שתף קטע נבחר
 

קדילאק XT5 בנהיגת בכורה - שיפור ניכר בדרך לגרמניה

רכב הפנאי הפופולארי של מותג היוקרה האמריקאי, מציע איכויות מרשימות משמעותית מקודמו לתפקיד שמפנה את הזירה. נהגנו בו לראשונה

  • איפה נהגנו - סאן דייגו, ארה"ב
  • במה נהגנו - קדילאק XT5
  • מתחרות עיקריות - לקסוס RX, ב.מ.וו X3, אודי Q5, מרצדס GLC 
  • מתי אצלנו - אוגוסט 2016
  • כמה תעלה - 300 אלף שקלים

 

מעדיפים את סיכום המבחן בווידאו? צפו: 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

צולם באמצעות GoPro Hero4 Black באדיבות DAA שיווק ספורט  וסמסונג S6 אדג' באדיבות סמסונג אלקטרוניקס

 

5 דברים שחייבים לדעת על קדילאק XT5

אג'נדה - יצרנית מכוניות היוקרה האמריקאית קאדילק מנהלת בתקופה האחרונה שינוי משמעותי, כנראה הגדול ביותר שעברה ב-100 השנים מאז נוסדה. בעלת הבית, ג'נרל מוטורס, השקיעה בשנים האחרונות לא פחות מ-12 מיליארד דולר בפיתוח לא פחות מ-11 דגמים חדשים. כולם צפויים לראות אור עד סוף העשור הנוכחי, ולהרחיב את הארסנל כדי שהתחרות מול מותגי יוקרה אירופאים תהיה אפקטיבית יותר. דגמי הפנאי של המותג יזכו לשם המשפחה XT, ולכל אחד מהם תוצמד ספרה הולמת לממדים. במקרה או שלא, בדיוק כמו ב.מ.וו ואודי עם משפחות X ו-Q בהתאמה. וממש שוב במקרה, כך מעריכים האמריקאים, יהיה קל יותר ללקוח הסיני הסופר-חשוב להתחבר רגשית לדגמים השונים.

 

 

מראה ודיאטה - ה-XT5 הוא מחליפו הישיר של ה-SRX המוכר, מהדגמים הפופולארים של היצרנית בארה"ב ובישראל. קאדילק טוענת אמנם כי מדובר בדגם חדש לחלוטין, אבל לפחות העיצוב החיצוני נראה כמתיחת פנים - גם אם מקיפה - לדגם היוצא. אם תשאלו אותנו, עדיף היה ל-XT5 לעטות על עצמו את בגדי אסקלייד המזוהה כל כך. דגם של מותג שהפך עם השנים למותג בפני עמו. בשונה מהמקובל, בעיקר בכלי רכב אמריקאים, רכב הפנאי החדש קצר (1.9 ס"מ) צר (כמעט ס"מ) ובעיקר קל (132 ק"ג) מקודמו. זה לא מפריע לו לעשות שימוש בבסיס גלגלים גדול יותר (5 ס"מ, כמעט 286 ס"מ בסך הכל).

 

 

עיצוב הפנים מודרני יחסית, אם כי לא נעשה כל ניסיון להסתיר את המקור האמריקאי והפחות מעודן מזה האירופאי. וזו גם הסיבה לכך שלמרות השימוש בכל המרכיבים הנכונים (ר"ע עור ודמוי עץ), תחושת היוקרה אינה מותירה פה פעור בדומה למקובל בגרמניה. מערכת CUE של קדילאק עם מסך מגע בגודל "8, מסייעת לתפעול נוח ופשוט של מערכות הרכב השונות. יש גם מצלמת אחורית המוצגת במראה המרכזית (ומגדילה את שדה הראיה פי 3). מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על שטחים מתים יוצעו כסטנדרט בגרסה הישראלית. כך גם ביחס למושב אחורי - מאד מרווח - הניתן לכיוון מרחק וזווית מסעד.

 

מכאניקה - המנוע היחיד - בינתיים לפחות - בהיצע עבר בירושה מהדגם הקודם: V6 בנפח 3.6 ליטר עם 315 כ"ס, וחיבור לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית - תוספת של שני הילוכים לתיבה הקודמת - והנעה קדמית או כפולה-קבועה. הביצועים טובים אבל רק יחסית, כי זמינות הכוח ממוקמת גבוה בסל"ד (37.8 קג"מ ב-4,800 סל"ד) והתיבה איטית מדי ולעיתים מהססת כשהיא מתבקשת לשלב מטה שני הילוכים או יותר. מערכת המנתקת את אספקת הדלק לשתי בוכנות בעומס אמורה לצמצם את הצריכה שנעה בין 11 ל-9.1 ק"מ לליטר.

 

 

נוחות ודינאמיקה - המיתלים מכויילים מעט נוקשה מהרצוי, ומציע לכן נוחות נסיעה בינונית בעיקר בתנאים עירוניים. בידוד הרעשים לעומת זאת, לא פחות ממופתי. בין היתר תודות ליחס העברה ארוך, המותיר את המנוע ב1,600 סל"ד בלבד במהירות שיוט של 110 קמ"ש. נוקשות המתלים היחסית מאפשרת התנהגות טובה מהמקובל בקטגוריה, בין היתר תודות לזוויות גלגול צנועות ואחיזה נדיבה. ההגה מעט קל וחסר תחושה, וגם מערך הבלמים לא עמד בסטנדרט - המאד גבוה בשנים האחרונות - של דגמים אחרים במותג.

 

 

עכשיו לסיכום - רכב הפנאי XT5 מציג שיפור גדול לעומת ה-SRX היוצא, בעיקר בתא הנוסעים המודרני, המאובזר והמרווח יותר, בנימוסי הכביש המשופרים. לסינים ולאמריקאים זה אולי מספיק, אבל כאן לא בטוח שהעדכון שעבר יאפשר לו להתמודד ראש בראש מול המתחרים האירופאים. עיקר יתרונו יישאר כמו בעבר עיצוב ייחודי והבולט, תא נוסעים מרווח ומאובזר יותר.

 

הכתב היה אורח חברת קדילאק

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים