מנכ"לית חברת הדיילות בביקיני: "אם זה משמח נוסעים, למה לא?"
נגויאן תי פונג תאו, מנכ"לית חברת התעופה VietJet מווייטנאם המעסיקה דיילות בביקיני, מדברת לראשונה על הפרובוקציה - וההצלחה: "אין לנו בעיה עם התדמית, כל אחת יכולה ללבוש מה שהיא רוצה וזו העצמת נשים"
את השם נגויאן תי פונג תאו אולי קשה לנו לבטא, אבל את העסק שלה קשה הרבה יותר לעכל. בגיל 45, היא המיליארדרית האישה הווייטנאמית הראשונה. בעברה רשומים כמה וכמה עסקים, אך המפורסם מכולם אותו היא מנהלת בחמש השנים האחרונות הוא חברת הלואו-קוסט המקומית בווייטנאם, VietJet.
החברה שנחשבת להצלחה מסחררת ומזנקת מדי שנה במספר הנוסעים, ידועה גם כ"חברת הביקיני". דווקא בחברה אותה מנהלת ביד רמה אישה, הדיילות לחלק מיעדיהם משרתות את הנוסעים כשהם לובשות ביקני, או לבוש מינימלי וייטנאמי מסורתי.
במסגרת כתבה על מנכ"לית החברה בבלומברג, כחלק מכניסתה ל"אינדקס המיליארדרים" של בלומברג, היא סיפרה בין היתר על העסקת הנשים שעשויה בקלות להיתפס כמחפיצה ומשפילה. לדבריה, דיילות הביקיני שלה הן דווקא סמל להעצמת נשים אל מול התרבות השמרנית של וייטנאם.
"יש להן את הזכות ללבוש מה שהן רוצות - ביקיני או ביגוד מקומי מסורתי אחר", אמרה לבלומברג. "אין לי בעיה עם דימוי 'חברת הביקיני' הוסיפה, "אם זה מה שעושה את הנוסעים שלנו שמחים, אז אנחנו שמחים".
ואכן, כאמור, הפרובוקציה משתלמת. בתחילת השנה דיווחה החברה על זינוק של 50% במספר הנוסעים שעמד ב-2015 על 50%. מעבר לנושא הדיילות, נחשבת החברה לאמינה ודייקנית (למרות היותה חברת לואו-קוסט) והיא זוכה לביקורות מצוינות ולאהדה גדולה מצד הנוסעים.
"השאיפה שלי היא שהחברה תגדל ותהפוך להיות 'אמירייטס של אסיה'", אמרה המנכ"לית השאפתנית בראיון. רק שלא בטוח שבאמירייטס, באל על או בכל חברה אחרת למעשה, הדיילות יוכלו ללבוש מה שהן (לא ממש) לובשות ב-VietJet.