האזינו לשירו של בואי, שלא יצא מעולם
"To Be Love", שירו של המוזיקאי המנוח, הוקלט ב-1970 בראשית דרכו. כעת מצאה גרסת הדמו הנדירה את דרכה לרשת. האזינו לה כאן
כפי שקורה בדרך כלל לאחר מותה של אגדה מוזיקלית, גם לכתו של דיוויד בואי הוליד שלל שירים, סרטים וקטעים נדירים שהסתתרו במשך השנים וצפו פתאום לפני השטח. אחרי חשיפת סרטו הראשון מ-1967, "The Image", מגיעה לרשת טעימה נוספת של המוזיקאי מאותה תקופה - הפעם מדובר בהקלטת דמו לשיר בשם "To Be Love".
הקטע הנדיר הוקלט ב-1970 באולפני רוקסברי רואד בלוס אנג'לס על ידי המפיק רון דה סטרל. באותם ימים הוגדר בואי על ידי תעשיית המוזיקה כדבר הגדול והנכון הבא, שמתחיל להיות כוכב גדול. לאולפנים בארה"ב הרחיק כדי להקליט חומרים לחברות תקליטים פוטנציאליות.
"הרושם הראשון שלי מדיוויד היה שהוא טיפוס חם, פתוח, ידידותי ולא מצפה ליחס שקיבלו אמנים אחרים שהגיעו לאולפנים שלנו", סיפר דה סטרל בראיון ל"הפניגטון פוסט". "הוא התעניין בתהליך ההקלטה ומצא עניין מכל דבר יצירתי".
עוד סיפר סטרל כמה התלהב בואי מהאולפנים ואהב את האפקטים הקוליים שג'ון לנון נהג להשתמש בהם ואת סגנון העבודה של מפיקם האגדי של הביטלס, ג'ורג' מרטין, שהלך לעולמו לאחרונה גם הוא. "דיוויד היה מרים כל כלי נגינה שהוא ראה ומנגן עליו, הוא היה יכול לנגן על כל דבר", נזכר המפיק. "הוא היה גאון אמיתי".
במהלך שהותו בארצות הברית הקליט בואי מספר דמואים, ביניהם כאמור "To Be Love", אשר הזכויות לו שייכות למעשה לסטרל. "דיוויד אהב את השיר ורצה להוסיף הרמוניות", ציין עוד המפיק. "הוא אמר שהאקורדים הפשוטים שלו והמלודיה הלא מורכבת היו כמו להביא את בילי הולידיי לשנות השבעים".
בשבועות ובחודשים הקרובים צפויים לצוץ חומרים נוספים של בואי שלא שוחררו באופן רשמי, כמו גם כאלו שהקליט בשנים האחרונות במטרה שיצאו אחרי מותו. ובטרם אלו יגיעו, קבלו גם הצצה למה שהלך על הבמה בתוכניתו של ג'ימי פאלון, שאירח את כריס מרטין, סולן קולדפליי, לביצוע משותף לשירו של בואי "Life on Mars". על השירה, שלא כמתבקש, אחראי פאלון בפני עצמו.