שתף קטע נבחר
 

טויוטה מדהימה עם פריוס נטענת - 71.4 ק"מ לליטר

טויוטה חושפת בתערוכת ניו יורק את גרסת הפלאג-אין לפריוס החדשה, ומבטיחה צריכת דלק פנטסטית של 71.4 ק"מ לליטר וזיהום אפסי. תגיע לישראל ב-2017

טויוטה חשפה בניו יורק את גרסת הפלאג-אין של הפריוס החדשה. הגרסה הנטענת של טיוטה פריוס תהיה - כך טוענת היצרנית היפנית - המכונית ההיברידית החסכונית והידידותית ביותר לסביבה בהיסטוריה. לדברי טויוטה, טווח נסיעה חשמלי לחלוטין יעמוד על יותר מ-50 ק"מ עם סוללות טעונות במלואן במהירות של עד 135 קמ"ש - שיפור על עשרות אחוזים לעומת הגרסה היוצאת. גם נתוני צריכת הדלק הרשמיים מציגים שיפור אדיר ועומדים על 71.4 ק"מ לליטר תוך פליטת 32 גרם CO2 לק"מ.

 

 

יחידת ההנעה תשלב כבעבר בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, המצויד כעת במערכת גדולה יותר למחזור גזי פליטה (EGR), ומנוע חשמלי שיונע בעזרת מצברי לתיום בקיבולת כפולה מהדגם היוצא (8.8 kwh). טעינת המצברים תדרוש חיבור של כ-5.5 שעות לרשת החשמל, או כמחצית מכך בעזרת חיבור ייעודי במתח 240V.

 

 

בשונה מבעבר, טויוטה החליטו לבדל עיצובית את גרסת הפלאג-אין מהפריוס הרגילה, בעזרת פגושים שונים ומופע תאורת לד מרשים מלפנים ומאחור. כדי לשפר את היעילות האירודינמית ולאפשר צריכת דלק נמוכה עוד יותר, פתחי האוורור בפגוש הקדמי מצויידים במנגנון פתיחה-סגירה חשמלי. מכסה מנוע מאלומיניום, תא מטען מסיבי פחם ושלדה מפלדה בחוזק מתיחה גבוה מסייעים לנטרל את תוספת המשקל של מערכת ההנעה הכבדה מבעבר.

 

 

תא הנוסעים מבליט מסך מגע ענק ("11.6) ברזולוציה גבוהה אה-לה טסלה, השולט בשלל מערכות הרכב, כולל מערכת תצוגה עילית על השמשה הקדמית לנתוני נסיעה. סטנדרט הבטיחות גבוה מבעבר וכולל שמונה כריות אוויר ומערכות מתקדמות-אוטונומיות כמו בלימה אוטומטית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על עצמים בשטח מת, כולל תנועה חוצה ביציאה מחניה.

 

 

מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, נמסר כי הפריוס פלאג-אין תגיע לישראל בתחילת השנה הבאה - נתוני מחיר עדיין לא נקבעו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים