הם נכון לעכשיו הקבוצה הגדולה ביותר בכוח העבודה האמריקני. כחלק מתהליך הרבייה הטבעי, רובם נמצאים כעת בשלב בחייהם בו הם מתחתנים ומביאים ילדים. 

 

על פי נתוני לשכת הסטטיסטיקה האמריקנית, 71% מהנשים בנות דור הצעיר עובדות מחוץ לבית. הן מייצגות כוח קנייה עצום עבור הקמעונאים. חברת Exponential פרסמה מחקר האומר שנכון לעכשיו, בני דור מילניום מוציאים 170 מיליארד דולר בשנה, והחל מ-2017 צפויים להוציא 200 מיליארד דולר בשנה. בעקבות ההשפעה מהרשתות החברתיות, הרגלי ההקנייה שלהם שונים מאוד מאלו של הדור הקודם להם,

 

כמו כן, 9 מתוך 10 אמהות בגילאים אלו אומרות כי הן משתפות מידע עם חבריהן על רכישות ביגוד, נעליים, מזון ומוצרי אלקטרוניקה. בחודש טיפוסי, הן ממליצות על מוצרים או שירותים ברשת יותר מ-10 פעמים, בהשוואה ל-8 פעמים בקרב כלל האמהות. הן משתפות ציוצים או מפרסמות תמורות של מוצרים 8 פעמים, בהשוואה ל-5 פעמים בחודש בקרב כלל האמהות.

 (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
(צילום: Gettyimages)
 

חברת המחקר NPD, המספקת מידע, שירותים וייעוץ לקבלת החלטות עסקיות פרסמה מחקר לפיו האמהות הצעירות קונות יותר מזון אורגני מהדורות המבוגרים יותר. הן מתלבטות זמן ממושך יותר מול מוצרים לפני הרכישה, והמחיר יותר חשוב עבורן ממיתוג.

 

בכתבה שפורסמה באתר business insider נכתב שכדוגמא, חברות כמו טארגט, וולמארט וקרוגר מגדילות את החלק של המזון האורגני. קרוגר אף הרחיבה את מוצרי המזון של המותג הפרטי שלה על מנת להציע תמחור תחרותי יותר.

 

בנוסף, נוחות היא נושא מרכזי עבור אמהות בנות דור המילניום. הן משייכות ערך גבוה לחוויית קופה מהירה ונוחה, חנויות מאורגנות היטב ופריטים במלאי. בהתאם לכך, רשת המסעדות Chick-fil-A השיקה לאחרונה שירות הנקרא "שירות מלא לאמהות" עבור הורים לילדים צעירים. השירות מאפשר להזמין ישירות מהרכב מקום במסעדה, ולקבל ישירות עם הכניסה שולחן עם מספר כסאות התינוק הרצוי ושירות מלא.

 

כמו כן, גם סטארבקס מנסה לפנות להורים צעירים. הרשת החלה לצייד את הסניפים בבריטניה בערכות חירום של חיתולים, והכשירה את עובדיה בחימום חלב. מנכ"ל טארגט, מצידו, סייר לאחרונה בבתים של אמהות צעירות בכל רחבי ארה"ב על מנת להבין טוב יותר את האופן בו הן קונות.

 

מעבר לכך, חברת Whole Foods השיקה רשת חדשה חנויות המתמקדת בנוחות. 365 הסניפים של הרשת החדשה יהיו קטנים יותר מסניפים רגילים, יציעו מחירים נמוכים יותר וישרתו צרכנים טכנולוגיים יותר.

 

על רקע מאבק הקמעונאיות על תשומת הלב והנאמנות של קהל היעד המדובר, המוצרים והשירותים שלהן ימשיכו להשתפר על מנת להתאים לצרכים שלהן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים